تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821217996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به یاد معلم فداکار شهرستان خاش/ آدم خوب های نوکجو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: یادداشت میهمان به یاد معلم فداکار شهرستان خاش/ آدم خوب های نوکجو نوکجو نام روستایی قدیمی درنزدیکی شهر خاش در استان سیستان و بلوچستان است .اهالی روستا می گویند، نوکجو آثار باستانی زیادی دارد .می گویند قبرستان نوکجو تاحدی قدیمی است که سالهاست هیچ کدام از اهالی روستا نتوانسته از قدمت آن با بچه ها حرفی بزنند .
۱۳۹۵ سه شنبه ۱۷ فروردين ساعت 19:21

خبرگزاری پانا+

امروز نوکجو میهمانان زیادی داشت ، خیلی از میهمانان نوکجو برای اولین بار به این روستای قدیمی آمده بودند ، درست مانند خیلی از کسانی که برای اولین بار نام نوکجو را از رادیو هایی شنیدند که خبر می داد ،حمید رضا گنگوزهی معلم روستایی به قیمت از دست دادن جان خودش، جان سه دانش اموزرانجات داده و اجازه نداده تا رویاهای سه دانش اموز غرق در شیطنت های کودکانه، زیر خروارها آوار دفن شود .  
راستش این روزها احساس می کنم در دنیای پر از خشونت و خودخواهی ،شنیدن چنین خبری علی رغم اندوه عمیقی که برروح آدمی روانه می کند و بغض سنگینی که در گلو می افکند لبخندی از رضایت برلبان جاری می سازد ، احساس سبکی به آدم می دهد و کیف آدم را کوک می کند که هنوز هم آدمهای مهربان ، آدم های دوست داشتنی، آد مهای خوب قصه های پدر بزرگها ومادر بزرگها دور و برمان هستند و هنوز هم پبدا می شوند آدمهایی که می شود اسم نوزادی ، تابلوی مدرسه ای وروایت یک فداکاری را با نامشان گره زد.
 

این آدم خوب ها کسانی اندکه با علم و آگاهی به وجود خطرات احتمالی به خاطر هدفی مقدس وانسانی یا به تعبیرقرآن ""فی سبیل الله""ازخطر استقبال می کنندو موجب می شوند آدمها ،فارغ از هررنگ ودین و عقیده ای زبان به تحسینشان بگشایند و ملتی به بودن چنین آدمها یی در بینشان به خود افتخار کنند.
 

مگر نه این است که شهادت دورکن دارد ، اول درراه خدا باشد و دوم هدف ،هدفی مقدس باشد و هرکس در مرگش این دو ملاک باشد در نزد پروردگارش شهید است .
 

درست است که حکومت اسلامی ممکن است برای نظم دادن به این موضوع و رسیدگی به خانواده افرادی که به شهادت رسیده اند بنیادهایی تشکیل دهد و آنها هم قوانینی برای اثبات شهادت در نزدخودشان وضع کنند اما این مجوزهادر عالم واقع ، تنها مجوز وملاک شهادت محسوب نمی شودو شاید به این دلیل است که آدم وقتی شکوه کار معلمهایی مانند حمیدرضا را می شنود، بی اختیار به یاد ایثار و فداکاری شهدا می افتدو شاید به این علت است که آدم ها با حسرت می گویند ای کاش آنان که دستی در کار دارند ،گامی برای پاسداشت این شجاعتها و معرفی آنان به عنوان شهید به نسل نوجوان و جوان بردارند.
 

آدمهای خوبی مثل محمد رضا ،شهید نامیده شوند یا نشوند ،آنقدر پیش خدایشان عزیز می شوند که نوکجو را درآنی به نامی آشناتبدیل نمایند وقبرستان قدیمی اش را زیارت گاه کسانی کند که دلشان برای آدم خوبها لک زده است .

رسول پاپایی















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن