تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805057377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت خودروهای داخلی، شنبه ۲۱ فروردین ۹۵


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: قیمت خودروهای داخلی، شنبه ۲۱ فروردین ۹۵


رکود در بازار خودرو شدت یافته و با پایان اندوخته های شب عید، پیش بینی می شود این رکود مضاعف شود. بعد از تب و تاب روزهای پایانی سال و ورود به سال نو همراه با تعطیلاتی که خستگی یک سال کار را با یک تا ۲ هفته تعطیلات به در کرد؛ نمایشگاه‌داران و فعالان بازار خودرو انتظار داشتند حداقل مصرف‌کنندگان برای خرید وسیله نقلیه با احتساب عیدی‌های پایان سالی، چشم بازار را در آورند اما رویاهای شیرین نقش بر آب شد و تنها تا حدودی بازار لوازم یدکی تکانی خورد که به گفته فعالان این بازار امری طبیعی بوده است. ‌

فروردین و رکود همیشگی بازار

درباره حال و روز این روزهای بازار خودرو کاظم محمدی‌نیکخواه فعال بازار خودرو به صمت گفت: چند روزی بیشتر نیست که از تعطیلات نوروزی گذشته و این چند روز کاری، تاثیری در بازار تقاضا ایجاد نکرده که البته امری طبیعی است و در ابتدای هر سال اتفاق می‌افتد. وی ادامه داد: معمولا تا پایان فروردین هرسال رکود بر اقتصاد حاکم است و هیچ فعالیت جدی انجام نمی‌شود که باید منتظر بود در اردیبهشت بازار به روال عادی خود بازگردد.

فروش اقساطی

البته نظر شهرام جعفری، از دیگر نمایشگاه‌داران پایتخت نیز همین بود. او در گفت‌وگویی از راکدی بازار سخن گفت و عنوان کرد: با وجود افت قیمت خودروهای داخلی بازار تقاضا خاموش است. برای نمونه قیمت پرشیا به طور تقریبی پیش از روزهای پایانی سال ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود و با افت بیش از یک میلیون تومانی به ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید اما همچنان خریداری وجود ندارد. وی پیش‌بینی کرد که خودداری از خرید خودرو همچنان ادامه داشته باشد زیرا ایران‌خودرو قرار است در حرکتی جدید، خودروهای خود را به صورت اقساطی به فروش برساند. بنابراین مردم ترجیح می‌دهند خودروهای‌شان را بفروشند و خود را با بازار جدید وفق دهند.

جعفری تصریح کرد: در صورت تحقق این روند، نبض بازار دست فعالان این حوزه خواهد آمد و می‌توانند درباره آن با قطعیت بیشتری صحبت کنند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ایران‌خودرو با پایه ۳۵ تا ۳۶ میلیون تومان فروش خودروها را آغاز کند که در نهایت دوباره قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

این فعال بازار با ناراحتی از روند فعلی بازار خودرو عنوان کرد: پیش‌تر نیز این موضوع مطرح شده بود که چند سالی است، خرید و فروش‌ها با چک انجام می‌شود و دیگر خریداری با پول نقد خرید نمی‌کند. اما با این حال و با وجود امید بستن به بازار روزهای پایانی سال، خودروها همچنان در نمایشگاه‌ها در حال خاک خوردن هستند.

۱۰ تا ۱۵ درصد گرانی طبیعی است

محمدی‌نیکخواه در ادامه درباره روند فعلی قیمت خودروها نیز گفت: از آنجا که در حال حاضر میزان مالیات ارزش افزوده هیچ تغییری نداشته و تنها بیمه شخص ثالث، افزایش یافته که به طور تقریبی ۱۴۰هزار تومان مابه‌التفاوت نرخ دیه‌ها است که باعث افزایش قیمت خودروها به همین میزان شده است. وی ادامه داد: اما احتمال گران شدن خودروها به دلیل بالا رفتن دستمزدها و انرژی وجود دارد بنابراین گران شدن ۱۰ تا ۱۵ درصدی خودروهای تولید داخل، طبیعی است.

رکود بازار خودروهای چینی

این فعال بازار خودرو همچنین درباره روند فعلی بازار خودروهای وارداتی نیز گفت: قیمت‌ها همان قیمت روزهای پایانی سال ۹۴ است اما با این حال باز هم متقاضی برای این نوع خودروها وجود ندارد به طوری که می‌توان گفت عرضه زیاد است اما تقاضایی نیست. البته رکود بازار خودروهای خارجی منفعتی برای سلامت اجتماعی کشور نیز داشته است زیرا به گفته محمدی‌نیکخواه، بازار خودروهای چینی کاملا کساد شده است. زیرا مردم امیدوارند با تحولاتی که در ماه‌های آخر سال ۹۴ رخ داد خودروهای ژاپنی یا کره‌ای وارد بازار شوند، بنابراین اقبال به خودروی چینی بسیار کم شده است.

تبدیل نمایشگاه‌ها به ساندویچی

در همین حال شهرام جعفری از افت قیمت اپتیما خبر داد و عنوان کرد: برای فروش، حتی قیمت ۱۶۸ میلیون تومان آن را به ۱۶۲ میلیون تومان رساندیم اما همچنان این خودرو روی دست‌مان باقی مانده است. وی به بلاتکلیفی بازار و کمبود نقدینگی مردم اشاره کرد و گفت: اگر وضعیت فعلی ادامه یابد بعضی از فعالان این حوزه در نظر دارند نسبت به تعطیلی نمایشگاه خود اقدام کنند زیرا با این وضعیت نمی‌توان جوابگوی سازمان دارایی و شهرداری‌ها باشیم و باید ساندویچ‌فروشی باز کنیم. قیمت برخی از خودروهای داخلی:
خودرو



شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن