تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803737262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران عهده دار تامین امنیت انرژی پاکستان شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ایران عهده دار تامین امنیت انرژی پاکستان شد


رئیس جمهوری در نشست مشترک اقتصادی بازرگانان ایران و پاکستان، تاکید کرد که سیاست جمهوری اسلامی ایران، تعامل سازنده با جهان وهمسایگان و از جمله پاکستان است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای روحانی که برای سفری دو روزه به پاکستان رفته است با ممنون حسین، همتای پاکستانی خود درباره گسترش همکاری های دو جانبه دیدار و گفتگو کرد.
امروز همچنین مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و  فرمانده ارتش پاکستان برای دیدار با رئیس جمهور کشورمان  به  محل اقامت آقای روحانی  در اسلام آباد  رفتند.

دیدار با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و فرمانده ارتش پاکستان از دیگر برنامه های دومین روز سفر آقای روحانی به اسلام آباد بود.
  پیش از این دیدار رئیس جمهور در نشست مشترک اقتصادی بازرگانان ایران و پاکستان تاکید کرد: ایران آماده است تا حجم مبادلات تجاری با پاکستان را از یک میلیارد دلار به 5 میلیارد دلار درچند سال آینده افزایش دهد و البته نقش کارآفرینان و بخش های خصوصی و دولتی دو کشور در این راستا بسیار مهم است.
دکتر حسن روحانی در این نشست که روز شنبه با حضور نخست وزیر و مقام های ارشد کابینه پاکستان در اسلام آباد برگزار شد، اظهارداشت: ایران تامین امنیت انرژی پاکستان را برعهده می گیرد و مردم پاکستان مطمئن باشند که تهران به عنوان یک شریک راهبردی، همواره در زمینه نفت، گاز و برق از همه توان خود برای تامین خواست آنان، استفاده خواهد کرد.
رئیس جمهوری گفت: ما تاکنون به همه تعهداتمان برای انتقال برق و گاز به پاکستان عمل کرده ایم، خطوط لوله انتقال گاز را به مرزهای پاکستان رسانده ایم و برای گسترش و توسعه همکاری ها آماده ایم.
روحانی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران می تواند در بخش گاز، برق و نفت و همچنین با ارائه خدمات فنی و مهندسی و مشارکت در طرح های توسعه زیر ساخت های اقتصادی از جمله راه آهن و سدسازی، شریکی مطمئن برای اسلام آباد باشد و به رشد اقتصادی پاکستان و رفاه مردم این کشور کمک کند.    
رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران در دوره پسابرجام و پساتحریم ها نقش خود را به عنوان اقتصاد نوظهور در منطقه ایفا می کند و در کنار همکاری های خود با جهان، اهمیت ویژه ای را برای روابط با همسایگان خود و از جمله پاکستان قائل است، گفت: شرایط منطقه ای اقتضا می کند که روابط اقتصادی تهران - اسلام آباد بیش از پیش گسترش و توسعه یابد و در این زمینه باید بخش های خصوصی را برای سرمایه گذاری، انتقال سرمایه و دانش و فناوری و بخش های دفاعی و امنیتی را نیز برای امنیت بیشتر مرزهای مشترک و منطقه تشویق کنیم.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه همان طوری که مردم پاکستان به سعدی و حافظ  افتخار می کنند، ما نیز به اقبال لاهوری افتخار می کنیم، گفت: دولت و ملت ایران، عظمت دولت و ملت پاکستان را عظمت خود و قدرت ارتش پاکستان در برابر تروریسم را قدرت خود تلقی می کنند.
رئیس جمهوری با اشاره به مشترکات فراوان فرهنگی، تاریخی و دینی ایران و پاکستان، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران امنیت و توسعه اقتصادی پاکستان را امنیت و توسعه اقتصادی خود می ماند و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نمی کند.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه باید امنیت و تجارت در مرزهای رسمی و طولانی دو کشور افزایش یابد، اظهارداشت: ایران و پاکستان باید همکاری های تجاری و بانکی خود را گسترش دهند، تجارت ترجیحی را مدنظر قرار دهند و شرایط را برای تجارت آزاد میان دو کشور فراهم کنند.
رئیس شورای عالی امنیت ملی در ادامه به ارتباط دوسویه امنیت و توسعه و ضرورت نگاه منطقه ای و جهانی به مقوله توسعه پرداخت و گفت: ارتباط اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان که اقتصادهای آنها می توانند مکمل یکدیگر باشند، زمینه گسترش واقعی روابط را فراهم می آورد.
رئیس جمهوری توسعه زیرساخت ها، سرمایه گذاری ها، بهبود فضای کسب و کار و استفاده از ظرفیت های یکدیگر را از جمله عوامل رشد پایدار برای هر دو کشور برشمرد و با تاکید بر اینکه تنوع در منابع تولید، لازمه رشد پایدار است، گفت: تنوع منابع تولید به معنای بالابردن درجه مقاومت اقتصادی یک کشور است که ما به آن اقتصاد مقاومتی می گوییم و جمهوری اسلامی ایران به دلیل همین تنوع در منابع تولید موفق شد در برابر تحریم ها و کاهش شدید بهای نفت، مقاومت کند.
دکتر روحانی افزود: اگر برای اداره کشور، تنها به درآمدهای نفتی متکی بودیم در دو سال اخیر و با کاهش درآمدهای نفتی ناچار می شدیم یا از ذخایر ارزی استفاده کنیم و یا اینکه ارزش پول ملی را کاهش دهیم.  
دانلود     *نواز شریف: ایران و پاکستان در کنار هم در مسیر شکوفایی اقتصاد گام بردارند   نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه هم پاکستان و هم ایران به طور همزمان در حال برون رفت از تنگناهای اقتصادی هستند، تاکید کرد لازم است دو کشور در کنار هم و باهم در مسیر شکوفایی اقتصاد گام های رو به جلو بردارند.  
بر اساس این گزارش و به نقل از ایرنا، محمد نواز شریف هم امروز در نشست مشترک فعالان اقتصادی، تجاری و بخش های خصوصی ایران و پاکستان در اسلام آباد تاکید کرد: مطمئن هستم که تعامل بین فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور باعث ایجاد فرصت های فراوان و رشد اقتصادی هر دو طرف خواهد شد.
وی روابط میان ایران و پاکستان را روابطی عمیق، ریشه دار، تاریخی و مبتنی بر مشترکات فراوان توصیف کرد و گفت: شخصیت های بزرگی مثل حافظ و سعدی در پاکستان به خوبی شناخته می شوند و مورد علاقه و احترام پاکستانی ها هستند.
نواز شریف با اشاره به سند همکاری با موضوع برنامه تجاری راهبردی 5 ساله که روز گذشته میان دو کشور در حضور سران ایران و پاکستان امضا شد گفت: امضای این سند نشان دهنده اراده دو کشور برای رسیدن به هدف تجارت 5 میلیارد دلاری در سال های آینده است و تحقق این هدف دور از دسترس نیست.
نخست ویر پاکستان با بیان اینکه در سه سال گذشته اقتصادی کشورش شاهد رشد و پیشرفت بوده است گفت: مسائل امنیتی و کمبود انرژی در پاکستان از جمله مهم ترین مشکلات پیش روی این کشور است که در طول سه سال گذشته کارهای خوبی برای غلبه بر این مشکلات در پاکستان انجام شده است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه دولت پاکستان اهمیت فراوانی نسبت به تقویت روابط با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان قائل است گفت: یکی از مهم ترین طرح های اقتصادی پاکستان طرح راهروی مشترک اقتصادی چین و پاکستان است که می تواند به کشورهای منطقه و همسایه نیز سود برساند.
نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت های عظیم جهان اسلام و با بیان اینکه 70 درصد منابع انرژی جهان و بخش اعظمی از جمعیت جهان در حوزه جغرافیایی جهان اسلام قرار گرفته است، بر ضرورت کنار گذاشتن اختلاف ها و تقویت وحدت و یکپارچگی میان کشورها و جوامع جهان اسلام تاکید کرد.
وی در پایان سخنانش با بیان اینکه پاکستان و ایران به طور همزمان در حال برون رفت از تنگناهای اقتصادی هستند، تاکید کرد: دو کشور باید با هم و در کنار هم در این مسیر گام های رو به جلو بردارند.

لینک را کپی کنید


شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن