تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805758802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازتاب گسترده سفر روحانی به اسلام آباد در رسانه های خارجی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



بازتاب گسترده سفر روحانی به اسلام آباد در رسانه های خارجی
روز نو :  خبرگزاری "رویترز" با انتشار گزارشی به سفر اخیر روحانی به اسلام اباد بر روی موضوع تکمیل خط لوله معوق مانده ایران و پاکستان و وعده رییس جمهوری در این باره تاکید دارد. این خبرگزاری می نویسد:"حسن روحانی رییس جمهوری ایران روز شنبه گفت که ایران کار را در کنار شریک پاکستانی خود برای رفع تاخیر در خط لوله گاز طبیعی به پاکستان انجام می دهد و امیدوار است ظرف مدت چند ماه این موضوع به اتمام برسد. پاکستان و ایران در این دیدار رییس جمهوری اسلامی ایران بر سر گسترش روابط تجاری و احیای برنامه ها برای احداث خط لوله گازی با یکدیگر صحبت کردند. روحانی در این سفر اظهار کرد که ایران این خط لوله گاز را در نزدیکی مرز پاکستان ساخته و آماده ارسال گاز به آن کشور است. در حال حاضر این طرف پاکستانی که در کنار ایران برای تکمیل پروژه می کوشد". 









رویترز اشاره می کند که پروژه گازی مذکور 7 میلیارد  دلار ارزش سرمایه گذرای داشته است و از دهه 90 میلادی تاکنون برای اتصال حوزه پگازی پارس جنوبی ایران به هندوستان از طریق پاکستان با تاخیر مواجه شده است. هند در سال 2009 میلادی با استناد به هزینه های بالا و مسائل امنیتی این پروژه را ترک کرد و یک سال پس از آن یک پیمان هسته ای با واشنگتن امضا کرد. امریکا در آن زمان با مداخله جویی پاکستان و هند را زا معامله با ایران منع کرد. امریکایی ها باور داشتند که پروژه مشترک گازی می تواند مصداق نقض تحریم های بین المللی وضع شده علیه ایران باشد". 







این خبرگزاری در ادامه اشاره می کند که ایران بر سر فروش برق هزار مگاواتی به پاکستان و افزایش این میزان به 3000 مگاوات نیز به توافق رسیده است. این خبرگزاری می نویسد:"نواز شریف" نخست وزیر پاکستان و روحانی رییس جمهوری ایران بر سر افزایش حجم تجارت سالانه میان دو کشور به میزان 5 میلیارد دلار تا سال 2021 میلادی با یکدیگر توافق کرده الند". 


این خبرگزاری در بخش دیگری از گزارش خود اشاره می کند که تجارت میان ایران و پاکستان در فاصله سال های 11-2010 میلادی به 432 میلیون دلار رسید این در حالیست که حجم مبادلات تجاری دو کشور در فاصله سال های 9-2008، 1.32 میلیارد دلار بود و تحریم ها بر کاهش این میزان تاثیر چشمگیری داشتند. 









این خبرگزاری اشاره می کند که ایران نیز در مقابل علاقمند به واردات منسوجات پاکستان، محصولات و وسایل جراحی و پزشکی، وسایل ورزشی و محصولات کشاورزی است. 


شبکه خبری "العربیه" نیز با انتشار گزارشی از سفر اخیر روحانی به پاکستان به عنوان تلاش ایران برای گسترش همکاری های منطقه ای یاد کرده است. این شبکه خبری سعودی می نویسد:"حسن روحانی بر لزوم افزایش همکاری ها منطقه ای برای رشد و ثبات اقتصادی در منطقه جنوب آسیا تاکید کرد. این شبکه خبری اشاره می کند که پاکستان با توسعه بندر گواتر تصمیم دارد تا با کمک ایران و چین یک پروژه بلندپروازانه 46 میلیارد دلاری را برای گسترش روابط تجاری و حمل و نقل مرزی اجرایی نماید. 







بخش انگلیسی شبکه خبری "صدای امریکا" نیز با انتشار گزارشی اشاره کرده است که سفر روحانی به پاکستان امیدها برای حل و فصل اختلافات میان تهران – ریاض را افزایش داده بود. این شبکه خبری می نویسد:"روحانی در حالی که به پاکستان سفر کرده است که آن کشور خود پیشنهاد میانجی گری میان ایران و عربستان سعودی را داده بود. بعید به نظر می رسد که مذاکرات مستقیم میان ایران و عربستان سعودی دست کم در کوتاه مدت عملی شود. عربستان سعودی در ماه ژانویه گذشته روابط خود با ایران را پس از حمله عناصر خودسر به سفارتش در تهران قطع کرد. روحانی در اسلام اباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد که ایران علاقمند به حل تنش با عربستان سعودی است. او اظهار کرد که عربستان سعودی بسیار بزرگ در منطقه و جهان اسلام است و  نقش موثری ایفا می کند. روحانی اشاره کرد که توافق هسته ای ایران با جامعه بین المللی یک نمونه خوب از این موضوع بود که نشان داد چگونه می توان از طریق مذاکرات مشکلات را حل کرد". 


در همین حال، نشریه "تریبون" پاکستان به دیدار اخیر میان "چودری نثار علی خان" و همتای ایرانی اش "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور ایران اشاره کرده است. این نشریه می نویسد:"طرفین بر لزوم تقویت بیش تر همکاری های امنیتی میان پاکستان و ایران تاکید کردند. وزرای امور کشور ایران و پاکستان با انتشار بیانیه ای رسمی تعهد خود برای دستیابی به اهداف مشترک از جمله تضمین صلح و امنیت در منطقه را اعلام کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است:"همکاری متقابل در زمینه امنیت با تعامل بیش تر میان سازمان های مجری قانون و به اشتراک گذاری اطلاعات برای مدیریت مرزی صورت خواهد گرفت. کنترل جرایم مرزی از جمله قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان از جمله موارد مورد بررسی خواهند بود". 









وزیر کشور پاکستان در این دیدار اظهار کرد که هیچ گاه ایران و پاکستان نباید اجازه دهند تا فرصتی برای پاشاندن بذر بی اعتمادی میان دو کشور برادر روی دهد. او اظهار کرد:"ما باید دست در دست هم این عناصر تفرقه افکن را خنثی کنیم و برای صلح و توسعه اجتماعی و اقتصادی مردمان مان بکوشیم". 





تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن