تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815001892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصادفات نوروزی کاهش، شدت تلفات بالا


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 تصادفات نوروزی کاهش، شدت تلفات بالا
تصادفات نوروزی کاهش، شدت تلفات بالا رئیس سازمان امداد و نجات از کاهش عملیات‌های امدادی تصادفات نوروزی خبر داد و گفت: ولی شدت تلفات افزایش یافته است.


به گزارش فرهنگ نیوز، ناصر چرخساز در نشست خبری تشریح فعالیت‌های طرح امداد و نجات نوروزی از کاهش آمار عملیات‌های امدادی در تصادفات جاده‌ای کشور براساس آمارهای هلال احمر خبر داد و اظهار داشت: ولی با توجه به افزایش یک میلیونی خودرو در کشور شدت تلفات افزایش یافته بود و این مسئله درباره آمار مرگ‌های در صحنه تصادفات نیز صدق دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام گزارش جمع‌بندی عملیات امداد و نجات در نوروز 95، اظهار کرد: در طول طرح نوروزی هلال‌احمر، 76 هزار و 276 تن از هموطنان از خدمات امدادی لازم استفاده کرده و 3 هزار و 547 تن از حوادث نجات داده شدند.

چرخ‌ساز با اشاره به اینکه در طرح نوروزی 95، 5 هزار و 153 ماموریت انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشته است، گفت: به‌علاوه امسال 2 هزار و 315 تن با کاهش 21 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به مراکز درمانی منتقل شده و 31 هزار و 786  تن از هموطنان خدمات سرپایی درمان دریافت کرده و 375 عملیات رهاسازی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در نوروز 95، 2 هزار و 721 تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند، عنوان کرد: بر این اساس بیشترین ماموریت‌های امداد و نجات در نوروز، از مجموع  5 هزار و 153 مورد، مربوط به استان‌های مازندران، خوزستان و فارس با به ترتیب 8، 6 و 6 درصد ماموریت‌ها بوده است.

مازندران، اصفهان و فارس دارای بیشترین عملیات‌های امدادی در نوروز 95

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که بیشترین عملیات امدادی از مجموع 2 هزار و 661 مورد مربوط به مازندران، اصفهان و فارسبوده و بیشترین خدمات امدادی در خوزستان، مازندران و هرمزگان ارائه شده است، افزود: به علاوه 62 درصد حوادث ترافیکی برون‌شهری گزارش شده از سوی پلیس، پوشش داده شد و در مجموع 11 درصد کاهش در عملیات‌های جاده‌ای داشته‌ایم و 40 درصد ماموریت‌های امداد و نجات، ترافیکی و 60 درصد امدادرسانی در برف و کولاک، سیل و آب‌گرفتگی، ساحل، کوهستان و ... بوده است.

انجام 375 عملیات نجات فنی در طرح ملی امداد نوروزی و انتقال بیش از 2 هزار مصدوم

چرخساز با اشاره به این که بیشترین امدادرسانی در عملیات‌های امداد و نجات استان‌های کردستان، مازندران و اردبیل انجام شده است، تصریح کرد: همچنین بیشترین عملیات‌های نجات فنی از مجموع 375 عملیات در استان‌های کرمان  با 12 درصد، اصفهان با 10 درصد و فارس با 9 درصد انجام شده و در این زمینه محورهای آباده – اصفهان با 15 عملیات، آزادراه قم – تهران با 7 عملیات، سیرجان – بندرعباس با 7 عملیات و یاسوج – اصفهان با 5 عملیات بیشترین عملیات‌های نجات فنی را داشته است.


به گفته وی بیشترین مصدوم‌های انتقالی از مجموع 2 هزار و 315 مصدوم در استان‌های اصفهان، مازندران و خراسان رضوی و در محورهای ساوه – تهران، قزوین – کرج و ساوه بوئین‌زهرا بوده است و استان‌های اصفهان، فارس و خراسان رضوی به ترتیب با 10، 8 و 6 درصد، بیشترین میزان نجات‌یافته در حوادث را داشته و بیشترین اسکان‌های اضطراری در استان‌های کردستان، زنجان و هرمزگان بوده است.

رشد 62 درصدی پوشش برف و کولاک، 24 درصدی پوشش امدادی سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به رشد 62 درصدی پوشش برف و کولاک، 24 درصدی پوشش امدادی سیل و آب‌گرفتگی، کاهش 15 درصدی عملیات کوهستان و کاهش 30 درصدی عملیات ساحلی، تصریح کرد: به‌علاوه در زمینه ارائه خدمات امداد و نجات به کاروان‌های راهیان نور در استان‌های ایلام و خوزستان نیز در مجموع 16 ‌هزار  و 297 تن به پایگاه‌ها مراجعه کرده و 4 هزار و 452 تن خدمات پزشکی، 9 هزار و 784 تن خدمات درمانی سرپایی و 913 تن خدمات اسکان موقت دریافت کرده و 19 تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به عملکرد امداد هوایی هلال‌احمر با 307 سورتی عملیات پروازی شامل 287 ساعت پرواز و انتقال هوایی 24 آسیب‌دیده، اظهار کرد: بر این اساس مهمترین عملیات امداد هوایی مربوط به حادثه ترافیکی 8 فروردین در محور سمنان – دامغان – شاهرود با 2 سورتی پرواز و سیل و آب‌گرفتگی 12 فروردین در محور آذربایجان غربی – شاهین دژ با نجات 2 تن در رودخانه سیمینه‌رود بوده است.

چرخساز با اشاره به فعالیت 2 هزار نفر - روز پزشک و پیراپزشک داوطلب در طرح نوروزی امسال عنوان کرد: به علاوه امسال تلاش شد تا در هر استان از توان تیم های توانا و امدادرسانی خواهران د حوادث نیز بهره ببریم.

رئیس سازمان امداد و نجات در خاتمه عنوان کرد: براساس آمارهای عملیات‌ امدادی هلال احمر آمار فوتی‌های تصادفات جاده ای در زمان انتقال به مراکز درمانی هر سال 7 تا 10 درصد کاهش داشته است که نشان از ارتقای توان کیفی عملکرد امدادگران و رسیدن به موقع سر صحنه حوادث است.

منبع: تسنیم


95/1/15 - 14:46 - 2016-4-3 14:46:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن