تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820392607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بذر کلزای F۱ در استان قزوین برای اولین بار تولید شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در راستای اقتصاد مقاومتی:
بذر کلزای F۱ در استان قزوین برای اولین بار تولید شد

قزوین


شناسهٔ خبر: 3592870 - پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
استانها > قزوین

قزوین- با تولید بذر کلزای F۱ با رقم نپنون برای اولین بار در کشور در مجتمع کشت و صنعت نیکو دشت قزوین گامی عملی در راستای قطع واردات این محصول و تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شد. به گزارش خبرنگار مهر، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید محصولات کشاورزی در داخل کشور تولید بذر کلزای F۱  با رقم نپنون برای اولین بار در کشور در مجتمع کشت و صنعت نیکو دشت قزوین در شهرستان بویین زهرا تولید شد و به نتیجه رسید. تولید بذر با رقم نپنون که در مقابل ریزش و سرما مقاومت زیادی دارد در سطح ۳۴.۵ هکتار در این مزرعه صورت گرفته و قرار است پس از ارزیابی کارشناسان ایرانی و خارج و تایید کیفیت آن ارقام دیگری نیز در سال جاری در این مجتمع کاشته شود.

این بذر در حال حاضر از کشور فرانسه وارد می شود و با تولید آن در داخل می توان ضمن قطع وابستگی از خروج ارز نیز جلوگیری کرد و در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خودکفایی در بخش کشاورزی گام برداشت. این طرح برای دومین سال متوالی است که اجرا می شود و ساندرین کارشناس فرانسوی نیز پس از بازدید از مزرعه تولید این محصول از کیفیت و نوع بذر تولید شده ابراز رضایت کرد. معاونان ویزر جهاد کشاورزی همچنن عصر پنجشنبه از مزرعه کلزا در روستای جهان آباد از توابع شهرستان البرز قزوین بازدید کردند.

در این مزرعه ۱۷ رقم کلزای ایرانی و هیبریدی وارداتی موسوم به PVS در حدود ۲.۵ هکتار مزرعه کشت شده است تا پس از آزمایش انجام شده بتوان کلزای مناسب با شرایط منطقه را برای توسعه به زراعی شناسایی و در مزارع استفاده کرد. در استان قزوین بیش از ۲۵۰۰ هکتار مزرعه کاشت دانه روغنی کلزا وجود دارد که بیشترین آنها در شهرستان البرز قرار دارد.     
 









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن