تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819965098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان افشاگری کردند/خبر لغو تحریم بانکی و سوئیفت جعلی از آب درآمد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر امروز: برخلاف خط سیاستی و خبری دولت و بانک مرکزی مبنی بر تایید لغو تحریم ها، اخیراً برخی مقامات دولتی هم اعتراف کرده اند مشکل مراودات بانکی ایران حل نشده و هنوز از سازوکار دوران تحریم ها استفاده می شود.
به گزارش عصر امروز، اجرای توافق هسته ای که برنامه جامع اقدام مشترک نامگذاری شده است دو ماهگی خود را رد کرده و طی این دو ماه تعداد سانتریفیوژهای ایران در نطنز و فوردو به سطح تعیین شده در این توافق رسیده، قلب رآکتور اراک با سیمان پر شده و ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به خارج از کشور انتقال داده شده است.
به عبارتی بر اساس تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی، طرف ایرانی مو به مو به توافق هسته ای عمل کرده است اما در طرف دیگر، ماجرا متفاوت است. قرار بود با عمل ایران به تعهداتش طرف مقابل نیز تحریم ها را لغو و زمینه توسعه ارتباطات اقتصاد ایران با اقتصاد جهانی را فراهم کند.
مهمترین بخش تحریم های غرب علیه ایران تحریم های بانکی بوده است که اظهارات فعالان اقتصادی نشان می دهد این تحریم ها هنوز لغو نشده و گشایشی در مراودات بانکی ایران پدید نیامده است.
عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در این باره به تسنیم گفت: به منظور صادرات و واردات مواد اولیه از آرژانتین، برزیل، استرالیا، قزاقستان و اوکراین ما نمی توانیم برای آنها LC باز کنیم.
مجید موافق قدیری افزود: ما در بخش سوئیفت این مشکل را داریم و اتفاق خاصی نیفتاده و مشکلات ما برای نقل و انتقال پول حل نشده است.
اما برآیند موضع گیری مقامات دولتی در این خصوص آن بوده است که تحریم ها لغو شده و طرف مقابل به تعهداتش عمل کرده است. در راستای همین خط سیاستی بود که رئیس جمهور محترم از گشایش 1000 ال سی در روز نخست اجرای برجام که روزی تعطیل در تقویم کاری بین المللی بود خبر داد.
رئیس کل بانک مرکزی نیز با پیروی از این خط از باز شدن سوئیفت خبر داد و این که روابط ایران با سوئیفت برقرار شده است بدون ذکر این نکته که سوئیفت به خودی خود ارزشی ندارد و وقتی در آن طرف سوئیفت کسی(بخوانید بانک خارجی) آماده برقراری ارتباط با بانک های ایرانی نباشد باز شدن سوئیفت ارزش و فایده ای برای ایران نخواهد داشت.
مسلما این دروغ گویی ها اگر نبود برقراری ارتباط ایران با بانک های خارجی به درازا کشیده نمی شد. اگر دولت به جای ...
[ مشاهده متن کامل خبر مسئولان افشاگری کردند/خبر لغو تحریم بانکی و سوئیفت جعلی از آب درآمد در سایت تحلیلی خبری عصر امروز ]


جمعه ، ۲۰فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر امروز]
[مشاهده در: www.asremrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن