تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818891374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ دندان شکن اندونزی به درخواست صهیونیست ها


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پاسخ دندان شکن اندونزی به درخواست صهیونیست ها


روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل نوشت اندونزی درخواست اسراییل برای عادی سازی روابط با این رژیم را رد و اعلام کرد موضع این کشور در مورد فلسطین تغییر نخواهد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل روز جمعه در گزارشی نوشت: رسانه های محلی اندونزی روز پنجشنبه به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور اعلام کردند که جاکارتا درخواست بنیامین نتانیاهو برای برقراری روابط رسمی دیپلماتیک با اسرائیل را رد و اعلام کرده به حمایت خود از ایجاد کشور فلسطینی پایبند خواهد بود.
در گزارش روزنامه صهیونیستی آمده است: روزنامه «جاکارتا تایمز» به نقل از آرماناتا نصیر، سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی نوشت: «ما می خواهیم اعلام کنیم که تلاش و حمایت اندونزی در راستای استقلال فلسطین تغییر نخواهد کرد.» نصیر درخواست نتانیاهو را پس از آن رد کرد که نتانیاهو طی جلسه ای با هیأتی از خبرنگاران اندونزی حاضر در قدس اشغالی در روز دوشنبه گفته بود: «اکنون وقت آن است که روابط رسمی میان اندونزی و اسرائیل برقرار شود. ما فرصت های زیادی برای همکاری دوجانبه، بویژه در حوزه فناوری آب و فناوری های برتر داریم.» نصیر همچنین از تصمیم این هیأت خبرنگاری برای پذیرش دعوت اسرائیل برای حضور در (سرزمین های اشغالی) ابراز ناراحتی کرد. نصیر گفت: «ما متأسفیم که اسرائیل چنین فعالیت هایی را سیاسی سازی می کند».
تایمز آو اسرائیل در ادامه نوشت: ایجاد رابطه با اندونزی با جمعیتی بیش از 250 میلیون مسلمان، موفقیتی چشمگیر برای نتانیاهو محسوب می شود و تلاش او برای تعمیق روابط با کشورهای میانه رو عرب و قدرت های اقتصادی آسیا نیز نوعی موفقیت است. نتانیاهو در این جلسه گفته بود: تقویت روابط با اندونزی بخشی از رویکرد تغییر همپیمانی و وفاداری است که حاصل تلاش های ضد تروریستی و عوامل اقتصادی است؛ نتانیاهو از روابط روزافزون ولی مخفیانه اسرائیل با دنیای عرب تمجید کرده بود. نخست وزیر اسرائیل همچنین خاطرنشان کرده بود: «اکنون وقت تغییر روابط ماست، زیرا دلایلی که مانع این روابط بود دیگر بی ربط شده اند.» نتانیاهو افزود اسرائیل و جاکارتا در مقابل تهدید مشترک تروریسم «همپیمان» هستند.
نتانیاهو همچنین به این هیأت خبرنگاری گفته بود: «من دارای چند دوست اندونزیایی در فیسبوک هستم.»

درادامه این گزارش آمده است: تیزیپی هوتولی معاون وزیر امور خارجه اسرائیل در اوایل ماه جاری به اعضای کنست گفت که اسرائیل روابط مخفیانه ای با جاکارتا دارد، ولی او از تصمیم اسرائیل برای جلوگیری از ورود وزیر امور خارجه اندونزی به کرانه باختری دفاع کرد و گفت او در سفر خود به منطقه، قصد سفر به اسرائیل را نداشته است.  قرار بود ریتنو لستاری برینساری مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی، با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دیدار داشته باشند و کنسولگری افتخاری در آنجا افتتاح کند، اما او مجبور شد این ملاقات را در امان انجام دهد. دیدار ناموفق مارسودی به رام الله یک هفته پس از آن اتفاق افتاد که اندونزی میزبان پنجمین نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی در زمینه فلسطین و قدس شریف بود؛ در این نشست احتمال تحریم محصولات اسرائیلی که در کرانه باختری تولید می شوند مطرح شد.
این روزنامه صهیونیستی در پایان نوشت: تیزیپی هوتولی به اعضای کنست گفت یکی از مقامات ارشد اسرائیلی پیش از سفر مارسودی به منطقه خاورمیانه، به اندونزی سفر کرده تا در مورد سفر این مقام اندونزیایی هماهنگی هایی به عمل آورد و از مشاجره علنی اجتناب شود. با وجود روابط دیپلماتیک رسمی اندک میان اسرائیل و اندونزی، هوتولی افشا کرد که اسرائیل با این کشور آسیایی روابط دوجانبه مخفیانه ای در طیفی از مسائل دارد. او گفت: «تماس های مخفیانه ای با اندونزی که ما روابط دیپلماتیک با آن نداریم، صورت گرفت، و درک هایی وجود داشت که او با بی ادبی آنها را نادیده گرفت و ما هم از ورود او جلوگیری کردیم. این کار به نوعی نقض رسوم دیپلماتیک بود و آبرومندانه ترین کار این است که ما به رسومات دیپلماتیک احترام بگذاریم، بنابراین زمانی که شما این پروتکل ها را زیر پا می گذارید، تعجب نکنید که ما هم شما را از سفر به فلسطین منع می کنیم.»  طی سال های اخیر،‌اسرائیل و اندونزی تعدادی توافق نامه اقتصادی امضاء کرده اند تا از این طریق جریان تبادل کالا میان این دو کشور برقرار شود. به گزارش جاکارتا پست، اندونزی در سال 2015 کالاهایی با ارزش بیش از 100 میلیارد دلار به اسرائیل صادر کرد و در عوض، 80 میلیون دلار از کالاهای اسرائیلی وارد کرد. بر اساس نظرسنجی بی بی سی در سال 2014، نزدیک 75 درصد مردم اندونزی نگرش منفی در مورد اسرائیل دارند.
 


جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن