تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819734340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبود هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی/نشاط و جذابیت عوامل مهم در تربیت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی انتقاد کرد: نبود هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی/نشاط و جذابیت عوامل مهم در تربیت معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی داشتن نشاط و جذابیت در مسایل تربیتی را مهم عنوان کرد و گفت: اگر این دو مهم نباشند دانش آموز به سایر جهات که دارای جذابیت ظاهری هستند کشیده خواهند شد و مخصوصا دانش آموزان امروزی که با شبکه های گسترده و متنوع اجتماعی روبرو هستند.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۶ اسفند ساعت 14:35

خبرگزاری پانا+نبود هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی/نشاط و جذابیت عوامل مهم در تربیت

 به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، طاهر علمی در جلسه توجیهی و آموزشی مبلغان دینی مدارس استان  با تاکید بر تربیت عملی دانش آموزان در مدارس اظهار کرد:گاهی آنچه به دانش آموزان در راستای تربیت اعتقادی از قبیل فواید نماز ،حفظ حجاب و راستگویی گفته می شود با آنچه در بیرون از مدرسه و در جامعه و خانواده می بیند در تضاد است و به همین خاطر است که تربیت عملی در بیرون از جامعه نمادی ندارد.
وی با اشاره به مشکلات موجود در تربیت عملی دانش آموزان گفت: متاسفانه مشکلات موجود در این زمینه فقط محدود به مدارس نیست و ناهنجاری های خارج از محیط مدرسه از کنترل ما خارج است .
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با انتقاد از نبود هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی تصریح کرد: متاسفانه بین 24 دستگاه که برای امور فرهنگی تلاش دارند هم افزایی دیده نمی شو.
علمی افزود: الان باید 24 دستگاه برای اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی داشته باشد ولی در این بین فقط آموش و پرورش است که به این موضوع به صورت جد پرداخت می کند.
وی گفت: نکات بسیار ریز و ظریفی در بحث تربیت وجود دارد که با وحدت و همدلی بین دستگاه های متولی محقق می شود و اگر نباشد تربیت شکل نخواهد گرفت.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که اکثر جوانان ما علاه به الگو گیری دارند، تصریح کرد: متاسفانه ما در الگو دهی برای این قشر دچار مشکل هستیم که بهبود این امر به چند عامل بستگی دارد.
علمی داشتن نشاط و جذابیت در مسایل تربیتی را مهم عنوان کرد و گفت: اگر این دو مهم نباشند دانش آموز به سایر جهات که دارای جذابیت ظاهری هستند کشیده خواهند شد و مخصوصا دانش آموزان امروزی که با شبکه های گسترده و متنوع اجتماعی روبرو هستند.
وی ادامه داد: متاسفانه در این شبکه ها نکات تربیتی و آیین های کشورهای غربی نمایش داده می شوند که با مسایل تربیتی کشور اسلامی خیلی فاصله دارند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، معلم، دانش آموز و محتوا را سه رکن تربیت عنوان کرد و تصریح کرد: تربیت توسط معلم شکل می گیرد و مخصوصا مربیان تربیتی و ائمه جماعات در مدارس که نقش کلیدی در این زمینه می توانند داشته باشند.
علمی از ساختار، تولید و فرایند به عنوان سه ضلع مثلث تربیت نام برد و اظهار داشت: وجود دستگاه و نهادی که ساختار را مدیریت کند ضروری است و بسته به این که می خواهیم چه تغییراتی در فرد و اجتماع ایجاد کنیم دانش آموز به چه تغییراتی نیاز دارد و فرایند دنبال روش های تربیتی است با چه روش هایی می توان به تربیت صحیح رسید
وی با بیان این که باید دانش آموزا را طوری بار بیاوریم که به ما اعتماد کنند و در مشکلات به ما مراجعه کنند، تصریح کرد: دید مربی به مسایل تربیتی باید وسیع باشد و تمام موضوعات را تحت پوشش قرار دهد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:آموزش و پرورش به تحول بنیادین در امر تربیت نیاز دارد و باید بتوانیم معارف اسلامی را سبک زندگی دانش آموزان قرار دهیم.
علمی با بیان این که مسلمانان صدر اسلام با پیروی از رفتار پیامیر اسلام(ص) ایشان را به عنوان الگو برای خودشان قرار داده بودند، گفت: سخنرانی و نصیحت های کلامی تا زمانی که رفتار و کردار ما آنها را نشان ندهد تاثیری در دانش آموزان نخواهد داشت.
وی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) که فرموده اند بخشی از روز را به راز و نیاز و بخشی از آن را به کسب و کار و بخش دیگر را برای صله رحم و بخشی را برای تفریحات سالم اختصاص دهید، گفت: تفریحات ونشاط عامل سه بخش دیگر زندگی هستند و می بینیم که امام موسی کاظم 1400 سال قبل برنامه زندگی را به ما نشان داده اند ولی ما غافل هستیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که اگر نشاط باشد بهترین راز و نیاز و کسب و کار و صله رحم اتفاق می افتد، گفت: با غم و اندوه و مسایل و مشکلات زندگی و معیشتی اگر وارد کلاس شویم مسلما دانش آموز از نحوه رفتار و کردار و ما درس خواهد گرفت و تاثیرات سوئی بر تربیت خواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن