تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803955691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دست رد لاریجانی بر سینه کمیته ۷ نفره اصولگرایان


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: دست رد لاریجانی بر سینه کمیته ۷ نفره اصولگرایان
به نظر می‌رسد لاریجانی قصد ندارد حمایت نسبی اصلاح‌طلبان طیف دولت و جریان اعتدالگرایی را به خاطر کسب حمایت تعداد اندکی از پایداری‌ها از دست بدهد.
درحالی که سخنگوی کمیته ۷ نفره اصولگرایان تاکید داشت قرار بوده اعضای این کمیسیون با علی لاریجانی دیدار کنند، دفتر رئیس مجلس اعلام کرد که اساساً قراری برای برگزاری این دیدار هماهنگ نشده است.

به گزارش ایلنا، درحالی که گمانه‌زنی‌ها درخصوص گزینه ریاست مجلس دهم بلافاصله پس از اعلام نتایج اولیه دور نخست انتخابات که از پیروزی قاطع اصلاح طلبان در تهران، شکست نسبی اصولگرایان در شهرستان‌ها و عدم راهیابی مهره‌های اصلی جریان اصولگرایی به مجلس دهم حکایت داشت، آغاز شد، اصولگرایان با تشکیل یک کمیته ۷ نفره اعلام کردند قصد دارند مسائل مربوط به تشکیل فراکسیون اصولگرایان و انتخاب رئیس مجلس را از طریق این کمیته پیگیری کنند.

ترکیب کمیته ۷ نفره؛ حامیان شکست خورده آقای رئیس

تشکیل این کمیته ۷ نفره در مدت کوتاهی که از عمر آن می‌گذشت، اما با حاشیه‌هایی روبرو بود که این حواشی، از ترکیب تا عملکرد کمیته را در برمی‌گرفت.

کمیته که از ۶ نماینده فعلی به علاوه «حمیدرضا حاجی بابایی» وزیر آموزش و پرورش کابینه دوم احمدی‌نژاد که در انتخابات ۷ اسفند در حوزه انتخابیه همدان به پیروزی رسید، تشکیل شد و «سیدحسین نقوی حسینی» نماینده مردم ورامین را به عنوان سخنگوی خود برگزید تا در کنار «حجت الاسلام سالک» رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم و نفر آخر انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه اصفهان، «احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده مردم قم، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» منتخب مردم مشهد در انتخابات اسفندماه، «عبدالرضا مصری» سخنگوی هیات رئیسه مجلس نهم و همچنین «محمدمهدی زاهدی» نماینده مردم کرمان در انتخابات، ترکیب این کمیته ۷ نفره را تشکیل دهند.

با این حال هنگامی که نقوی حسینی از دیدار اعضای این کمیته با «علی لاریجانی» در ساعت ۱۰ صبح دیروز (۱۷ فروردین) خبر داد، کمیته ۷ نفره اصولگرایان بیش از هر زمان دیگری در معرض توجه قرار گرفت؛ دیداری که البته هرگز برگزار نشد!

چرا لاریجانی با کمیته ۷ نفره اصولگرایان دیدار نکرد؟

به نظر می‌رسد، هدف کمیته ۷ نفره اصولگرایان از دیدار با رئیس مجلس نهم، گرفتن برخی امتیازها و اعلام شرط و شروط‌ اصولگرایان تندرو برای حمایت از وی برای ریاست مجلس دهم باشد تا احتمالاً در صورت توافق طرفین، لاریجانی را به عنوان گزینه اصلی اصولگرایان برای تسلط بر کرسی ریاست اعلام کنند؛ دیداری که مورد پذیرش لاریجانی قرار نگرفت.

دو ساعت پس از زمان مقرر برای برگزاری جلسه، سید حسین نقوی حسینی با تاکید بر اینکه لغو جلسه از سوی دفتر رئیس مجلس صورت گرفته، به خبرنگار پارلمانی ایلنا گفت: قرار است دفتر آقای لاریجانی دلیل عدم برگزاری جلسه امروز را به رسانه‌ها توضیح دهد و قصد نداریم در این خصوص اظهارنظر کنیم.

با این حال، سخنگوی کمیته ۷ نفره اصولگرایان ساعتی بعد به یک خبرگزاری‌ها گفت که آقای لاریجانی امروز ساعت ۱۰ صبح دیداری با یکی از مقام‌های ارشد نظام داشتند که باتوجه به اهمیت آن، جلسه امروز برگزار نشد.

او همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا زمان برگزاری جلسه بعدی مشخص شده است، گفت: هنوز زمان برگزاری جلسه مشخص نیست.

قراری در دفتر رییس مجلس ثبت نشده است

با این حال، این پایان ماجرا نبود؛ ساعتی بعد یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از یک منبع آگاه که بنابر پیگیری‌های خبرنگار ایلنا، یکی از مسئولان دفتر رئیس مجلس بوده، اعلام شد که اساساً قراری درخصوص برگزاری این جلسه در دفتر آقای لاریجانی ثبت نشده بود.

این عضو دفتر لاریجانی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا کمیته ۷ نفره اصولگرایان دلیل لغو جلسه را جلسه اضطراری آقای لاریجانی عنوان کرده، از قول رئیس مجلس گفت که بهتر است در این بداخلاقی‌ها ورود نکنید!

لاریجانی؛ دست رد بر سینه اصولگرایان و سکوت در برابر اصلاح طلبان

در شرایطی که تکلیف ۶۹ کرسی مجلس شورای اسلامی به دور دوم انتخابات موکول شده و تعیین تکلیف این کرسی‌ها می‌تواند، تکلیف رئیس مجلس دهم را نیز روشن کند، به نظر می‌رسد لاریجانی قصد ندارد حمایت نسبی اصلاح‌طلبان طیف دولت و جریان اعتدالگرایی را به خاطر کسب حمایت تعداد اندکی از پایداری‌ها از دست بدهد.


تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - 06 April 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن