تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820613071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجام این آداب و اعمال در عید نوروز مستحب است


واضح آرشیو وب فارسی:بسیج نیوز: کتب فقهی و اجتهادی آداب و اعمال مستحبی بسیاری برای نوروز آورده اند که از جمله آن انجام غسل، روزه گرفتن، پوشیدن لباس نو و زیبا، استعمال عطریات و خوشبو کردن در آغاز فصل بهار است.
به گزارش خبرگزاری بسیج ، کتب فقهی و اجتهادی آداب و اعمال مستحبی بسیاری برای نوروز آورده اند که از جمله آن انجام غسل، روزه گرفتن، پوشیدن لباس نو و زیبا، استعمال عطریات و خوشبو کردن در آغاز فصل بهار است.
1. انجام غسل در عید نوروز
در اکثر کتب فقهی و استدلالی یکی از اغسال متسحبه، غسل روز عید نوروز است و در کتب روایی هم روایات زیادی درباره لزوم اهتمام به غسل در روز نوروز نقل شده که به برخی از آنها اشاره می کنیم:
در کتاب «وسایل الشیعه» جلد 2 صفحه 428 «نویسنده محمدبن حسن بن الحسین الحر العاملی است» که بابی را با عنوان باب استحباب غسل «یوم النیروز» باز کرده و در این باب روایتی نقل می کند از محمدبن الحسن از معلی ابن خنیس از امام صادق(ع) در روز نوروز که حضرت فرمودند: «اذا کان یوم النیرو فاغتسل و ألبس أنظف ثیابک» یعنی در روز عید نوروز غسل بنما و بهترین و پاکیزه ترین لباس های خود را بپوش.
علامه حلی در کتاب «القواعد» جلد اول صفحه 3 می گوید: مستحب است غسل روز جمعه از طلوع فجر تا اذان ظهر و غسل روز عید غدیر و روز مباهله با نصارای نجران و روز عرفه و روز عید نوروز عجم و غسل احرام.
و ...
[ مشاهده متن کامل خبر انجام این آداب و اعمال در عید نوروز مستحب است در خبرگزاری بسیج ]

شنبه ، ۲۹اسفند۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بسیج نیوز]
[مشاهده در: www.basijnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن