تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813356575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوراق پاناما گریبان شخصیت های آفریقایی را هم گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: اوراق پاناما گریبان شخصیت های آفریقایی را هم گرفت
 اسامی 18 شخصیت آفریقایی در اسنادی كه تحت عنوان «اوراق پاناما» از سوی شبكه خبرنگاران بین المللی منتشر شده است، مشاهده می شود.


به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آفریقانیوز، در این اسناد از رسوایی های مالی رییس جمهوری سابق سودان، برادرزاده جاكوب زوما رییس جمهوری آفریقای جنوبی، پسر كوفی عنان دبیر كل پیشین سازمان ملل، منشی شخصی شاه مغرب، معاون وزیر دادگستری كنیا و 13 شخصیت دیگر آفریقایی یاد شده است. 


این افشاگری را یك منبع ناشناخته در شركت پانامایی «موساك فونسكا» كه از سری ترین شركت های جهانی است، انجام داده است.


براساس آنچه در این اسناد ذكر شده، «احمد علی المیرغنی» رییس جمهوری پیشین سودان، «كالپانا راوال» معاون وزیر دادگستری كنیا و «كوجو عنان» پسر كوفی عنان با استفاده از شركت های برون مرزی به خرید و فروش املاك گران قیمت در لندن اقدام كرده اند.


همچنین در اسناد منتشر شده نام «كریم واده» وزیر سابق دولت سنگال در امور همكاری بین المللی، برنامه ریزی، حمل و نقل هوایی و زیرساخت ها به چشم می خورد. 


كریم پسر «عبدالله واده» رییس جمهوری پیشین سنگال است كه موضوع ریاست جمهوری اش با اتهام فساد مالی، تبارگماری و محدود كردن آزادی مطبوعات و آزادی های مدنی دیگر مخدوش شد. 


به موجب اسناد منتشر شده، «منیر مجیدی» منشی شخصی شاه مغرب برای خرید یك كشتی خصوصی و لوكس از نام یك شركت برون مرزی بهره گرفته است.


در اوراق پاناما، از «خلوبوس زوما» برادرزاده جاكوب زوما رییس جمهوری آفریقای جنوبی به عنوان نماینده دو شركت برون مرزی نام برده شده كه در سال 2010 میادین نفتی در جمهوری دمكراتیك كنگو را به مالكیت خود درآورده است. 


برخی از شخصیت های آفریقایی كه در اوراق پاناما به نامشان اشاره شده است، پیشتر به پولشویی متهم شده اند و در زندان به سر می برند.


شمار اسناد به دست آمده در اوراق پاناما بالغ بر 11 میلیون فایل است كه اطلاعاتی در مورد بیش از 215 هزار شركت فرضی و جعلی را فاش می‌كند.


بررسی‌های اولیه‌ این اسناد نشان می‌دهد كه حدود 140 سیاستمدار و مدیر برجسته از سراسر جهان در مظان اتهام پولشویی قرار دارند. 


در این میان نام 12 رییس‌ جمهوری یا نخست‌ وزیر دیده می‌شود كه البته برخی از آنها درحال حاضر مسئولیت‌های دولتی ندارند.


تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - 05 April 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن