تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804408610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخلاق، قرباني جامعه امروز است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اخلاق، قرباني جامعه امروز است
روابط غيراخلاقي يكي از شاخص‌هاي مهم در شكل‌گيري پرونده‌هاي قضايي است. آمار رسمي‌اي كه نشان دهد اين روابط به چه ميزان منجر به بروز اعمال مجرمانه مي‌شود وجود نداشته و ندارد، اما از پرونده‌هايي كه اخبار آن به رسانه‌ها راه پيدا مي‌كند و مشاهدات عيني در خيابان‌هاي شهر، دادسرا و دادگاه‌ها مي‌توان به فراواني اين روابط در بروز جرائم پي‌برد. ترديدي وجود ندارد كه سونامي بزرگي از اين روابط زير پوست شهر جريان دارد و هرگز به طرح شكايت هم ختم نمي‌شود.
خطرناك‌ترين نوع اين روابط، كانون‌هاي خانواده را هدف قرار مي‌دهد. يكي از زوجين با خيانت به شريك زندگي خويش وارد رابطه‌اي پنهاني با فرد مورد علاقه خود مي‌شود. شكل‌گيري اين نوع از روابط مي‌تواند در شبكه‌هاي اجتماعي، محل كار، رفت و آمدهاي خانوادگي، دوستي‌هاي خياباني، آشنايي قبل از ازدواج، اعتياد يكي از زوجين، بداخلاقي و بدبيني شوهر و مواردي از اين دست اتفاق بيفتد.
 فردي كه به اصول ديني خود پايبند نبوده و از شريك زندگي خودش هم رضايت نداشته باشد در موقعيتي مناسب وارد اين روابط پنهاني مي‌شود. تجربه نشان مي‌دهد در صورتي كه يكي از طرفين داراي مهارت‌هاي لازم براي ترك رابطه نباشند، دامنه آن به شكل‌گيري پرونده‌هاي قتل هم منجر خواهد شد. مراجعه به مشاور، بهترين راه فرار از اين روابط مي‌باشد.
 نمونه‌اي از اين پرونده‌ها متعلق به زني به نام ناهيد است كه مردادماه سال 87 در شهرستان نهاوند با همدستي پسري به نام هوشنگ شوهر خود را به قتل رساند. هوشنگ در شرح ماجرا به پليس گفت: من صاحب يك كلوپ بازي بودم و ناهيد دو پسرش را براي بازي به كلوپ من مي‌آورد. يك روز به من ابراز علاقه كرد و گفت از شوهرش طلاق گرفته است. با دعوت او راهي خانه‌اش شدم و با هم رابطه برقرار كرديم، اما بعد متوجه شدم كه دروغ گفته است و شوهر دارد. اصرارهاي ناهيد سبب شد تا به رابطه‌ام با او ادامه دهم. ناهيد مدعي بود كه شوهرش معتاد است و او را كتك مي‌زند. سرانجام با همدستي ناهيد شوهرش را به قتل رساندم. ناهيد در حال حاضر آزاد است، اما هوشنگ در حبس به سر مي‌برد.
 متلاشي شدن كانون خانواده، رها شدن فرزندان در جامعه و تغيير سرنوشت آنها، رسوايي اخلاقي و سرشكستگي آن از پيامدهاي جبران‌ناپذير اين روابط است.
نوع ديگري از اين روابط كه گستره بيشتري را در بر مي‌گيرد، بين دختران و پسران در جريان است. شكل‌گيري اين روابط هم مثل مورد گذشته در هر جا و مكاني امكان بروز دارد، اما به خاطر نداشتن مهارت زندگي با هيجان بيشتري همراه است. اين روابط خيلي زود به رابطه‌هاي جنسي منجر مي‌شود و شكل‌ نگرفتن ازدواج بين آنها باعث مشاجره و گاهي قتل را به همراه دارد. نمونه‌اي از اين پرونده‌ها كه اول اسفندماه سال گذشته شكل گرفت، درباره مردي به نام حميد است كه 18 سال قبل در جريان يك دوستي خياباني با دختري به نام عاطفه آشنا شد. هر چند حميد به عاطفه وعده ازدواج داده بود، اما در جريان يك مشاجره وي را به قتل رساند و جسدش را مثله و در سطل زباله رها كرد. حميد در حال حاضر در بازداشت به سر مي‌برد و منتظر تشكيل جلسه دادگاه است.
آسيب‌پذير بودن خانواده و نظارت نداشتن خانواده‌ها روي رفتار فرزندان خود مهم‌ترين دليل شكل‌گيري اين روابط را منجر مي‌شود.
گستره‌اي از روابط غيراخلاقي در جامعه شكل گرفته و تجربه هم نشان مي‌دهد كه مختص طبقه خاصي از جامعه هم نيست و از مجريان و بازيگران مشهور تا ورزشكاران ملي و افراد بي‌خانمان را شامل مي‌شود. اين روابط غير اخلاقي كه در سايه تمكين نكردن به قانون هم شكل مي‌گيرد، پيامد غفلت‌هايي است كه در گذشته شكل گرفته و همچنان ادامه دارد. به زعم اينكه مدارس، مساجد، رسانه‌ها و... همه را به آموزه‌هاي ديني و اخلاقي توصيه مي‌كنند، اما كافي است كه وارد فضاي خيابان يا پاركي در محل زندگي خود شويد تا شاهد بروز اين رفتار‌ها باشيد. به راستي كه اخلاق قرباني بزرگ جامعه امروز است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن