تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816348671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصویب نحوه اداره دانشگاهها


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تصویب نحوه اداره دانشگاهها
تصویب نحوه اداره دانشگاهها معاون حقوقی و امور مجلس وزیرعلوم گفت: با نظر مجلس دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی بدون رعایت قوانین عمومی حاکم بر دستگاه‌های دولتی فقط درچارچوب مصوبات مصوب هیات امنا عمل می کنند.


به گزارش فرهنگ نیوز،محمد روشن گفت: از ابتداي تاسیس دانشگاه در ایران، اداره آن به عهده هیات امنا بوده است و حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلایل عدم حضور تعدادی از اعضاء هیات امنا، شورای انقلاب فرهنگی بلافاصله با تعیین اشخاص حقیقی و حقوقی این نهاد را که عملاً به سمت انحلال رفته بود، احیاء کرد.

وی ادامه داد: از برنامه توسعه سوم در قانون برنامه نیز موادی به آن اختصاص داده شده است که بحمدالله در هر برنامه این نهاد اعتلاء یافته است، بدیهی است که اقتضائات دانشگاه ها و اداره آن با سازوکار ویژه و در خور آن باید باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: مجلس شورای اسلامی روز گذشته کلیات لایحه احکام دایمی برنامه های ششم را به تصویب رساند.

تصویب نحوه اداره دانشگاه‌ها در برنامه ششم توسعه

وی ادامه داد: امروز نیز کار رسیدگی به احکام برنامه ششم توسعه با بررسی مواد لایحه در مجلس شورای ایلامی آغاز شد و ماده یک آن که مربوط  به نحوه اداره دانشگاه ها است، به تصویب رسید.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: از این پس در خصوص دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، فرهنگستان‌ها و پارک های علم و فناوری که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت خانه های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایر مراجع قانونی هستند، براساس این مصوبه عمل خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مصوبه رعایت قوانین و مقررات عمومی حاکم بر دستگاه‌های دولتی، به ویژه قانون محاسبات عمومی کشور، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون برگزاری مناقصات و اصلاحات و الحاقات بعدی آنها، الزامی نیست و فقط در چهارچوب مصوبات و آیین نامه های مالی، معاملاتی اداری، استخدامی و تشکیلاتی مصوب هیات امنا که به حسب مورد به تایید وزاری علوم و بهداشت، در مورد فرهنگستان ها نیز با تایید رئیس جمهور و در مورد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی نیروهای مسلح نیز به تایید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رسیده باشد، عمل خواهد شد.

روشن یادآورشد: براساس تبصرهای این ماده اعتباراتی که از منابع عمومی دولت به این مراکز و دانشگاه‌ها پرداخت می شود، کمک تلقی شده و هزینه قطعی منظور می شود.

هرگونه استخدام جدید منوط به تایید وزای علوم و بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

وی خاطرنشان کرد: بودجه تفصیلی مصوب هیات امنا و با مسئولیت آنها قابل هزینه خواهد بود، براساس این قانون هرگونه استخدام جدید از محل منابع عمومی و توسعه تشکیلات اداری منوط به تایید وزرای علوم و بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواهد بود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: هیات امنا براساس قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوبه سال ۹۳، نمی تواند علاوه برآنچه که از محل منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی برای دانشگاه و مراکز ذکر شده، پایدار شود و تعهد جدیدی را برای سال های بعد مصوب کند.

روشن یادآورشد: براساس این قانون تمام فعالیت صندوق های رفاه دانشجویان نیز براساس  مصوبات هیات امنا بوده و رکن عالی صندوق های رفاه دانشجویان، نهاد هیات امنا خواهد بود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ادامه داد: لازم به ذکر است هرگونه اصلاح ساختار و مقررات مالی، اداری، معاملاتی، استخدامی و تشکیلاتی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و همچنین فرهنگستان های تخصصی مشمول این ماده و تبصره‌های آن هستند.

وی ادامه داد: دولت ملزم شد براساس این قانون، برای مشارکت انجمن های علمی، دانشمندان کشور و نخبگان در همایش‌ها، کنفرانس ها و مجامع علمی و پژوهشی بین المللی و برتر جهان و بهره گیری از توانمندی های دانشمندان و نخبگان ایران در جهان ساز و کار لازم را ایجاد کرده و همچنین زمینه فرصت های مطالعاتی مناسب را در داخل و خارج  کشور ایجاد کند.

روشن خاطرنشان کرد: ما امیدواریم با تصویب این ماده دانشگاه‌ها همچون سابق بتوانند از ظرفیت های قانونی هیات امنا استفاده کنند و از سوی دیگر از هیات امنای دانشگاه ها و مراکز مختلف که ذیل این قانون قرار می گیرند، درخواست می کنیم مشارکت جدی در تصیم گیری و تصمیم سازی و از سوی دیگر نظارت کافی بر عملکرد این مراکز داشته باشند تا با قدرت بتوانیم به اهداف چشم انداز توسعه در سال ۱۴۰۴ دست یابیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اظهار امیدواری کرد، از این امکان قانونی، بهترین بهره مندی‌ها صورت گیرد و در عین حال نهادهای دانشگاهی بتوانند به ماموریت های خود به ویژه در زمینه هایی مانند دانشگاه کارآفرین، خلاق و نوآور که مورد نیاز است دست یابند.
 

منبع: مهر


94/12/25 - 13:18 - 2016-3-15 13:18:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن