تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813150392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقویت حافظه سالمندان با رژیم مدیترانه‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تقویت حافظه سالمندان با رژیم مدیترانه‌ای
رعایت اصول تغذیه صحیح باعث می‌شود فرد سالهای عمر خود را با نشاط و راحتی سپری نماید و کمتر در معرض بیماری‌های شایع قرار گیرد.


شادی مددی، کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از الگوهای غذایی که در این دوران پیشنهاد می‌شود پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای است که برای سلامت جسم و روان مفید است و از آسیب‌های مانند کوچک شدن و تحلیل رفتن مغز پیشگیری می‌کند.


وی افزود: تحقیقات نشان داده رژیم غذایی مدیترانه‌ای از خطر ابتلا به آلزایمر می‌کاهد و موجب تقویت حافظه می‌شود. این رژیم غذایی، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که نقش مؤثری در تقویت حافظه و بهبود عملکرد شناختی در انسان دارند.


مددی بیان داشت: روغن زیتون، حبوبات، غلات کامل، میوه و سبزیجات از اصلی‌ترین مواد خوراکی این رژیم محسوب می‌شوند و مصرف متوسط ماهی، محصولات لبنی به ویژه ماست و پنیر و مصرف بسیار کم گوشت قرمز و فرآورده‌های آن در این رژیم مورد توجه است.


وی اظهار داشت: این رژیم غذایی به دلیل داشتن روغن زیتون فراوان و مغزدانه‌های روغنی، سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است و به سلامت سلول‌های مغز کمک زیادی می‌کند.


مددی ادامه داد: برای پخت و پز در این رژیم غذایی بیشتر از روغن زیتون استفاده می‌شود. افرادی که این رژیم را دنبال می‌کنند برای وعده نهار و شام از سبزیجات بیشتری استفاده می‌کنند و آن را به صورت بخارپز و آب پز مصرف می‌کنند.


وی خاطر نشان کرد: افراد سالمندی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی می‌کنند در مقایسه با افرادی که فقط از رژیم غذایی کم‌چرب استفاده می‌کنند روند بهتری در بهبود قدرت حافظه‌شان دارند.




انتهای پیام /








۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن