تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803364110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایندیپندنت افشا کرد: همدستی غول رسانه ای فرانسه با عربستان در اقدامات ضد بشری


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ایندیپندنت افشا کرد: همدستی غول رسانه ای فرانسه با عربستان در اقدامات ضد بشری


روزنامه ایندیپندنت نوشت: یک شرکت بزرگ تبلیغات و روابط عمومی به کمک کردن به عربستان سعودی در «سرپوش گذاشتن» بر سوابق حقوق بشری اش متهم شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روزنامه ایندیپندنت در مطلبی با این عنوان نوشت: یکی از بزرگترین سازمان های تبلیغاتی جهان به کمک کردن به عربستان سعودی در «سرپوش گذاشتن» بر سوابق حقوق بشری اش پس از گسترده ترین اعدام های جمعی 30 سال اخیر، متهم شده است.
شعبه غول رسانه ای فرانسوی پوبلیسیز در آمریکا، مقاله ای را منتشر کرد که در آن عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، در آن به صراحت تلاش کرد اعدام 47 نفر را توجیه کند.
گمان می رود تعدادی از معترضان سیاسی و دستکم چهار نوجوان در بین کسانی باشند که ژانویه کشته شدند. گروه های حقوق بشری به شکل فزاینده نگران هستند سه نوجوان از جمله علی النمر که در زمانی که به مرگ محکوم شد 17 سال داشت، به علت شرکت در اعتراضات دموکراسی خواهانه به زودی اعدام شود.    
اما در سرمقاله ای که مجله آمریکایی نیوزویک یک ماه پس از این کشتارها منتشر کرد، الجبیر استدلال کرد این اقدام بخشی از مبارزه عربستان سعودی با تروریسم است. او نوشت، این پادشاهی،«افراط گرایان را در درون مرزهایش بازداشت کرده، آنها را در دادگاه ویژه محاکمه کرده و اشد مجازات را برای آنها در نظر گرفته است.» این سرمقاله را با عنوان «سعودی ها سرگرم مبارزه با تروریسم هستند، غیر از این را باور نکنید»، گروه کورویس ام اس ال (Qorvis MS) که یکی از شعب پوبلیسیز است و بیش از یک دهه در عربستان سعودی فعالیت کرده است، منتشر کرد.
این شرکت تبلیغاتی در وبگاه خود اشاره کرد، فعالیت آن در این پادشاهی، شامل «روابط رسانه ای، تبلیغات، روابط دولتی، اقدامات مردمی و ارتباطات آنلاین» بود.
با این حال کمی بعد از آن که گروه حامی حقوق بشر ریپریو (Reprieve) که در انگلیس مستقر است، نگرانی های خود را درباره مقاله ماه گذشته نیوزویک با رپوبلیسیز در میان گذاشت، این بخش درباره عربستان سعودی از وبگاه کورویس حذف شد.
در نسخه اولیه که روزنامه ایندیپندنت آن را مشاهده کرده، آمده است، فعالیت این شرکت «به میزان قابل توجهی به تقویت روابط 80 ساله دولت و مردم سعودی و آمریکا کمک کرده است.»
ریپریو در نامه خود به موریس لوی مدیر اجرایی پوبلیسیز، کورویس را متهم کرد با انتشار مقاله الجبیر،  به عربستان سعودی در «سرپوش گذاشتن بر تخلفات جدی حقوق بشری» کمک کرده است، و هشدار داد این شرکت «به شکلی خطرناک به کمک کردن به دولت سعودی در توجیه کردن اعدام معترضان سیاسی که خشونت طلب نبودند، نزدیک است.»
ریپریو همچنین اشاره کرد به نظر می رسد اقدامات کورویس،خط مشی علنی پوبلیسیز درباره مسئولیت اجتماعی این شرکت را تضعیف می کند. این شرکت متعهد شده است «به حقوق بشر بین المللی احترام بگذارد و از آن حمایت کند» و تضمین کند «در نقض حقوق بشر مشارکت ندارد.»
دونالد کمبل مدیر ارتباطات این گروه حقوق بشری، گفت: «با توجه به همکاری پوبلیسیز با دولت عربستان سعودی، به سختی می توان ادعای آن را درباره اینکه به اصول حقوق بشر متعهد است، باور کرد. مقامات سعودی، سابقه شکنجه و اعدام کسانی را در پرونده خود دارند که در اعتراضات سیاسی شرکت داشتند -حتی نوجوانان. با این حال، یکی از شرکت های تابعه پوبلیسیز، به اقدام این کشور در توجیه کردن به اصطلاح «اصلاحات» رسانه ای و نیز به استفاده از «اشد مجازات» علیه کسانی که در دادگاه های شدیدا ناعادلانه آن محکوم شده اند، کمک می کند.»
او ادامه داد: «پاسخ پوبلیسیز به سوالات درباره این فعالیت، به نظر می رسد سر در برف فرو بردن باشد. این نکته قابل توجه است که تقریبا همه آنچه درباره فعالیت کورویس ذکر شد، از زمانی که ابراز نگرانی ها شروع شد، از وبگاه آن حذف شده است. پوبلیسیز به جای پنهان کردن اشتباه خود، باید بررسی جامعی درباره آنچه صورت گرفته است، انجام دهد؛ اینکه آیا فعالیت آن به نفع سعودی، مطابق با اصول حقوق بشری است که علنا به آنها استناد کرده است، یا نه.»
جوزف لاسالا مشاورعمومی پوبلیسیز در پاسخ به ریپریو گفت: «به طور کلی، سیاست ما چنین نیست که درخصوص موکلانمان اظهارنظر علنی داشته باشیم، مگر قانون از ما بخواهد. من احتراما پیشنهاد می کنم شما نگرانی های مشخص خود را درباره رفتار عربستان سعودی، با دولت آن درمیان بگذارید.»
گروه کورویس ام اس ال نیز در بیانیه ای اعلام کرد: «به عنوان موضوعی که به سیاست ما مرتبط است، گروه ام اس ال، علنا درباره کار خاصی که درخصوص موکلان خود انجام می دهد، اظهارنظر نمی کند. ما به اصول اخلاقی خود پایبند هستیم .»
در پایان این مقاله به اقدامات رسانه ای عربستان سعودی از جمله ایجاد وبگاهی در سفارت این کشور در آمریکا با عنوان «اکنون عربی» اشاره شده است که مقالات و بلاگ های مثبت را درباره فرهنگ سعودی و مبارزه آن با تروریسم و توسعه اقتصادی این کشورعرضه می کند.
 


جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن