تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816655515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسته کتاب نوروزی ۷ فروردین ۹۵


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
بسته کتاب نوروزی ۷ فروردین ۹۵

7.jpg


شناسهٔ خبر: 3582001 - شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
مجله مهر > گزارش ویژه

روزهای تعطیل عید نوروز زمان مناسبی برای کتاب خواندن به نظر می‌رسد، مجله مهر در یک سال گذشته کتاب‌هایی را معرفی کرده که در این چند روز آن‌ها را در بسته‌های ویژه‌ای جمع کرده‌ایم. مجله مهر - در هر بسته کتاب نوروزی مجله مهر سه کتاب معرفی می‌شوند که در لینک زیر آن می‌توانید بخش‌هایی از همان کتاب را مطالعه کنید.   دختر شینا بهناز ضرابی‌زاده نویسنده این کتاب نام اثرش را «دختر شینا» گذاشته است. نامی که ترکیبی از ابتکار نویسنده و یکی از دختران شهید است و موضوع اصلی آن، مرور خاطرات «قدم‌خیر محمدی کنعان» همسر شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر است. ضرابی‌زاده برای روایت زندگی این بانوی بزرگ از زبانی ساده و در اصطلاح «خودمانی» استفاده کرده است که در بالا بردن جذابیت کتاب بسیار موثر است؛ به شکلی که بعید است خواندن «دختر شینا» را آغاز کنید و بتوانید آن را کنار بگذارید. روایت خواندنی زندگی قدم‌خیر محمدی کنعان آن‌قدر فراز و نشیب دارد که مخاطبش را با خود همراه کند. یک عاشقانه‌ متفاوت که خواندنی‌تر و جذاب‌تر از داستان لیلی و مجنون است. دختر شینا روایت زندگی دختری است که پدر و مادرش به خاطر حفظ اعتقاداتشان او را به کلاس‌های مختلط مدارس قبل از انقلاب نفرستادند. دختری که چون مدرسه نرفت، بی‌سواد بود، اما باور و ایمان با ثباتی داشت. دختری که آن‌قدر می‌ایستد و می‌افتد و دوباره برمی‌خیزد تا جنگ را تحقیر کند و به همه نشان دهد که جهاد واقعی زن، تلاش در جهت تربیت درست فرزندان و حمایت از همسر در راه مبارزه با دشمنان دین و کشورش است. دختر شینا در ۱۹ فصل روایت شده است که از دوران کودکی قدم خیر آغاز می‌شود؛ از زمانی که نامش را به خاطر قدم خوشی که داشت «قدم خیر» گذاشتند تا زمانی که حماسه زندگی‌اش را در پشت جبهه‌ها رقم زد و نامش به عنوان همسر شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر در تاریخ این کشور ماندگار شد. بهترین اثر بهناز ضرابی‌زاده توسط انتشارات سوره مهر در ۲۶۳ صفحه منتشر شده است و تا به امروز بیش از ۱۵ بار تجدید چاپ شده است. بخش‌هایی از کتاب را می‌توانید در این لینک بخوانید.

تاریخ مستطاب امریکا یکی از موضوعات مهمی که در طول این سال‌ها همواره جز علائق طنزنویسان انقلابی ایرانی بوده است، نقد سیاست‌های کشورهای استعمارگر همچون آمریکا و انگلیس بوده است که از همین رهگذر می‌توان چهره واقعی این دو کشور را به مردم نمایان کرد. اما گذشته از نقد سیاست‌های کشورهایی همچون آمریکا، بررسی تاریخ این کشور و حوادثی که در آن رخ داده است می‌تواند ایده مناسبی برای طنزنویسان باشد. سوژه‌ای که در دل خود حرف‌های بسیاری دارد و پرداختن به آن شاید در گاهی موارد بیشتر بتواند در معرفی چهره کریه آمریکا به مردم کمک کند. سوژه‌ای که دکتر محمدصادق کوشکی آن را به خوبی درک کرده است و با آن که سابقه‌ای در حوزه طنزنویسی نداشته است ولی توانسته با مشاوره و همراهی گروهی از طنزنویسان جوان کشور دست به قلم ببرد و با استفاده از زبان طنز به نقد تاریخ پُر از ظلم و نکبت آمریکا بپردازد. البته کوشکی در این مسیر از کاریکاتورهای مازیار بیژنی کاریکاتوریست باسابقه نیز بهره برده است که حاصل این همکاری مشترک تولید اثری به نام «تاریخ مستطاب آمریکا» شده است. کوشکی در این کتاب در سه فصل به موضوعاتی چون تأسیس آمریکا و فضای داخلی آن، سیاست‌های آمریکا در عرصه بین‌المللی و سیاست‌های آمریکا در قبال ایران، با زبانی طنز به روایت تاریخ آمریکا می‌پردازد و در کنار آن در هربخش از کتاب کاریکاتورهای کشیده شده توسط مازیار بیژنی نیز استفاده شده است. یکی دیگر از نکات منحصر به فرد این کتاب استفاده از منابع مرتبط با آمریکا است که در خارج از جمهوری اسلامی تولید شده‌اند. همچنین نویسنده برای نگارش این کتاب از مشاوره عباس سلیمی نمین و فواد ایزدی دو نفر از چهره‌های آشنا با تاریخ آمریکا بهره برده است. برای خواندن بخش‌هایی از کتاب به این لینک مراجعه کنید.

دایر‌ه المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق دوران هشت ساله دفاع مقدس یکی از بازه‌های زمانی ویژه در تاریخ کشور ما است که تاکنون منابع مکتوب فراوانی در ارتباط با آن منتشر شده است ولی اغلب این آثار در عین اینکه برای مخاطبان دارای جذابیت هستند ولی نقطه ضعفی مشترک دارند که آن استفاده از تصاویری محدود است. نبود این تصاویر باعث می‌شود که امکان تصور و بازسازی رویدادهای آن دوران در ذهن مخاطبان کمتر میسّر شود. در نتیجه تالیف اثری که بتواند در عین بازگویی اتفاقات دوران دفاع مقدس به ارائه تصاویری جدید از آن روزها بپردازد، کاری نو و جالب است که با استقبال مخاطبان نیز همراه می‌شود. جعفر شیرعلی‌نیا نویسنده و پژوهشگر دوران دفاع مقدس به خوبی این نکته را دریافته است و به سراغ تالیف کتابی رفته که علاوه بر روایت اتفاقات سال‌های جنگ تحمیلی از عکس‌ها، نمودارها، نقشه‌ها و تصاویر گرافیکی متعددی استفاده کرده است تا به مخاطب خود برای درک بیشتر این اتفاقات و تصویرسازی بهتر آن‌ها کمک کند. شیرعلی نیا نام کتاب خود را «دایره المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق» گذاشته است و در آن از ۱۰۰۰ عکس مستند تاریخی، ۲۰۰ نقشه و ۴۰ جدول و نمودار آماری استفاده کرده است. همچنین او برای تالیف این کتاب به سراغ برخی از آژانس‌های عکس رفته است و توانست ۲۰۰ عکس اختصاصی برای این کتاب تهیه و تولید کند. علاوه برآن شیرعلی‌نیا در این اثر از عکس‌هایی استفاده کرده است که برخی از آن‌ها برای اولین بار منتشر می‌شوند. نگاه ذره‌بینی و دقیق نویسنده «دایره المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق» در بیان جزئیات حوادث و اتفاقات سال‌های دفاع مقدس در جذاب‌تر شدن کتاب بسیار موثر است. همچنین تصاویر منتشر شده در این کتاب علاوه بر این‌که صحنه‌های رزم را نمایش داده، مخاطب را با تجهیزات نظامی به‌کار رفته در جنگ ایران و عراق، چون لباس‌های رزمندگان، ابزار رسانه‌ای و تبلیغی جنگ هم آشنا می‌کند. «دایره‌المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق» را انتشارات سایان در ۶۱۵ صفحه و با قیمت ۷۲ هزار تومان روانه بازار نشر کرده است. برای تماشای بخش‌هایی از این کتاب مصور می‌توانید به لینک زیر سر بزنید. 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن