تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820206892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه مصرف کالاهای داخلی را ترویج و گسترش دهیم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چگونه مصرف کالاهای داخلی را ترویج و گسترش دهیم
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،گفت:شرکت های تولیدی با افزایش کیفیت کالاها وکاهش قیمت آنها نسبت به مشابه غیرایرانی می توانند مجموعه منسجمی را در جهت نهادینه کردن مصرف تولیدات داخلی در کشور به وجود آورند.
کد خبر: ۵۷۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ - 30 March 2016


اسماعیل جلیلی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به یکی از محورهای ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری به عنوان سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر مدیریت مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی گفت:مصرف گرایی کمکی به رشد اقتصادی کشور نمی کند و ما را به واردات بیشتر کالاهای خارجی وابسته می کند و به نوعی هدررفت منابع و عدم استفاده بهینه از امکانات کشور است، که مطمئنا این نوع مصرف منفی و آسیب به اقتصاد کشور است.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نگاه مثبت به مصرف در قالب مدیریت مصرف گنجانده می شود، افزود:دراین نوع مصرف گرایی منابع موردنیاز و تسهیل کننده رشد اقتصادی استفاده می شوند و در واقع مصرف منابع داخلی سبب افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد بهره وری می شود،که مورد تاکید و توجه کارشناسان اقتصادی کشور است.
 
واردات کالاهای غیرضروری سبب اشباع بازار می شود

جلیلی با تاکید بر این که همه باید زمینه های حمایت از تولید ملی را فراهم کنیم، ادامه داد: طبعاً در این میان مسئولان و دولتمردان وظیفه سنگین تری به عهده دارند و باید بتوانند با برنامه ریزی درست و اجرای مناسب راهبردها به حل مشکلات اقدام کنند،البته یکی از مشکلات کنونی اقتصاد افزایش بی رویه واردات کالاهای قاچاق به کشور است.

وی یادآور شد:در شرایطی که واردات کالاهای غیر ضروری باعث اشباع بازار می شود،طبعا این مساله به تولیدکنندگان داخلی ضربه جدی وارد می کند و تنها راه مقابله با معضلاتی چون بیکاری و تورم حمایت از تولید ملی است.

 دستیابی به توسعه پایدار؛ با هدایت، نظارت و مدیریت روند تولید و مصرف در کشور

جلیلی با بیان اینکه زمانی به توسعه پایدار می رسیم که روند تولید و مصرف در کشورمان را به بهترین شکل ممکن هدایت، نظارت و مدیریت کنیم، افزود:در حال حاضر بخش قابل توجهی از دانش آموختگان دانشگاهی کشور با معضل بیکاری روبرو هستند که اشتغالزایی برای آن ها مستلزم تقویت تولید داخل در راستای اهتمام به اقتصاد مقاومتی،ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی و مقابله با ورود بی رویه واردات کالای خارجی است.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان داخلی نیز باید در جهت بهبود کیفیت کالاها و ایجاد کیفیتی رقابت پذیر با کالاهای خارجی مشابه تلاش کنند، ادامه داد: چرا که به نظر می رسد در جریان فرهنگ سازی برای استفاده از کالاها و تولیدات داخلی،رسانه ها و شرکت های تولیدی دو قطعه اصلی پازل هستند.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:رسانه ها با ایجاد ذهنیت مثبت با بهره گیری از شیوه های تبلیغی و اطلاع رسانی و شرکت های تولیدی با افزایش کیفیت کالاها وکاهش قیمت آنها نسبت به مشابه غیرایرانی می توانند مجموعه منسجمی را در جهت نهادینه کردن مصرف تولیدات داخلی در کشور به وجود بیاورند.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن