تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804673152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس‌جمهور: قدرت نظامي ما براي ايجاد امنيت است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رئيس‌جمهور: قدرت نظامي ما براي ايجاد امنيت است
حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان در مراسم گراميداشت روز ملي فناوري هسته‌اي كه در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهارداشت: روز بيستم فروردين ماه روز فناوري هسته‌اي را كه امسال با ايام ميلاد باسعادت حضرت باقرالعلوم(ع) مقارن است، گرامي‌ مي‌داريم، همچنين ياد همه شهيدان سرزمين اسلامي‌مان، دفاع مقدسمان و ياد شهداي بزرگوار هسته‌اي‌مان، عزيزاني كه براي عظمت كشور از جان خود گذشتند و افتخارات علمي و فناوري را در اين كشور جاودانه ساختند گرامي مي‌داريم.


حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان در مراسم گراميداشت روز ملي فناوري هسته‌اي كه در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهارداشت: روز بيستم فروردين ماه روز فناوري هسته‌اي را كه امسال با ايام ميلاد باسعادت حضرت باقرالعلوم(ع) مقارن است، گرامي‌ مي‌داريم، همچنين ياد همه شهيدان سرزمين اسلامي‌مان، دفاع مقدسمان و ياد شهداي بزرگوار هسته‌اي‌مان، عزيزاني كه براي عظمت كشور از جان خود گذشتند و افتخارات علمي و فناوري را در اين كشور جاودانه ساختند گرامي مي‌داريم.
رئيس‌جمهور اقدامات ديپلمات‌هاي ايراني در سال 94 را باعظمت خواند و گفت: اين كار را مردم و ملت ما در سايه اعتدال به ثمر رساندند، اعتدال به ما مي‌گويد نه همه جا به ديگران اعتماد كنيد و نه همه‌جا به ديگران بدبين باشيد. وي افزود: اعتدال به ما مي‌گويد، اين چنين نيست كه همه مسائل صرفاً با مذاكره حل شود، اما اين چنين هم نخواهد بود كه با مذاكره نتوانيم هيچ‌يك از مسائل مهم را به ثمر برسانيم، همانكه مقام معظم رهبري فرمودند، روزگار ما، روزگار همه چيز است، از همه ابزار و وسايل‌مان بايد به‌درستي، به خوبي استفاده كنيم.
 
  افراط همه جا براي ما مضر است
روحاني تأكيد كرد: افراط همه جا براي ما مضر است، به ويژه در انديشيدن، فكر كردن، بزرگ‌ترين خطر را براي جامعه مي‌آفريند، در فكر افراطي، هيچ‌گاه نبايد با آژانس بين‌المللي اتمي همكاري كرد. در فكر افراطي هيچ‌وقت نبايد با سازمان ملل متحد همكاري كرد، حتي فكر افراطي به ما مي‌گويد به هيچ كس اعتماد نكنيد، فكر افراطي به ما مي‌گويد به همسايگان هم اعتماد نكنيد. فكر افراطي به ما مي‌گويد به دوستان هم اعتماد نكنيد.
وي ادامه داد: اما در همين حال انديشه اعتدالي به ما مي‌گويد رويكرد ما بايد رويكرد معتدلي باشد، هم بايد با دنيا حرف بزنيم، هم بايد با دنيا سخن بگوييم، هم بايد براي خوداتكايي و خودكفايي تلاش كنيم و هم به فناوري خودمان تكيه كنيم و هم براي پيشرفت فناوري با دنيا تعامل داشته باشيم.

   نمي‌توانيم صد درصد به يكي بدبين باشيم
رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: اعتدال معنايش آن است كه رويكرد ما نسبت به جهان و كشورهاي ديگر، رويكرد متوازني باشد، ما نمي‌توانيم صد درصد به ديگري اعتماد كنيم و هم نمي‌توانيم صد درصد به يكي بدبين باشيم. روحاني تصريح كرد: در همين موافقت هسته‌اي ما با دنيا نه بناي ما در برابر 5+1 بر مبناي اعتماد صد درصد به آنهاست و نه آنها براي‌شان با ما بناي‌شان بر اعتماد صد درصد است، مبناي آنها در كار با ما راستي‌آزمايي است و مبناي ما در كار با آنها، راستي‌آزمايي است. قدم به قدم با نظارت دقيق نسبت به همديگر كار را پيش مي‌بريم.

   ما براي هيچ كشوري تهديد نيستيم
رئيس‌جمهور ادامه داد: ما براي هيچ كشوري تهديد نيستيم. ما نسبت به هيچ كشوري نه تهديد مي‌كنيم و نه برنامه تهديد و فشار داريم. ما در طول 37 سال بعد از انقلاب، نه به كشوري تجاوز كرده‌ايم و نه كشوري را تهديد كرده‌ايم، فقط از خودمان دفاع كرده‌ايم، آنگاه كه به ما حمله شد، آنگاه كه به ناروا به ما تجاوز شد. ما البته بايد صاحب قدرت باشيم، زيرا هر كشوري در برابر تهديدات احتمالي، بايد قدرت خود را بسازد و تقويت كند. روحاني خاطرنشان كرد: ما مي‌دانيم گاهي قدرت نرم و گاهي قدرت سخت مؤثر است، ما معتقد به يك قدرت هوشمندانه هستيم و قبول داريم كه روزگار، روزگار همه‌چيز است، اما درعين حال ما براي هيچ كشوري تهديد نيستيم. وي با بيان اينكه ما عليه هيچ كشوري برنامه‌ريزي نكرده و نمي‌كنيم، افزود: ما امنيت منطقه و همسايگان را امنيت خودمان مي‌دانيم، امنيت قابل تقسيم نيست، اگر همسايه ما امنيت نداشت، مرزهاي ما و كشور ما امنيت نخواهد داشت.

  قدرت نظامي و سلاح ما براي ايجاد امنيت در كشور ما و منطقه است
رئيس قوه مجريه تأكيد كرد: قدرت نظامي و سلاح ما براي ايجاد امنيت در كشور ما و منطقه است، همه كشورهاي همسايه ما بايد به اين نكته توجه كنند كه ايران برنامه‌اش، حمايت از همسايگان و كشورهاي اسلامي است و اگر كشوري فكر مي‌كند ايران براي او تهديد است، در محاسبه خود اشتباه كرده است. روحاني تأكيد كرد: ايران براي كسي تهديد نيست، ايران عليه هيچ كشوري جنگي را آغاز نكرده و نخواهد كرد، در كشور ما در طول دو قرن گذشته، هيچ‌گاه ايران به كشوري تجاوز نكرده و تجاوز هم نخواهد كرد، البته ايران كشوري است كه از حقوق خود به خوبي دفاع مي‌كند، آنجا كه لازم باشد با نرم‌افزار و سخت‌افزار از حقوقش دفاع مي‌كند. وي ادامه داد: در جنگ هشت ساله، ما اول از قدرت نرم‌افزار استفاده كرديم و بعد از قدرت سخت‌افزار، ايمان، انگيزه و توجه مردم به خداوند و تكيه مردم به عنايت حق، قدرت نرم ما بود، البته از ابزار سخت هم در برابر تهاجم دشمن استفاده كرديم.
روحاني تصريح كرد: ملت ما با وحدت، انسجام و با حمايت خود در خرداد 92، راه را هموار كرد، ملت ما دولتي را روي كار آورد كه رويكردش نسبت به جهان، تعامل سازنده بود. اگر اين رويكرد وجود نداشت ما به برجام نمي‌رسيديم. ملت ما به دولتي رأي داد كه اين دولت تفكرش در مذاكرات جهاني برد- برد بود و اين پايه‌هاي موفقيت ماست. وي تأكيد كرد: اگر ما به دنبال برد- باخت بوديم نه در سال 94 بلكه در 90 سال ديگر هم به موفقيت و پيروزي نمي‌رسيديم. ملت ما قدم اول را برداشت، رهبري مقتدر و فرهيخته ما كه همه جا راهنماي ما بود در خرداد 92 هم ما را راهنمايي كردند و فرمودند اين آرا حق‌الناس است. ايشان مسير را براي آراي مردم هموار كردند. در مذاكرات هسته‌اي هم ايشان هدايت كرد، ايشان حمايت و تدبير كرد و اگر دولت ما دولت تدبير و اميد بود، هم تدبير را از ايشان آموختيم و هم اميد را از ايشان گرفتيم و البته آنهايي كه در اين صحنه و ميدان كار بزرگ و عظيم از جمله وزارت امور خارجه، سازمان انرژي اتمي بودند و در مقطعي هم وزارت دفاع، همه دست به دست هم دادند.

   فرصتي كه برجام براي ما به وجود آورده دائمي و ابدي نيست
وي تأكيد كرد: بنده مي‌خواهم اين نكته را بگويم حتي اگر لحن وعبارت به‌گونه‌اي باشد يا برخي فكر كنند در اين زمينه افراط‌و تفريطي وجود دارد و آن اين است كه فرصتي كه برجام براي ما به وجود آورده، دائمي و ابدي نيست، همان‌طور كه ابر بالاي سر ما دائم نمي‌ماند و عبور مي‌كند، همه فرصت‌ها اين‌چنين است، برجام امروز يك فرصت بزرگ براي ملت ما در زمينه جذب فناوري، مسائل اقتصادي و در زمينه تعامل با جهان و جذب سرمايه‌گذاري و وحدت بيشتر و اتحاد در درون كشور ماست. رئيس‌جمهور ادامه داد: اگر خداي ناكرده عده‌ معدودي موفق شوند و نگذارند ما به‌خوبي از اين فرصت استفاده كنيم، اين فرصت بازنخواهد گشت، ما امروز بايد تمام هنرمندي‌خود را به كار بگيريم و از فرصت به ‌وجود آمده براي پيشرفت كشور و تعالي كشور استفاده كنيم.
روحاني گفت: فرصت بعد از برجام براي فناوري هسته‌اي ما هم فرصت است، شما امروز فرصتي به دست آورديد كه UF6 مي‌فروشيد و كيك زرد را مي‌خريد، شما فرصتي به دست آورديد كه آب سنگين را مي‌فروشيد و ميله سوخت را مي‌سازيد و با همكاري با كشورهاي ديگر از جمله كشورهاي 5+1 به حول و قوه الهي ما قادر خواهيم بود در سوخت رآكتور قدرت خودكفا شويم و روي پاي خود بايستيم و اين افتخار است. رئيس‌جمهور تأكيد كرد: درشت‌گويي و حرف‌هاي بي‌پايه زدن كه هنر نيست، امروز فرصت بسيار خوب برجام براي ملت ما به وجود آورده و امروز رهبري رهبر انقلاب و هدايت‌هاي معظم‌له فرصت خوبي براي ما به وجود آورده، امروز در كشور ما وحدت و انسجام ملي فرصت خوبي را براي ما به وجود آورده و امروز نگاه جديد جهان به ايران فرصت خوبي پديد آورده و بايد از فرصت به‌خوبي استفاده كنيم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن