تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820755903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم 30 درصدی ماليات از نرخ نهايي بنزين


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سهم 30 درصدی ماليات از نرخ نهايي بنزين
بخشي از پول بنزين در كشورهاي مختلف بابت مالياتي است كه دولت‌ها از مصرف‌كنندگان مي‌گيرند، اين ماليات در برخي كشورها گاه نيمي از بهاي بنزين را شامل مي‌شود.
بخشي از پول بنزين در كشورهاي مختلف بابت مالياتي است كه دولت‌ها از مصرف‌كنندگان مي‌گيرند، اين ماليات در برخي كشورها گاه نيمي از بهاي بنزين را شامل مي‌شود.
به گزارش ايسنا، در ايران سهم ماليات از ارزش افزوده از نرخ نهايي بنزين 30 درصد است، ميزاني كه از سال 1387 تا كنون تغيير نكرده است، اگرچه افزايش نرخ بنزين طي اين سال‌ها رقم نهايي ماليات بر ارزش افزوده را افزايش داده است.
با اين حال همان‌طور كه نرخ بنزين بر اساس قيمت جهاني آن، كيفيت و البته سود توليدكننده متفاوت است، درآمد دولت‌ها نيز از مصرف بنزين در كشورها مختلف تفاوت‌هايي دارد.
در انگلستان مصرف‌كنندگان از بيش از دو دلاري كه براي هر ليتر بنزين مي‌پردازند، 27/1 دلار را بابت ماليات مصرف به دولت مي‌دهند، به اين ترتيب بيش از 60 درصد از قيمت نهايي بنزين براي مصرف‌كننده در اين كشور ماليات بر ارزش افزوده، حدود 30 درصد آن يعني 63/0 سنت قيمت نفت‌خام و بقيه سود شركت توليدكننده است.  در ايتاليا نيز شرايط مشابه است، دولت اين كشور هم سهمي 57 درصدي از قيمت بيش از دو دلاري هر ليتر بنزين دارد و از فروش هر ليتر بنزين 23/1 دلار درآمد كسب مي‌كند، 30 درصد قيمت نفت خام به‌علاوه سود صنعت بقيه هزينه مصرف بنزين در اين كشور را تشكيل مي‌دهد.  در آلمان اما اين سهم در حدود 50 درصد است، به اين ترتيب 95 سنت سهم دولت آلمان از هر ليتر بنزين در اين كشور است و سهم نفت خام نيز مانند كشورهاي قبل از اين ميزان حدود 30 درصد است.  فرانسه اگرچه بنزين را نسبت به كشورهاي ديگر ارزان‌تر يعني كمي بيش از5/1 دلار مي‌فروشد، اما سهم دولت از مصرف بنزين همان 50 درصد بوده، بنابراين مشتريان سوخت در فرانسه بابت هر ليتر بنزيني كه خريداري مي‌كنند، 89/0 سنت به دولت مي‌پردازند.
قيمت هر ليتر بنزين در ژاپن كمتر 5/1 دلار است كه 46 سنت آن را خريداران بابت مصرف به عنوان ماليات به دولت خود مي‌دهند، از طرف ديگر قيمت تمام شده نفت خام نيز در ژاپن بالاتر است، به طوريكه حدود 48 درصد يعني 66 سنت از قيمت نهايي بنزين را قيمت نفت تشكيل مي‌دهد.
ارزش هر ليتر بنزين در كانادا در حدود يك دلار است و به اين ترتيب سهم 30 درصدي دولت اين كشور از فروش هر ليتر بنزين 34 سنت مي‌شود، بيش از نيمي از ارزش بنزين در اين كشور را نيز قيمت نفت خام تشكيل مي‌دهد كه به 62 سنت مي‌رسد.
دولت امريكا اما نسبت به سايرين كمترين ماليات بر مصرف را از مصرف‌كنندگان بنزين مي‌گيرد، به طوري كه اين كشور كمتر از 15 درصد يعني تنها در حدود 14 سنت ماليات بر ارزش افزوده از بنزين دريافت مي‌كند. 60 درصد ديگر قيمت بنزين در اين كشور نيز سهم ارزش نفت خام است كه به 56 سنت مي‌رسد و درصد باقي مانده نيز سهم سود صنعت نفت در اين كشور است.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن