تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816199319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت تنها خبرنگار یهودی در تهران از روز انتخابات/عكس


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



روایت تنها خبرنگار یهودی در تهران از روز انتخابات/عكس
روز نو : "آنیکال هرنورث ورث اشتاین" تنها خبرنگار یهودی در تهران در روز انتخابات بوده است. او زمانی که مقام معظم در روز انتخابات رای خود را به صندوق انداختند برای نخستین بار شاهد برگزاری انتخابات در ایران بوده است.
 او می نویسد:"برای اولین بار به دیدار جامعه کلیمیان در ایران رفتم. به همدان رفتم و به آرامگاه مذهبی "استرومردخای" تا به چشم خود ببینم به عنوان فردی یهودی که کار سیاسی هم می کنم زندگی در ایران چگونه است. نمی دانم چرا برای پوشش اخبار انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان ایران دعوت شدم اما نمی توانستم به عنوان یک روزنامه نگار از این فرصت صرفنظر کنم". 







او اشاره می کند که در روزهای منتهی به انتخابات مصاحبه هایی را با اعضای مجلس ایران از جناح های اصولگرا (محافظه کار) و اصلاح طلب (اعتدالی) انجام داده است. او در ادامه می نویسد:"یکی از جالب ترین جلسات من در طول 18 روز سفرم به ایران دیدار با دکتر محسن کشوری یکی از نامزدهای اصولگرا برای مجلس بود. پاسخ های او درباره تاثیر برجام بر روی انتخابات عجیب بود او گفت:"ما از داخل و خارج با تهدیدهای زیادی مواجه هستیم انتظار داریم که برای مشارکت مردمی رکورد بزنیم. در این انتخابات مردم نشان می دهند که خواستار حفاظت از ارزش های ایران اسلامی هستند و با سوء ظن به امریکا می نگرند و وعده های آن را قبول ندارند یا آن که راه اصلاح طلبان را انتخابات می کنند که همانا اعتماد بی پروا به امریکا و غرب است". زمانی که به دکتر کشوری گفتم که بسیاری در امریکا و غرب بر این باورند که ایران  برنده برجام بوده است لبخند زد و گفت:"من با شما موافقم". او در این باره که انتخابات ریاست جمهوری امریکا چه تاثیری بر ایران می گذارد و این که چند نامزد جمهوریخواه مخالف برجام هستم گفت:"ما برای هر نامزدی و هر تصمیمی آماده ایم. اگر زیر توافق بزنند ما تولیدمان را انجام خواهیم داد". او به سرعت اضافه کرد که ایران با مردم امریکا مشکلی ندارد بلکه این سیاست دولت امریکا است که همواره همراه با فریب و خیانت بوده است و ایران  نمی تواند بدون کنار گذاشتن هراس و سوء ظن سال های گذشته به رویکرد جدید امریکا بنگرد. او می گوید:"شرح این موضوع پیچیده نیست". 












این خبرنگار می نویسد:"کشوری حتی تظاهر به داشتن یک شریک در امریکا نمی کند چرا که می داند اوباما شریک او نیست. با این حال، برجام یک موفقیت بزرگ برای کلیت نظام سیاسی ایران بود. او می گوید:"امریکا به ما نیاز دارد و ما این را می دانیم. کل غرب در خاوررمیانه با داعش مواجه شده است. آنان در حال حاضر به ما نیاز دارند و ما نمی توانیم اجازه دهیم که مانند یک بچه کوچک با ایده های غربی تحت تاثیر قرار گیریم". 












این خبرنگار یهودی که مقیم سوئد است می نویسد":"تناقض های جالبی در ایران دیده می شود. به گمانم اوباما به اشتباه بر این باور است که می توان در ایران به دموکراسی به سبک غربی رسید. خصومت احساسی نسبت به امریکا هنوز هم در ایران قابل لمس است. در نقاشی های دیواری در حین قدم زدن در خیابان های تهران نیز می شد این را دید. شعار مرگ بر آمریکا و تمسخر اوباما و ترسیم چهره او در کنار یک چهره ظالم معروف تاریخی. اوباما شادی خود را نمادی از امید و تغییر ببیند اما اینجا در قلب خاورمیانه می فهمم که احساسات او یکطرفه است". 







این خبرنگار یهودی در ادامه می نویسد:"زخم های جنگ ایران و عراق هنوز باز هستند یک زخم بزرگ بر پیکر ملت ایران. هر کسی که با او دیدار داشتم از این موضوع اندوهگین بود. در روز سوم سفرم به بهشت زهرا بزرگترین قبرستان تهران رفتم. در آنجا چشمه خونین رنگی وجود دارد که به یاد شهدای جنگ ایران و عراق ساخته شده است. بسیاری بر این باورند که امریکا  در دوران جنگ به صدام کمک کرد. این دیدگاه صرفا در میان سیاستمداران ایران نیست بلکه در جامعه آن کشور نیز ریشه دوانده است. این کشور میراث خود را دارد و به آن افتخار می کند و عمیقا در مقابل امریکا ایستاده است. ایرانیان خود را مخالفان سیاسی و اخلاقی امریکا می دانند. او با انتقاد از اوباما می نویسد:"واقعیت آن است که اوباما می خواست با توجه به ایدئولوژی خود شرایط خاورمیانه را تغییر دهد اما قرن ها تجربه تاریخی نشان داده که چنین اقدامی ناممکن است. رییس جمهوری بعدی امریکا باید خاورمیانه و وضعیت آن را درک کند و از همه مهم تر باید یاد بگیرد که با فروتنی از تاریخ و مسائل آن بیاموزد". 





تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن