تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804063726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشته شدن نظامی روس در سوریه/ موضع رژیم اسرائیل درباره حوادث بروکسل


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کشته شدن نظامی روس در سوریه/ موضع رژیم اسرائیل درباره حوادث بروکسل
دیدگاه کری درباره همکاری آمریکا و روسیه در موضوع سوریه، توافق مسکو و واشنگتن بر سر قانون اساسی جدید برای سوریه، کشته شدن یک نیروی نظامی روس در جریان درگیری های سوریه، موضع وزیر جنگ رژیم اسرائیل درباره حوادث بروکسل و نگاه یک روزنامه انگلیسی به این حوادث، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۷۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ - 25 March 2016



کشته شدن نظامی روس در سوریه/ موضع رژیم اسرائیل درباره حوادث بروکسل
دیدگاه کری درباره همکاری آمریکا و روسیه در موضوع سوریه، توافق مسکو و واشنگتن بر سر قانون اساسی جدید برای سوریه، کشته شدن یک نیروی نظامی روس در جریان درگیری های سوریه، موضع وزیر جنگ رژیم اسرائیل درباره حوادث بروکسل و نگاه یک روزنامه انگلیسی به این حوادث، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.



به گزارش «تابناک»، سفر وزیر خارجه آمریکا به روسیه و گفت و گوهای وی با مقامات روس، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به موضوع دیدار جان کری با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پرداخته و می نویسد به عقیده کری، بحران سوریه، فضایی برای همکاری آمریکا و روسیه ایجاد کرده است. کری اظهار داشته: «بسیاری از ناظران اعتقاد داشتند که رسیدن به موضوع توقف خصومت ها در منازعه سوریه امری غیرممکن است؛  اما به خاطر همکاری و تعامل در حوزه های سیاسی و نظامی که ما در رسیدن به آن موفق بودیم و تلاش های دیگر، یکشنبه آینده، یک ماه از توقف خصومت ها می گذرد و این موضوع یک ماهه می شود». 


*****


کری همچنین پس از دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روس خود، از توافق واشنگتن و مسکو بر سر تدوین یک قانون اساسی جدید برای سوریه خبر داده است. به نوشته روزنامه «دیلی صباح»، وی زمان تعیین شده برای ارائه این قانون اساسی جدید را نیز پایان ماه اوت اعلام کرده است. کری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با لاوروف گفته: «روسیه خودش باید آنچه را که برای کمک به اخذ تصمیمات درست از سوی آقای اسد لازم است، انتخاب کند؛ اما، ما امروز توافق کردیم که تلاش برای پیشبرد روند سیاسی در سوریه را سرعت ببخشیم». وی افزوده: «بر این باورم که روسیه در این تلاش به طور کامل مشارکت می کند و همه ما تصمیم داریم تلاش کنیم تا اسد در روزهای آتی تصمیمی درست در رابطه با مشارکت در روند سیاسی اتخاذ کند». 


*****


اما دیدار مقامات ارشد روسیه و آمریکا در شرایطی انجام گرفت که بر اساس گزارش ها، یک نیروی نظامی ویژه روس در درگیری های شهر تدمر سوریه کشته شده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یکی از نیروهای ویژه ارتش روسیه در جریان نبرد سنگین با نیروهای داعش در شهر تدمر (پالمیرا) سوریه، کشته شد. صبح روز گذشته، الکساندر دوورنیکوف، فرمانده نیروهای روس در سوریه، از حضور نیروهای ویژه ارتش کشورش در سوریه برای هدایت دقیق‌تر عملیات بمباران تروریست‌ها و دیگر عملیات ویژه خبر داده بود. وی گفته بود: «من این حقیقت را کتمان نمی‌کنم که نیروهای ویژه ما در خاک سوریه حضور دارند و عملیات انجام می دهند. آنها پیش از حملات هوایی ارتش، عملیات شناسایی انجام می‌دهند، جنگنده‌ها را در مناطق دوردست به سمت اهداف هدایت می‌کنند و عملیات ویژه دیگری انجام می‌دهند». 


*****


ادامه واکنش ها و تحلیل ها درباره حملات تروریستی اخیر بروکسل، موضوع دیگری است که بخش مهمی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی را به خود اختصاص داده است. خبرگزاری فرانسه موضع وزیر جنگ رژیم اسرائیل را درباره این واقعه بازتاب داده که این حملات را نشانه ای از بروز یک جنگ جهانی جدید دانسته است. موشه یعلون اظهار داشته: «ما همگی در یک قایق هستیم. جهان خود را در وضعیت جنگ جهانی سوم می‌بیند، یا آن‌طور که نام‌گذاری شده است، برخورد و جنگ تمدن‌ها. ما باید به همراه یکدیگر با این مسئله برخورد کنیم». وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل نیز روز چهارشنبه رهبران بلژیک را به بی‌توجهی نسبت به تهدید ناشی از افراط گرایان تروریست متهم کرده بود. 


*****


روزنامه «گاردین» از منظری متفاوت به موضوع حملات بروکسل و پیامدهای آن پرداخته و خواستار پرهیز از واکنش های هیجانی به این گونه وقایع شده تا اسباب پیشبرد اهداف تروریست ها فراهم نشود. در بخشی از این مطلب آمده: «وز سه شنبه، همه رسانه ها در مقام مسئول گزینش داعش عمل کردند. "بی.بی.سی" گزارشگر ویژه اش را به بروکسل فرستاد و به صورت 24 ساعته تصاویر هولناک انفجار را منعکس کرد. یک گزارشگر دیگر نیز پله های متروی لندن را به تصویر کشید تا نشان دهد احتمال حملات تروریستی وجود دارد و مسافرین را بترساند؛ اقدامی که برای تروریست ها یک رویا به حساب می آید». گاردین در بخشی دیگر از مطلب می افزاید: «البته واکنش مناسب به حوادث تروریستی، به طوری که در دستان تروریسم بازی نکنیم، کار دشواری است؛ اما می توان با رویکردی ملایم تر، مثل روشن کردن شمع و برگزاری مراسم سکوت به این جریان دامن نزد».























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن