تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819658183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غافلگیر شدن مسافران نوروزی در پی بارش برف وسرما/دما به منفی۸ رسید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر از چهارمحال و بختیاری؛
غافلگیر شدن مسافران نوروزی در پی بارش برف وسرما/دما به منفی۸ رسید

بارش برف زمستانی در رحیم آباد رودسر


شناسهٔ خبر: 3583798 - دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
استانها > چهارمحال و بختیاری

شهرکرد - بارش برف و باران در کنار سرما مسافران چهارمحال و بختیاری را غافلگیر کرد به طوری مسافران از برپایی چادر نا امید شده و به مراکز اسکان نوروزی روی آوردند. خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها:  استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های جنوب غربی زاگرس است که هرساله مسافران بسیاری در فصل‌های مختلف سال به این استان سفر می‌کنند. وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی زمینه ورود مسافران را به این استان افزایش داده است و از طرفی این استان در مسیر ارتباط فلات مرکزی به جنوب کشور است که این امر زمینه را برای ورود مسافران بیشتر به استان مهیا کرده است. انباشت برف در ارتفاعات استان سبب شده معروف‌ترین رودخانه‌های دایمی جنوب غربی و مرکزی ایران یعنی کارون، زاینده‌رود و دز از ارتفاعات این استان سرچشمه گیرند. جنگل‌های بلوط، زالزالک و برخی دیگر از گیاهان پهن‌برگ و نیز آبشار‌ها، غارها، چشمه‌سارهای با آب فراوان، مناطق حفاظت‌شده، گردشگاه‌ها و گرداب‌ها از دیگر عوامل طبیعی و اکو توریسم استان محسوب می‌شوند. در همین شرایط مسافران و گردشگران بسیاری طی روز های اخیر وارد استان چهارمحال و بختیاری شده‌اند، ولی بارش باران و سرما مسافران این استان را غافلگیر کرد. درحالی‌که هوا در روزهای پیش از عید نوروز بسیار خوب بود و گرم شدن هوا موجب شکوفه زدن درختان شده بود اما از ابتدای سال جدید هوا در این استان رو به سردی گذاشته است به‌طوری‌که شدت سرما در شهرکرد به منفی هشت درجه سانتی‌گراد رسیده است. بسیاری از مسافران استان چهارمحال و بختیاری که قصد چادر زدن در نقاط مختلف استان را داشتند از برپایی چادر خودداری کردند و به مدارس و مکان‌های اقامتی رفتند.

هوای استان چهارمحال و بختیاری در شب‌ها بسیار سرد می‌شود یکی از مسافران خوزستانی که به استان چهارمحال و بختیاری سفرکرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هوای استان چهارمحال و بختیاری در شب‌ها بسیار سرد می‌شود، عنوان کرد: خانواده من در چادرشب سردی را سپری کردند. امیر عرب ادامه داد: امکان چادر زدن باوجود سردی هوا در این استان وجود ندارد. وی اظهار داشت: در حال حاضر به دنبال مکان اقامتی ازجمله مسافرخانه و یا هتل برای اقامت شب‌های دیگر در این استان هستیم. وی تأکید کرد: استان چهارمحال و بختیاری استانی گردشگری با جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا است که  مشاهده بسیاری از جادبه های گردشگری این استان برای ما لذت‌بخش بوده است. یکی دیگر از مسافران اصفهانی که به استان چهارمحال و بختیاری سفرکرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های پرظرفیت و پر پتانسیل در حوزه گردشگری به شمار می‌رود. صحتی عنوان کرد: از جاذبه‌های گردشگری شهرستان سامان و فارسان بازدید کردیم که این جاذبه‌ها از زیباترین جاذبه‌های گردشگری بوده است که ما آنها را تاکنون مشاهده کرده‌ایم. وی اظهار داشت:  تنها سردی هوا یک مقدار برای ما آزاردهنده بود که موجب می‌شد ما برای دیدن جاذبه گردشگری مدت‌زمان کمتری در این محل حضورداشته باشیم.

دما در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری به منفی هشت درجه رسیده است مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دما طی روزهای گذشته در این استان کاهش داشته است، عنوان کرد: دما در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری به منفی هشت درجه رسیده است. مهرداد قطره عنوان کرد: ورود یک سامانه بارشی به استان چهارمحال و بختیاری موجب بارش برف و باران در سطح استان چهارمحال و بختیاری شده است. مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون بارش سه سانتی‌متری برف در کوهرنگ گزارش‌شده است. وی ادامه داد: همچنین در شهرکرد بارش یک میلی‌متری باران ثبت‌شده است. مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بارش برف و باران در سطح استان چهارمحال و بختیاری تا روز سه‌شنبه هفته جاری در سطح استان ادامه دارد و همچنین در برخی نقاط مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نخواهد بود. وی اظهار داشت: دما از روز چهارشنبه دوباره در سطح استان کاهش خواهد داشت.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن