تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816891251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار «تاریخ ملل» و «نقد عقل محض»


واضح آرشیو وب فارسی:هدانا: ترجمه کتاب های «تاریخ ملل» و «نقد عقل محض» منتشر شد. به گزارش خبرنگار کتاب ایسنا، کتاب «تاریخ ملل (چگونه ملت ها شکل گرفت)» نوشته پیتر فورتادو با ترجمه مهدی حقیقت خواه، در 326 صفحه، با شمارگان 1650 نسخه و قیمت 30000 تومان در انتشارات ققنوس منشر شده است. مصر، هندوستان، ایران، یونان، چین، ایرلند، اسپانیا، فرانسه، روسیه، جمهوری چک، لهستان، مجارستان، ترکیه، برزیل، مکزیک، هلند، سوئد، بریتانیای کبیر، ایالات متحده، استرالیا، غنا، فنلاند، آرژانتین، کانادا، ایتالیا، ژاپن و آلمان 27 کشوری هستند که فورتادو در کتاب خود درباره تاریخ آن ها نوشته است. در پیش گفتار این کتاب آمده است: «... این کتاب به ناگزیر بازتاب دهنده دلمشغولی های زمان کنونی است. نمی توان آن را تاریخ جهان نامید، بلکه گزیده ای است از تاریخ ملل که با این باور فراهم آمده است که اجرای موفقیت آمیز یک دیدگاه یک جانبه، یک برنامه کار فراگیر اما یک جانبه، در عصر چندکانونی پسامدرن ما، نه شدنی است و نه پسندیده. هدف دیگر این کتاب کندوکاو در دریافت همگانی از تاریخ در گوشه و کنار دنیاست و از تاریخ دانان برجسته و دیگر نویسندگان کارآمد می خوهد از چارچوب های معمول ارجاعی خود پا را را فراتر بگذارند و درباره تاریخ کشورشان بدان گونه که در فرهنگ سرزمینشان به وسعت درک می شود بنویسند.» *** کتاب «نقد عقل محض» نوشته ایمانوئل کانت و ترجمه بهروز نظری، در دو بخش «آموزه استعلایی عناصر» و «آموزه استعلایی روش» در 767 صفحه با شمارگان 1650 نسخه و قیمت 55000 تومان در نشر یادشده به چاپ رسیده است. در پیش گفتار کتاب آمده است: «عقل بشر در یکی از انواع شناخت های خود این تقدیر به خصوص را دارد که پرسش هایی برایش مطرح می شوند که عقل نمی تواند از آن ها چشم بپوشد، زیرا این مسائل به وسیله خود طبیعتِ عقل در برابرش نهاده شده اند؛ اما عقل قادر به پاسخ به آن ها نیست، زیرا این پرسش ها از کل ظرفیت عقلِ بشری فراتر می روند. عقل بی آن که مقصر باشد، گرفتار این سردرگمی می شود. او از اصولی (بنیادین) شروع می کند که کاربرد آن ها در جریان تجربه اجتناب ناپذیر است، و در عین حال این کاربرد به وسیله تجربه از تضمین کافی برخوردار است. عقل با این اصول بنیادین (همان طور که طبیعتش اقتضا می کند) همواره بالاتر و به طرف شروط دورتر می رود. اما وقتی عقل متوجه می شود که به این شیوه فعالیتش همواره باید ناقص بماند، و لذا پرسش ها هرگز متوقف نمی شوند، آن گاه خود را مجبور می بیند به اصولی (بنیادین) پناه ببرد که از همه کاربردهای ممکن تجربه فراتر می روند، و در عین حال، آن قدر قطعی به نظر می رسند که حتی فهم مشترک و متعارف انسان با آن ها موافق است. اما عقل از این طریق به درون ابهام و تناقضات درمی افتد، و از آن ها می تواند نتیجه بگیرد که باید جایی در خودِ مبنا خطاهایی پنهانی وجود داشته باشد، با این همه، این عقل نمی تواند این خطاها را کشف کند؛ زیرا اصولی (بنیادین) که عقل آن ها را به کار می گیرد، چون از مرزهای کل تجربه خارج می شوند، دیگر هیچ گونه محک تجربی ای را به رسمیت نمی شناسند. عرصه نبرد این منازعات بی پایان، متافیزیک خوانده می شود.»


سه شنبه ، ۲۵اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هدانا]
[مشاهده در: www.hodana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن