تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820754819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف نظام مهندسی، تصمیم درستی بود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حذف نظام مهندسی، تصمیم درستی بود
واقعیت این است که که روند رسیدگی به پرونده های ساخت و ساز توسط سازمان نظام مهندسی بسیار طولانی و گاه به یک سال نیز رسیده است. بنابراین شهرداری با این کار در نظر دارد این روند را کوتاه کند.
کد خبر: ۵۷۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ - 05 April 2016


علیرضا خسروی عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار عصر ساختمان با اشاره به دعوای بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی استان تهران ، گفت: از آن جا که سازمان نظام مهندسی پرونده های ارسالی از سوی شهرداری را با تاخیر بسیار انجام می داد؛ بنابراین شهرداری به منظور کاهش این روند تصمیم گرفت تا از این پس به جای این که پرونده ها در سازمان نظام مهندسی بلوکه شوند مستقیما از سوی خود مالک، مهندس ناظر انتخاب شود و شهرداری هم بر آن نظارت کند.

وی با حمایت از تصمیم شهرداری تهران اظهار داشت: شخصا معتقدم شهرداری تصمیم درستی گرفته است.متاسفانه شاهد بودیم شخصی در زمان رکود تصمیم به ساخت کارخانه گرفته بود اما پرونده اش آنقدر در سازمان نظام مهندسی ماند که در نهایت  پشیمان شد. نمونه های این چنینی در سازمان نظام مهندسی بسیار زیاد است.گاه آنقدر کار را به تاخیر می اندازند تا شخص از ساخت و ساز پشیمان می شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: در عصر دیجیتال و فناوری های جدید، سازمان نظام مهندسی هم باید  سیستم های خود را به روز کند تا بر سرعت کار افزوده شود. اکنون در بیشتر کشورهای توسعه یافته  شرکت ها این وظیفه را برعهده دارند .در این شرکت ها همه کارها  از ابتدا تا انتهای ساخت و ساز  انجام می شود و متقاضی فقط با یک نفر طرف حساب است اما در روند کنونی سازمان نظام مهندسی متقاضی با 10 مهندس سرو کار دارد و برای پیگیری، خود باید دنبال آن ها بدود. مسوولان سازمان نظام مهندسی می توانستند سامانه ای راه اندازی کنند تا از این طریق بر سرعت کار بیفزایند و نظارت ها را افزایش دهند.

وی با تاکید بر این که به عنوان یک ناظر بی طرف حق را به شهرداری می دهم؛ تصریح کرد: واقعیت این است که که روند رسیدگی به پرونده های  ساخت و ساز توسط سازمان نظام مهندسی بسیار طولانی و گاه به یک سال نیز رسیده است. بنابراین شهرداری با این کار در نظر دارد،این روند را کوتاه کند. البته در داخل شهرداری نیز مشکلاتی وجود دارد و صدور برخی مجوزها 6 ماه طول می کشد که این مشکل نیز باید برطرف شود.

وی افزود: بعد از اتخاذ این تصمیم شهرداری باید دقت و سرعت بیشتری در صدور مجوزها به خرج دهد زیرا دیگر بهانه ای برای این امر وجود ندارد. مدت زمان صدور مجوز باید بین یک هفته تا یک ماه باشد و نه بیشتر.

وی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی نباید به کلی کنار گذاشته شود؛اظهار داشت: کنار گذاشتن سازمان نظام مهندسی به معنای از بین رفتن سرمایه هاست و ما دوست نداریم که این اتفاق بیافتد.این دو سازمان باید با یکدیگر به تفاهم برسند و سازمان نظام مهندسی نیز روند کار خود را سرعت بخشد.























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن