تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815549929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برج تاریخی چهل دختران سمنان مرمت شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: برج تاریخی چهل دختران سمنان مرمت شد
رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره رنگ‌آمیزی برج تاریخی چهل دختران سمنان گفت: این برج تاریخی با هزینه سازمان دانش آموزی استان سمنان به حالت اولیه بازگشته است.
به گزارش نامه‌نیوز، محمدرضا عامریان با تأکید بر اینکه تنها قسمت‌های بازسازی شده برج چهل دختران سمنان رنگ‌آمیزی شده است؛ نه قسمت‌های تاریخی آن اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه روزی، این برج تاریخی در روز گذشته به حالت سابق بازگشته و اکنون اثری از رنگ آمیزی بر روی آن نیست.

وی با ابراز تأسف از رنگ آمیزی این برج تاریخی تصریح کرد: رنگ آمیزی برج چهل دختران سمنان به اشتباه، درست در روز نخست سال 95 و  از سوی پیمانکار این سازمان انجام شد و با توجه به تعطیل بودن این روز گمان رنگ آمیزی آن نمی‌رفت.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان تصریح کرد: برخی رسانه‌ها به گونه‌ای وانمود کردند که گویا سازمان دانش آموزی به عمد اقدام به رنگ آمیزی کرده است؛ درصورتی که این موضوع تنها بر اثر اشتباه یک کارگر ساده از پیمانکار این سازمان حادث شده و همه مجموعه سازمان دانش آموزی استان سمنان از این واقعه ناراحت شده‌اند.

عامریان با اشاره به اینکه مرمت قسمت رنگ خورده این بنا از همان فردای رنگ آمیزی آن آغاز شده است تصریح کرد: رنگ استفاده شده در این موضوع از نوع پلاستیک بوده است که خوشبختانه کار پاک کردن رنگ‌ها را آسان‌تر کرد.

وی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی استان سمنان در موارد مختلف برای نگهداری از این برج تاریخی اقداماتی انجام داده است عنوان کرد: چرا برخی از رسانه‌هایی که امروز فریاد وا اسفا سرداده‌اند؛ در سال‌های گذشته که این بنای خشتی و گلی رو به نابودی می‌رفت و فرسایش آن امروز نیز ادامه دارد توجهی به آن نکردند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با اشاره به تحریف و سانسور بخشی از صحبت‌هایش در مصاحبه با یکی از رسانه‌های محلی گفت: متأسفانه بخشی از صحبت‌های بنده در این مصاحبه سانسور شده و بخشی دیگر از آن نیز حذف شده است و از رسانه‌ها انتظارمی‌رود که امانت داری را در انجام وظایف خود رعایت کنند.

عامریان با بیان اینکه تکیه بر بودجه‌های سنواتی دستگاه‌ها کفاف انجام همه امور را  نمی‌دهد تصریح کرد: نباید همه انتظارات را از میراث فرهنگی داشت؛ چراکه اعتبارات این دستگاه نیز بسیار محدود است و در همین راستا سازمان دانش آموزی آمادگی خود را برای در اختیار گرفتن مدیریت برج تاریخی چهل دختران به منظور بازسازی اساسی زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی اعلام می‌کند.

وی بیان کرد: کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان سمنان امروز با حضور در محل برج از نحوه بازگردانی آن به وضعیت قبلی بازدید کردند.


منبع: تسنیم


۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن