تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804448891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطالبه‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی/کلیدی برقفل‌های اقتصادی ورامین


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می‌دهد؛
مطالبه‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی/کلیدی برقفل‌های اقتصادی ورامین

منطقه ویژه کراپ


شناسهٔ خبر: 3589607 - دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
استانها > تهران

ورامین-راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی یکی از مطالبات مردم شهرستان ورامین برای تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه بوده که متأسفانه به سرانجام نرسیده است. خبرگزاری مهر، گروه استان ها-محمدرضا حیدری: رهبر معظم انقلاب اسلامی با درک تیزبینانه خود از شرایط جهان و کشور، سال جاری را به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری فرمودند. رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال‌های اخیر بارها بر روی موضوع اقتصاد مقاومتی و توجه به توان و ظرفیت تولیدی و اقتصادی کشور و حمایت از فعالان تولیدی و اقتصادی به‌منظور توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر کشور تأکید داشته و بیان فرمودندکه باید موضوع اقتصاد مقاومتی از حالت بخشنامه‌ای به حالت عملیاتی حرکت کند. ​​ شهرستان ورامین یکی از مناطق مستعد استان تهران در حوزه اقتصادی و تولیدی بوده که همواره به‌عنوان یک ظرفیت ارزشمند در این استان پرجمعیت و استراتژیک به‌حساب آمده است. منطقه ویژه اقتصادی ورامین در هاله‌ای از ابهام موفقیت شهرستان ورامین در عرصه کشاورزی و دام‌پروری و حضور موفق در برخی شاخه‌های صنعتی و حتی صادرات بیش از ۵۵۰ میلیون دلاری به کشورهای مختلف جهان در سال، نشان‌دهنده ظرفیت‌های اقتصادی این منطقه است. به عقیده کارشناسان و فعالان اقتصادی، در صورت توجه ویژه به منطقه ورامین و ایجاد زیرساخت‌های لازم، دیار ۱۵ خرداد می‌تواند به یک‌قطب اقتصادی در استان تهران تبدیل‌شده و تحقق اقتصاد مقاومتی را سرعت دوچندانی دهد. راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی یکی از مطالبات مردم شهرستان ورامین برای تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه بوده که متأسفانه به سرانجام نرسیده است. موضوع راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی ورامین در دولت گذشته و با پیگیری‌های متعدد به تصویب رسید و پس از ارجاع به مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اقتصادی این مجلس نیز تصویب شد. پس از تصویب راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی ورامین در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مقرر شد تا در گام آخر این موضوع در صحن علنی مجلس مصوب شود اما به دلیل دستور کارهای فراوان مجلس، طرح مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس به تأخیر افتاد تا اینکه دولت یازدهم بر سرکار آمد. پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، دولت در نامه‌ای خطاب به مجلس شورای اسلامی، لایحه دولت گذشته مبنی بر راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی ازجمله منطقه ویژه اقتصادی ورامین را پس گرفت و پس از گذشت چند سال نیز هنوز تصمیم جدیدی برای این موضوع گرفته نشده و سرانجام منطقه ویژه اقتصادی ورامین در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید زیرساخت‌های آن را فراهم کرد حسن احمدی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید زیرساخت‌ها و بسترهای لازم آن را فراهم کرد. وی افزود: امروز تحقق اقتصاد مقاومتی در قالب شعار و بخشنامه محقق نمی‌شود، بلکه باید زیرساخت‌های لازم برای فعالیت مطلوب‌تر فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران فراهم‌شده و با تمام توان از تولید داخلی حمایت شود. شهرستان ورامین پتانسیل‌های مطلوبی را برای موفقیت در حوزه اقتصاد مقاومتی دارا است و در این زمینه، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند کلیدی برای حل مشکلات و قفل‌های منطقه ورامین باشد احمدی ادامه داد: شهرستان ورامین پتانسیل‌های مطلوبی را برای موفقیت در حوزه اقتصاد مقاومتی دارا است و در این زمینه، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند کلیدی برای حل مشکلات و قفل‌های منطقه ورامین باشد. وی تأکید کرد: امروز موضوع بیکاری جوانان و مشکلات متعدد کارخانجات و فعالان تولیدی و اقتصادی به یک معضل در ورامین تبدیل‌شده است و قطعاً راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی و حمایت از فعالان اقتصادی، گره‌گشای دغدغه‌های کنونی خواهد شد. آیت‌الله سید مرتضی محمودی امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای توجه به ظرفیت‌های اقتصادی کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر بارها بر روی موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید فرمودند. وی افزود: اقتصاد مقاومتی بدان معناست که مسئولان دولتی و مردم باید به‌جای چشم دوختن به بیرون از مرزها، به توان و ظرفیت داخلی توجه کنند. مسئولان به ورامین نگاه ویژه‌ای داشته باشند امام‌جمعه ورامین ادامه داد: امروز شهرستان ورامین از توانمندی و ظرفیت بسیار بالایی برای تحقق منویات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی برخوردار است و باید مسئولان کشوری به این منطقه نگاه ویژه‌ای داشته باشند. وی با اشاره به‌ضرورت استفاده از پتانسیل‌های موجود در شهرستان ورامین گفت: طی سال‌های اخیر، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در ورامین به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان مطرح گردید و پیگیری‌هایی نیز در این زمینه انجام شد اما متأسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است. محمودی تأکید کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور با ایجاد زیرساخت‌های لازم و فراهم شدن بسترهای آن در مناطق مستعد فراهم خواهد شد و راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در ورامین یکی از همان راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان تهران است. منطقه ویژه اقتصادی از مطالبات مردم ورامین است سید حسین نقوی حسینی نیز با اشاره به ظرفیت‌های مهم اقتصادی موجود در منطقه ورامین اظهار داشت: منطقه ورامین دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای اقتصادی در عرصه‌های گوناگون است.

نماینده ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: ورامین، قرچک و پیشوا می‌توانند با ظرفیت‌هایی که دارند، در توسعه و رشد اقتصادی استان تهران مؤثر واقع شوند. وی با اشاره به پیگیری راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان ورامین ادامه داد: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی یکی از مطالبات و درخواست‌های مردم ورامین بوده که می‌تواند در استفاده مطلوب‌تر از ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان و جذب سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی راهگشا باشد. برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی پیگیری‌های فراوانی شده است نقوی حسینی اضافه کرد: به‌عنوان نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، پیگیری‌های متعدد و فراوانی را برای به نتیجه رسیدن این مطالبه انجام داده‌ام. وی با اشاره به‌ضرورت نگاه ویژه دولت به این منطقه بیان داشت: امیدوارم با نگاه ویژه دولت به منطقه ورامین، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی برای شکوفایی اقتصاد منطقه محقق شود و قطعاً پیگیری‌های لازم در این راستا ادامه پیدا خواهد کرد. به هر ترتیب امروز منطقه ورامین سرشار از ظرفیت های ناب اقتصادی است که راه اندازی منطقه ویزه اقتصادی می تواند این پتانسیل ها و استعدادها را بالفعل کند و قطعا همه مردم این منطقه منتظر اقدامات مسئولان برای تحقق مطالبه به حقشان هستند.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن