تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818865152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سریع‌ترین حیوان دو پای روی زمین+تصویر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سریع‌ترین حیوان دو پای روی زمین+تصویر
عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: شتر مرغ با گام‌های بلندش سریعترین حیوان دو پای روی زمین است و می تواند به مدت 15 دقیقه با سرعت 60 تا 70 کیلومتر در ساعت بدود.
آفتاب :

دکتر غلامرضا نوری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در مزارع پرورش شترمرغ ممکن است به هنگام مهار و یا شنیدن صدایی مثل هواپیما فرار کند که در چنین مواقعی قدرت تشخیص موانع برای جانوران کم بوده و احتمال دارد صدمات جبران ناپذیری به خود وارد سازد.


وی بیان کرد: این پرنده نسبت به رنگ قرمز شدیداً واکنش نشان می دهد که در نتیجه رنگ لباس کارگران، آبخورِی، دانخوری و فضاهای اطراف بهتر است از رنگهایی مثل سفید انتخاب شود.


به گفته نوری، شترمرغ زمانی که دچار استرس می شود خود را به گوشه‌های قفس زده و تمایل به فرار از جایگاه دارد، به همین منظور طول جایگاه‌های نگهداری باید چندین برابر عرض آن باشد تا پرنده بتواند مسافتی را طی کرده و استرس نسبت به مکان اولیه کاسته شود.


عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: شتر مرغ‌ها پرندگانی اجتماعی هستند، رفتار اجتماعی آنها در شرایط اکولوژیکی متفاوت، پیچیده و متغیر بوده و قابل مقایسه با حیواناتی هستند که جزء تکامل یافته ترین رده‌های اجتماعی محسوب می شوند.


نوری تصریح کرد: شترمرغ‌ها در زمان مبارزه و دفاع از پاها استفاده می کنند و به کمک ناخن موجود در انگشتان سوم پای خود قادر است آسیب جدی و کشنده‌ای به متجاوز وارد کند.


وی اضافه کرد: اکثر رفتارهای تهاجمی در فصل جفتگیری اتفاق می افتد که ممکن است بین شتر مرغ‌های نر، شتر مرغ‌های ماده و یا شتر مرغ‌های نر و ماده صورت گیرد.


عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: در فصل جفتگیری شترمرغ های نر و ماده با علائم خاصی تمایل خود را به جفتگیری نشان می دهند مانند رقص جفتگیری و شتر مرغ نر با باز نمودن بال‌ها و به حرکت درآوردن آنها از یکسو به سوی دیگر و همچنین تکان دادن گردن ماده را به جفتگیری دعوت می نماید و ماده با بروز رفتارهای خاص مانند بال زدن با بالهای افتاده، نوک زدن و افتادگی سر تمایل خود را به دعوت شتر مرغ نر اعلام می دارد.




تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن