تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816849480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره ‌برداری هم ‌زمان از ۱۵ تلویزیون شهری رشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


بهره ‌برداری هم ‌زمان از ۱۵ تلویزیون شهری رشت استان‌ها > گیلان - در آخرین روز سال ۹۴، تلویزیون‌های شهری رشت با حضور شهردار افتتاح شد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت ، ۱۵ تلويزيون شهري رشت با حضور دكتر سيد محمد علي ثابت‌ قدم ، شهردار رشت، ملكي معاون پيشگيري دادستاني گيلان ، دكتر جباري مشاور عالي شهردار‌، دكتر رضا رسولي رئيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي شهر رشت، موسوي روزان عضو، شوراي شهر و فاطمه شيرزاد، رئيس كميسيون بهداشت ، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر رشت ، يعقوب اميري شهردار منطقه دو رشت ، فاطمه قديمي حرفه، مدير روابط عمومي شهرداري رشت، يونس رنجكش سرپرست اداره امور اجتماعي استانداري و جمعي از شهروندان رشت در پارك محتشم رشت به بهره‌برداري رسيد.
در اين مراسم شهردار رشت گفت: شهروندان در بسياري از موارد از سيستم‌هاي داخل شهرداري بي‌اطلاع هستند و عدم شفافيت چه از لحاظ عملكرد و چه از منظر كاركرد مي‌تواند موجب سوءتدبير و بدبيني شود كه ما مي‌توانيم از چند روش‌ از جمله همين تلويزيون‌هاي شهري آن‌ها را آگاه‌تر كنيم. 
دكتر ثابت قدم در ادامه گفت: علاوه بر اين قادر خواهيم بود مديريت شهري را از بسياري آفت‌هايي كه در پوشش‌هاي غيرشفاف عملاً ممكن است باعث سوءتعبيرهايي شود كه خود مي‌توانند خدمات شهري را زير سوال ببرند و هم مي‌توانند سبب ايجاد فرصت براي افرادي شوند كه تحت شارلاتانيسم سياسي و رسانه‌اي فعاليت مي‌كنند. متأسفانه اين موضوع امروزه در شهر رشت به كرات مشاهده مي‌شود و يكي از دلايل اصلي آن عدم رابطه‌ي مستقيم با مردم است. اين امر همچنين مي‌تواند موجب فضاهايي شود كه مي‌توانند موجب باج‌گيري و باج‌خواهي توسط كساني شود كه در پوشش شفاف‌سازي در رسانه‌ها ورود پيدا مي‌كنند.


دكتر ثابت‌قدم همچنين گفت: رشت داراي ۱۵ناحيه‌ي شهري است كه هركدام شامل ۳ الي ۴ محله است. ما مي‌توانيم در قالب اين تلويزيون‌هاي شهري اطلاعات مرتبط با حوزه مديريت شهري به صورت كاملاً شفاف و بي‌واسطه به مردم ارائه دهيم. اين اطلاعات مي‌تواند شامل اسناد هزينه‌اي و مالي شهرداري و بسياري از موضوعات ديگري باشد كه براي مديريت شهري كاملاً قابل عيان كردن است. بنابراين يكي از اهداف اين سامانه‌هاي شهري مبحث شفاف‌سازي مالي براي كليه شهروندان عزيز است كه اين مباحث حتي جزئياتي را در برمي‌گيرد كه شهرداري از لحاظ قانوني مجاب به توضيح آنان نيست.
او ادامه داد: قطعاً اعضاي محترم شوراي شهر مي‌توانند با استفاده از اين رويكرد شهروندان را كه خود منتخب آنان هستند بسيار راحت‌تر آگاه سازند و شهروندان قادر خواهند بود بي‌واسطه و بدون سوءاستفاده برخي افراد آگاه‌سازي ذهني داشته باشند.
دكتر ثابت قدم ادامه داد: اين بسيار مهم است كه مردم از ميزان مشاركتي كه داشته‌اند و بايد داشته باشند آگاه باشند. همچنين دليل ميزان خدمتي كه ارائه مي‌شود را بدانند و در صورت عدم ارائه خدماتي نقش خود را در اين امر بدانند.
شهردار رشت يكي ديگر دلايل راه‌اندازي تلويزيون‌هاي شهري را ارائه بخشي از درآمدهاي شهري است عنوان كرد كه اصطلاحاً درآمد ناپايدار خوانده مي‌شود و غيرمطلوب است مانند خلاف‌هاي ساختماني به ميزاني كه قانون‌گذار اجازه مي‌دهد.
او همچنين گفت: از اين طريق مردم مي‌توانند از تخلفات ساختماني در بازه‌هاي زماني معلوم در ناحيه‌ي خود آگاه شوند.
ثابت‌قدم علاوه بر مسائل شفاف‌سازي مالي، مديريت هوشمند ترافيك شهري را از ديگر مزاياي تلويزيون شهري دانست و گفت: همچنين شهروندان با اطلاع‌رساني از وضعيت ترافيكي معابر شهر قادر خواهند بود فارغ از مسيرهايي كه به آن‌ها عادت كرده‌اند، بر‌اساس واقعيت‌ها مسير خود را انتخاب كنند. اين امر مي‌تواند بسياري از هزينه‌هاي ترافيكي و شخصي را كاهش دهد و پليس راهور را نيز ياري رساند.
شهردار رشت وجود تلويزيون‌هاي شهري را در مسير پيش‌گيري از آسيب‌ها و جرايم اجتماعي مفيد خواند. او با توجه به وجود ۵۵ محله در شهر رشت تصريح كرد: پيام‌هايي كه بر اين تلويزيون‌هاي شهري نشان داده خواهند شد متناسب با نيازها و بافت اقليمي و هويتي حاكم بر محلات خواهند بود.


اسرافيل ملكي، معاون دادستاني نيز در اين مراسم ضمن تقدير از اقدام شهردار و اعضاي شورا شهر رشت در راه‌اندازي ۱۵ تلويزيون شهري در رشت گفت: اطلاع‌رساني مي‌تواند هم انسان را به قدرت برساند هم او را از قدرت خلع كند.
او تاكيد كرد: درج پيام‌هاي پيشگيرانه حاكي از عنايت شهردار رشت به دستگاه قضايي پيرامون پيش‌گيري از وقوع جرايم است. اين امر در ايام نوروزي خصوصاً در مورد مسافريني كه به خطه سرسبز گيلان مي‌شوند حائز اهميت است. من يقين دارم پيام‌هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و بازدارنده وقوع جرايم اين تلويزيون‌هاي شهري مي‌تواند بهترين عيدي براي شهروندان باشند.
معاون دادستان از امام اول شيعيان نقل كرد: آن روزي كه انسان معصيت الهي نكند براي انسان‌ها عيد است.
ملكي همچنين تصريح كرد: در طول زماني كه بنده در حوزه پيشگري دادستاني مركز استان بودم، بيشترين، مفيدترين و تأثيرگذارترين همكاري از ناحيه شهردار و مجموعه شهرداري و اعضاي شوراي شهر محقق شده است .

کلید واژه ها: استان گیلان -




دوشنبه 2 فروردین 1395 - 00:29:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن