تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820214618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خط متروي فرودگاه مهرآباد افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خط متروي فرودگاه مهرآباد افتتاح شد
خط متروي فرودگاه مهرآباد با حضور شهردار تهران و معاون اول رئيس‌جمهور ديروز افتتاح شد.
به گزارش «جوان»، صبح ديروز و با حضور اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور و محمدباقر قاليباف شهردار تهران خط متروي فرودگاه مهرآباد تهران افتتاح شد.
بر اساس اين گزارش، خط متروي فرودگاه مهرآباد به عنوان متفاوت‌ترين مسير ريلي و تونلي درون‌شهري پايتخت با طول حدود 2 كيلومتر، از مسير خط 4 مترو و در ايستگاه مترو بيمه انشعاب دارد.
اين خط با چهار ايستگاه شامل ايستگاه بيمه، ايستگاه شماره يك فرودگاه، ايستگاه شماره 2 فرودگاه و ايستگاه شماره 3 فرودگاه، امكان دسترسي آسان شهروندان را به ترمينال‌هاي فرودگاه مهرآباد و ناوگان متروي تهران و حومه برقرار خواهد كرد.  اين خط مترو، طراحي و مبلمان متفاوتي را به جهت تردد مسافران فرودگاهي نسبت به ديگر خطوط مترو تهران داراست. همچنين مبلمان داخلي واگن‌ها مخصوص حمل توشه همراه مسافر، سرفاصله حركت قطارها و نيز قابليت تردد قطارها به صورت هوشمند و بدون راننده از ديگر ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين خط مترو است.  پيش‌بيني مي‌شود از طريق اين خط روزانه حدود70 هزار سفر و جابه جايي انجام پذيرد كه براي آسايش و رفاه حال شهروندان، تعداد 24 دستگاه پله برقي و12 كابين آسانسور در اين ايستگاه‌ها نصب و راه‌اندازي شده است.  با بهره برداري از خط متروي فرودگاه مهرآباد، تعداد ايستگاه‌هاي متروي تهران به 100 ايستگاه افزايش مي‌يابد و تهران در باشگاه 30 كلانشهر جهان كه داراي بيش از 100 ايستگاه مترو هستند، قرار خواهد گرفت.  ناوگان متروي تهران پيش از اين از طريق خط 3 به ايستگاه راه‌آهن كشور متصل شده و علاوه بر فرودگاه مهرآباد، قرار است در آينده نيز فرودگاه بين‌المللي حضرت امام خميني (ره) از طريق مسير خط متروي تهران- پرند به متروي پايتخت متصل شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن