تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812547099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان‌ آسيب‌ديده فقط وعده مي‌شنوند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: زنان‌ آسيب‌ديده فقط وعده مي‌شنوند
سال‌هاست ساماندهي زنان آسيب‌ديده و آسيب‌پذير جامعه در چرخه معيوب انواع و اقسام برنامه‌ها، موافقتنامه‌ها و طرح‌هاي غيرقابل اجرا و عملياتي متوقف مانده...
نویسنده : بيژن يانچشمه 


سال‌هاست ساماندهي زنان آسيب‌ديده و آسيب‌پذير جامعه در چرخه معيوب انواع و اقسام برنامه‌ها، موافقتنامه‌ها و طرح‌هاي غيرقابل اجرا و عملياتي متوقف مانده وناكارآمدي‌ها سبب مضاعف شدن مشكلات و معضلات شده است و دستگاه‌هاي متولي تاكنون نتوانسته‌اند نمره قابل‌قبولي بگيرند كه اين امر نظام سلامت اجتماعي و خانواده را در معرض انواع و اقسام تهديدات قرار داده است.
با اين حال دستگاه‌هاي متولي به چرخه معيوب خود همچنان ادامه مي‌دهند و پاسخگويي و نظارتي هم وجود ندارد و صحنه همچنان پيوست برجاست.
روز به روز بر ميزان آسيب‌هاي اجتماعي در شهرها افزوده مي‌شود و در اين ميان زنان آسيب‌ديده و آسيب‌پذير بيشتر از ساير افراد در معرض انواع و اقسام آسيب‌ها قرار مي‌گيرند. فضاهاي بي‌دفاع شهري مملو از زناني است در حلقه اعتياد و فحشا گير افتاده‌اند و بنابر اعلام كارشناسان سن آسيب‌پذيري روند نزولي به خود گرفته است.
  
مسئولان و وعده‌هاي بي‌عمل
آسيب‌هاي اجتماعي همچون آتش زير خاكستر است كه اگر به صورت ريشه‌اي خاموش و در‌مان نشوند به‌شكل‌هاي مختلف در لايه‌هاي اجتماعي زبانه خواهند كشيد و تبعات آن ساير بخش‌هاي سالم جامعه را درگير خواهد ساخت.
متأسفانه به دليل نبود نظارت سيستمي و پاسخگو نبودن بودجه‌هاي اختصاص يافته، موضوع ساماندهي زنان آسيب‌ديده در كنار ساير آسيب‌ها به‌رغم تلاش‌هاي صورت به حال خود رها شده يا در ميان دستگاه‌هاي متولي پاسكاري مي‌شود و هر دستگاه توپ را به زمين ديگري مي‌اندازد.
بسياري از وظايف و آيين‌نامه‌ها در ساماندهي اينگونه زنان به‌رغم وعده دهان پر‌كن مسئولان بي‌عمل و بدون نتيجه مناسب رها شده است. در اين زمينه جمع‌آوري زنان معتاد و متجاهر به ورطه شل‌كن سفت‌كن افتاده است و خبر‌هاي انتشار يافته در زمينه جمع‌آوري در عين مثبت بودن به دليل چرخه معيوب نتايج قابل قبولي نداشته است و فعاليت‌هاي صورت گرفته به دليل فرافكني يك يا چند دستگاه متولي به آغاز باز مي‌گردد.
  
دستگاه‌ها نمره قابل قبول نمي‌گيرند
 در اين زمينه رئيس كميته اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر لزوم راه‌اندازي هرچه سريع‌تر مراكز بهاران تأكيد كرد: دستگاه‌ها در موضوع زنان آسيب ديده اجتماعي نمره قابل قبول نمي‌گيرند.  فاطمه دانشور به موضوع ساماندهي زنان آسيب ديده اجتماعي اشاره كرد و گفت: پس از پيگيري‌هاي متعدد مقرر شد دستگاه‌هاي مختلف اقدام به جمع‌آوري و پاك‌سازي و توانمندسازي زنان كارتن‌خواب بكنند و بر همين اساس از شهرداري خواسته شد كه برنامه جامع خود را به شوراي شهر ارائه دهد.
وي افزود: برنامه جامع مي‌توانست بحث زمان‌بندي‌ها، بحث زيرساخت‌ها و همچنين هماهنگي ساير دستگاه‌ها را مشخص كند تا اقدام عجولانه‌اي صورت نپذيرد. رئيس كميته اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران به موضوع ورود ديرهنگام برخي دستگاه‌هاي مرتبط با اين موضوع اشاره كرد و گفت: ورود ديرهنگام بهزيستي و همچنين وزارت بهداشت مشكلاتي را در بر داشت. وي بر لزوم اولويت‌دهي به موضوع زنان تأكيد كرد و اظهار داشت: موضوع زنان تنها خود زنان نيستند و بحث زايش آنها و فرزندان اين افراد با توجه به ضعف قوانين وجود دارد.
  
امضاي موافقتنامه توانمندسازي
 با وجود بي‌نتيجه ماندن طرح‌ها و برنامه‌ها در حوزه ساماندهي آسيب‌هاي اجتماعي در حوزه زنان و تشكيل قرارگاه ساماندهي آسيب‌هاي اجتماعي در سطوح بالاي مسئولان رئيس سازمان بهزيستي كشور از امضا و مبادله موافقتنامه با معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده در راستاي توانمندسازي زنان آسيب‌ديده، خبر داد.
انوشيروان محسني‌بندپي بخشي از اين توافقنامه را ايجاد زمينه مناسب براي جذب و تحت پوشش قرار دادن زنان معتاد، روسپي و بازتواني آنان برشمرد و تصريح كرد: آموزش‌ فني و حرفه‌اي به ۵۰ زن آسيب‌ديده اجتماعي در ۱۰ استان اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، قزوين، قم، يزد، خوزستان، خراسان رضوي و خراسان شمالي در راستاي ارتقاي آگاهي زنان آسيب‌ديده اجتماعي از طريق ارائه آموزش‌هاي مرتبط با مسائل مذهبي، مهارت‌هاي زندگي و بهداشتي و بهبود وضعيت زندگي زنان آسيب‌ديده اجتماعي صورت مي‌پذيرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن