تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819830275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمينه توسعه روابط با ايتاليا فراهم است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: زمينه توسعه روابط با ايتاليا فراهم است
نماينده وزارت امور خارجه در شمال غرب كشور گفت: زمينه همكاري و توسعه روابط ايران با ايتاليا فراهم است.
به گزارش نامه‌نیوز، اسماعيل بابايي عصر چهارشنبه در نشست با تجار آذربايجان شرقي در اتاق بازرگاني تبريز، اظهار كرد: ديدار وزراي امور خارجه ايران و ايتاليا و سفر دكتر روحاني رئيس جمهوري كشورمان به ايتاليا به عنوان اولين سفر اروپايي و استقبال گرم مقامات ان كشور نشان دهنده اوج هماهنگي دو طرف براي توسعه روابط است.

وي افزود : سفر 24 فروردين نخست وزير ايتاليا به تهران نيز نشان از پيشتازي اين كشور براي همكاري‌هاي اقتصادي با ايران دارد.

بابايي همچنين گفت: تجانس بسيار موضوعات و ظرفيت هاي اقتصادي و صنعتي دو طرف اهميت ارتباطات بين دو كشور را افزايش داده است.

وي يادآور شد: قبل از تحريم ها اولين شريك تجاري و اقتصادي ايران ايتاليا بود كه اميدواريم در دوره پسا تحريم هم شاهد برگشت اين روابط باشيم.

وي تاكيد كرد: همواره ايتاليا در توسعه روابط با ايران پيشتاز بوده است و سفر اين هيات ايتاليايي مقدمه سفر نخست وزير اين كشور به تهران است.

وي با اشاره به سفر "آروسو" به تبريز و اين كه وي معاون سابق وزير امور خارجه و نماينده سابق پارلمان ايتاليا مي باشد، گفت : او يكي از افراد تاثير گذار در برقراري روابط ايتاليا و ايران است و تمايل دارد شركتي را در تبريز افتتاح كند.

نماينده وزارت امور خارجه در شمال غرب كشور همچنين اظهار كرد : ايران آماده ارايه بهترين تسهيلات در بخش صدور ويزا به تجار ايتاليايي است.

معاون سابق وزير اقتصاد ايتاليا نيز گفت : ايتاليا در بخش صنايع غذايي و كشاورزي پس از آمريكا دومين كشور جهان است .

"آلدولفو اورسو" اظهار كرد : بر اين اساس مي توانيم همكاري ها و سرمايه گذاري هاي مناسب در اين خصوص در آذربايجان شرقي انجام دهيم .

رئيس اتاق بازرگاني آذربايجان شرقي هم در اين نشست گفت : آمادگي لازم براي همكاري در تمام زمينه هاي صنعتي، فرهنگي و اقتصادي با شركت هاي هلدينگ ايتاليا كه در تبريز حاضر شدند، وجود دارد .

صمد حسن زاده اظهار كرد : با فناوري هاي نوين ايتاليا آشنايي داريم و بر اين اساس آذربايجان شرقي نيز داراي ظرفيت هاي بالاي صنعتي براي همكاري هاي دو جانبه با ايران است.

وي اضافه كرد : صنايع خودروسازي، صنايع غذايي، دارويي، پتروشيمي، فرآورده هاي مس، آلومينا، خدمات مهندسي ،كليه مصالح ساختماني، صنعت معدن،صنايع دستي و فرش زمينه ها و ظرفيت هاي آذربايجان شرقي براي توسعه اقتصادي با ايتاليا است.

وي همچنين خواستار همكاري ايتاليا براي كمك در زمينه هاي حمل و نقل،صنايع داروسازي و پتروشيمي در آذربايجان شرقي شد.

مدير كل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان شرقي هم گفت : 10 درصد تجارت ايران از طريق آذربايجان شرقي انجام مي شود .

رضا حسيني اظهار كرد: تبريز به عنوان شهر نمونه گردشگري جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده است كه علاقه مندي استان را در خصوص همكاري هاي گردشگري با ايتاليا هموار مي‌سازد.

وي همچنين از اعطاي معافيات هاي مالياتي تا 20 سال و تضمين سرمايه گذاري هاي خارجي در تبريز خبر داد و افزود : خدمات اداري و مجوزهاي لازم براي هر گونه همكاري در استان ارايه مي‌شود.

رئيس شركت ايتاليايي "آي دبليو اس" كه پيش از اين معاونت وزارت اقتصاد و عضويت در پارلمان اين كشور را داشته است، براي انجام سفر كاري در تبريز به سر مي برد و پيش از اين با شهردار تبريز نيز ديدار داشت.



منبع: ایرنا


۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن