تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802781359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتش عراق به آزادی کامل هیت نزدیک است/ حمله شیمیایی داعش در جنوب موصل خنثی شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ارتش عراق به آزادی کامل "هیت" نزدیک است/ حمله شیمیایی داعش در جنوب موصل خنثی شد
همزمان با پیشروی‌های ارتش عراق در شهرستان "هیت" در مرکز رمادی و آزادی چند منطقه دیگر در این شهر استراتژیک، فرمانده عملیات آزادسازی نینوا اعلام کرد که حمله شیمیایی داعش به جنوب موصل را خنثی کرده است.
به گزارش نامه نیوز، ارتش عراق با کسب پیروزی‌های جدید در عملیات علیه داعش در شهرستان هیت در غرب رمادی و کنترل بر 70 درصد آن به آزادسازی این شهر استراتژیک نزدیک شده است.
 
راجع العیسائی، عضو شورای استانداری الانبار به روزنامه "الحیات" گفت که ارتش عراق به پیشروی‌های چشمگیری در شهرستان هیت دست یافته و شماری از مراکز پلیس ، یک ساختمان دادگستری و چند محله را آزاد کرده است و انتظار می‌رود در ساعات آینده به مرکز این شهر برسد.
 
پایگاه خبری "الغد" اردن نیز به نقل از مرکز مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که ارتش سه منطقه را در هیت آزاد کرده و ده‌ها داعشی را از پای درآورده است و به این ترتیب بیشتر مناطق این شهرستان در اختیار ارتش است و ارتش کنترل 70 درصد از اراضی هیت را در دست دارد. ارتش عراق پیش از این نیز شمال شهرستان هیت را آزاد کرده بود.
 
شهرستان هیت در طول خط امدادرسانی است که تروریست‌های داعش در عراق را به تروریست‌ها در سوریه وصل می‌کند. کنترل این شهرستان اقدام اساسی برای آزادسازی شهر موصل، مقر اصلی داعش است.
 
در همین حال مسئولان قبایل و عشایر عراق به داعش درباره هرکونه حمله به منطقه البغدادی در نزدیکی هیت که داعش تلاش می کند برای جبران خساراتش در هیت آن را اشغال کند هشدار داند.
 
در همین حال پایگاه خبری شفق نیوز عراق اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش براساس اطلاعاتی که اداره کل اطلاعات و امنیت ارائه کرد، ساختمان بیمارستان دولتی هیت را که داعش پس از تخلیه از آن به عنوان مقر نیروهای خود استفاده می‌کرد، هدف یک حمله هوایی قرار دادند.
 
براساس این گزارش ساختمان مذکور در این حمله به شکل کامل منهدم و 25 تروریست در آن کشته شدند. در این عملیات شش دستگاه خودروی زرهی داعش نیز منهدم شد.
 
در بیانیه دیگری از مرکز رسانه جنگ عراق آمده است، جنگنده‌های مذکور در عملیات دیگری در روستای زخیخه در شهر هیت 10 خودروی زرهی داعش را منهدم کرده و 49 داعشی را از پای درآوردند.
 
همچنین در بمباران جنگنده‌های عراق در مرکز هیت یک کانال به شکل کامل تخریب شده و تعدادی از داعشی‌ها در آن کشته و تجهیزات داخل آن منهدم شدند.
 
از سوی دیگر، فرمانده عملیات آزادسازی نینوا اعلام کرد که حمله داعش با گاز سمی کلر که نیروهای عراقی را در روستای النصر در جنوب موصل هدف قرار داده بود، خنثی شد.
 
در عین حال عملیات مشترک اعلام کرد که نیروهای عراقی مناطق تپه الریم و تپه الریم الشرقی و منطقه البوهدلان در جنوب نینوا را آزاد کردند.
 
همچنین داوطلبان مردمی موفق شدند مسیر امدادرسانی داعش در جنوب کرکوک را مسدود کنند.
 
اوباما: آزادسازی موصل و رقه از اولویت‌های آمریکاست
 
از سوی دیگر، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار با اشتون کارتر، وزیر دفاع این کشور در کاخ سفید گفت:‌ واشنگتن باید تدابیری را برای آزادسازی شهرهای موصل و رقه از چنگال داعش اتخاذ کند.
 
اوباما افزود: در دیدار با اشتون اقداماتی که باید پنتاگون در مقابل تهدیدات جهانی از جمله داعش انجام دهد را بررسی کردیم.
 
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: واشنگتن هرگز بیشتر از این کنترل داعش بر موصل و رقه را تحمل نخواهد کرد و آمریکا آزادسازی این دو شهر و پیروزی بر داعش را از اولویت‌های خود می‌داند.
 
سخنگوی ائتلاف ضد داعش: آزادی موصل زمان بر است
 
استیو وارن، سخنگوی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا نیز در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه اسکای نیوز اعلام کرد: نیروهای عراقی به وقت بیشتری برای اتمام عملیات خود برای آزادسازی موصل از دست داعش نیاز دارند.
 
وی تاکید کرد‌: ما برای آموزش نیروهای عراقی و آماده‌سازی آنها برای عملیات موصل به وقت بیشتری نیاز داریم.
 
وارن درباره عملیات آزادسازی الانبار گفت: این عملیات از نظر موقعیت استراتژیک استان بسیار اهمیت دارد.
 
وی افزود: قبایلی که در نبرد با داعش با دولت عراق همکاری می‌کنند و در نبرد الرمادی با ما همکاری داشتند، اهمیت دارند، در واقع این قبایل ثبات و امنیت الانبار را حفظ خواهند کرد.



منبع: ایسنا


۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن