تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818003062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رد هرگونه ادعای تصرف سواحل از سوی مردم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رد هرگونه ادعای تصرف سواحل از سوی مردم
عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس با رد هرگونه ادعایی درخصوص تصرف سواحل از سوی مردم شمال کشور، از عملکرد دولت به دلیل بی توجهی در تشکیل سازمان عمران ساحل و دریا در سال ۹۴ انتقاد کرد.
کد خبر: ۵۷۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ - 22 March 2016


هادی حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش معضل ساحل خواری در سال 94، گفت: به طور کلی مواردی مانند ساحل‌خواری، جنگل‌خواری و دریاخواری به هیچ عنوان قابل قبول نیست، واقعیت آن است که بروز چنین تخلفاتی از سوی ساکنان بومی شهرهای شمالی نبوده و بیشتر از سوی نهادها و افراد غیربومی انجام می شود.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی درباره ساخت وسازهای شخصی در سواحل شمالی کشور، افزود: بسیاری از افرادی که در سواحل اقدام به ساخت و ساز می‌کنند دارای سند قانونی هستند بنابراین حداقل ساحل‌خواری از سوی مردم چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، واقعیت آن است که مهم‌ترین علت افزایش ساحل خواری و تصرفات غیرمجاز نقص و اشکال در قوانین است.

وی با بیان اینکه دولت دارای نهادهای بسیاری برای نظارت بر مسائل مربوط به زمین و تولیت جنگل و دریا است، تاکید کرد: البته اشکالاتی بر کار همه دولت ها وارد است به جهت آنکه مجلس تشکیل سازمان عمران ساحل و دریا را مصوب کرد اما هیچ اقدامی تاکنون به جهت اجرای این مصوبه صورت نگرفته است، بنابراین فضایی که در حال حاضر درخصوص محیط زیست، حفاظت از جنگل، حفاظت از اراضی و سواحل به وجود آمده تنها فشار به مردم شمال کشور را به همراه داشته است.

حسینی با بیان اینکه درحال حاضر فشار بسیاری بر مردم منطقه شمال از جانب مسئولان کشور وارد می شود، گفت: برخی احساس می‌کنند اگر فردی در حیاط منزل برای فرزند خود ساختمانی را ساخته زمین خوار است، بنابراین موانع بسیاری سر راه مردم بومی منطقه به وجود آمده که این موارد به هیچ عنوان وجهه خوبی ندارد؛ از این رو باید با دقت به این موارد رسیدگی شده و موانع ازسرراه مردم برداشته شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم با اشاره به اینکه در طول 40 سال گذشته در منطقه شمال کشور هیچ طرح اقتصادی درجهت اشتغالزایی به انجام نرسیده است، تصریح کرد: بنابراین زمانیکه در یک استانی هیچ طرح اقتصادی اجرایی نمی‌شود، قشر جوان آن منطقه کجا مشغول به فعالیت شود؛ زیرا فعالیت در بخش کشاورزی نیز هیچ سود و منفعتی نخواهد داشت، بنابراین فرد مجبور به فروش زمین است تا با سرمایه حاصل آن دست به فعالیتی بزند.

وی ادامه داد: همه زمین‌های فروخته شده در شهرهای ساحلی شمال به ویلا تبدیل شده و در این شرایط افراد اسم این مورد را زمین خواری می‌گذارند، بنابراین نوع نگاه مرکزنشینان نسبت به مردم ساحل نشین و مناطق شمالی کشور غلط بوده و این نگاه باید اصلاح شود، البته بسیاری از زمین ها نیز دارای سند نیستند که این موارد نیز جزو زمین خواری و تصرف غیرمجاز محسوب نمی شوند زیرا بخش بزرگی از زمین ها در داخل کشور هیچ سند و مدرکی ندارند.

حسینی با بیان اینکه در اکثر شهرهای شمالی کشور مردم برای زمین های خود سند و مدرکی ندارند، گفت: متاسفانه در برخی شرایط حتی در کلانشهرها امکان دریافت سند برای مالک وجود نداشته و این موضوع دلیلی بر تصرف زمین و ملک نیست، البته در حال حاضر آمار تصرفات در سواحل توسط نهاد و سازمان های دولتی بسیار زیاد است و اگر دولت به دنبال برخورد با تصرفات است، اول باید با نهادها و سازمان های زیر مجموعه خود برخورد کند، چون سواحل در دست مردم نبوده و بیشتر دست دولت، قوای 3 گانه ، نهادها و سازمان ها است.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه می‌توان برای جلوگیری از برخی ساخت وسازها طرح‌های بلند مرتبه‌سازی در شمال کشور اجرایی کرد، افزود: پیگیری این موضوع نیازمند آن است که دولت به مردم منطقه شمال کشور تسهیلات ویژه و امکانات کافی ارائه دهد.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن