تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835071384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیاز سینمای ایران به تصویر مادران ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:تهران پرس: سینمای ایران نیازمند به تصویر کشیدن مادرانی است که با نمایش عشق ورزی خالصانه شان غنای اثر را افزایش دهند.به گزارش تهران پرس ، این روزها سینما شرایطی را سپری می کند که کمتر توجه به میان سالان دارد و اصلی ترین مسئله اینجاست که سناریوها بر محوریت جوانان نوشته می شود و فیلمنامه ها مملو از جوان اول هایی است که ارتباط شان با نسل قبل تر کاملا قطع شده است! این در شرایطی است که جامعه ما روز به روز به سمت جامعه ای میانسال پیش می رود. اما اگر نگاه دقیقی به جامعه داشته باشیم خواهیم دید ظرفیت جامعه به گونه ای است که به درستی می توان آثاری را خلق کرد که به «مادر» آنگونه که شایسته این مقام شامخ است، توجه شود و موضوع تاثیر فرهنگ ایرانی در توجه به این عنوان به درستی در آثار فیلمسازان کشور نمایان شود. اگر بخواهیم به ارایه آمار و ارقام از ساخت فیلم درباره «مادر» بپردازیم کار سختی نیست اما چقدر از فیلم هایی که درباره مادر ساخته شده است با فرهنگ ایرانی و اسلامی مطابق بوده است و ارزش ها و فداکاری های مادران را به درستی نمایان کرده است؟ اگر تنها در دهه 90 بخواهیم به فیلم هایی اشاره کنیم که درباره «مادر» و فداکاری های مادران ایران در مقاطع مختلف بپردازیم شاید به تعداد انگشت های دست نرسد. در دهه 90 شاخص ترین فیلمی که درباره مادران منتظر ساخته شد دو فیلم «بوسیدن روی ماه» و «شیار 143» بود اما این سوال در ذهن شکل می گیرد که با توجه به پتانسیل موجود در جامعه، حضور پرتعداد مادران شهدا، مادران منتظر برای بازگشت اجساد مطهر فرزندانشان، زنان شهدا، زنان جوانی که این روزها همسرانشان را برای دفاع از حرم به جبهه ها می فرستند، فداکاری مادرانی که سرپرست خانواده هستند و به هر دلیل زندگی را در این شرایط سخت سامان می دهند و علاوه بر تامین هزینه خانوار، تربیت فرزندان را برعهده دارندو.... سهم سینما از نمایش این زنان و مادران که هر یک پتانسیل بسیار مناسبی برای قصه گویی و سینما دارند چقدر است؟ در این سالها استفاده از عنوان «مادر» در فیلمهای سینمایی صورت گرفته است اما از نظر مضمون و ساختار هیچ سنخیتی با مادر ایرانی نداشته است و با استفاده از این نام فیلم بازتاب دهنده شرایط اجتماعی بوده است و کمتر نقش کلیدی «مادر» در خانواده در این دست آثار دیده می شود و «مادر» به مفهوم ایرانی و اسلامی اش کاملا نادیده گرفته شده و یک مادر غربی را در فیلم شاهد بودیم. این در شرایطی است که امروزه سینما باید به جایگاه درست «مادر» ایرانی توجه کند و به این عنوان(مادر) قداست و اعتبار و اقتدار گذشته اش را همانگونه که زنده یاد علی حاتمی در فیلمش به آن به درستی اشاره دارد بازگرداند. مادران فیلم های امروز با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در جامعه که ذکر آن رفت نیاز به توجه در سینما دارند تا نسل امروز بار دیگر این شخصیت را در محور فیلم ببیند، حقانیت مادر در محبتی نمود پیدا کند که نسبت به فرزندان خود دارد. حمایت و توجه مادران از فرزندانشان وجهی فراگیر و همه جانبه و آمیخته با ایثار و از خودگذشتگی است که این روزها در سینما کمرنگ شده است . نیاز سینمای ایران به تصویر کردن مادرانی است که با عشق ورزی خالصانه شان غنای اثر را افزایش دهند. منبع: فارس


پنجشنبه ، ۱۲فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تهران پرس]
[مشاهده در: www.tehranpress.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن