تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803305889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هماهنگی تلاویو با کشورهای عربی ضد حزب الله


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: هماهنگی تلاویو با کشورهای عربی ضد حزب الله


مؤسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی شدید این رژیم از آتش بس در سوریه اعلام کرد آتش بس به افزایش قدرت ائتلاف متشکل از ایران و سوریه و حزب الله منجر شده و بر نفوذ تهران در منطقه افزوده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم که در لندن به روز می شود،آتش بس در سوریه، حزب الله لبنان را تقویت می کند و سوریه را عمق راهبردی مقاومت قرار می دهد.
این مؤسسه مطالعاتی اسرائیلی از هماهنگی تل آویو با کشورهای به اصطلاح میانه روی عربی علیه حزب الله لبنان خبر داد.
مؤسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل هشدار داد ادامه آتش بس در سوریه ، حزب الله را قادر می سازد برای رویارویی با هرگونه حمله اسرائیل، بسیار قوی شود و اوضاع میدانی سبب خواهد شد سوریه به عنوان عمق راهبردی مقاومت تثبیت شود.
این مؤسسه در تحقیقی که در پایگاه اینترنتی آن منتشر شد ادعا کرد اسرائیل تصمیم گرفته است  در جنگ داخلی در سوریه دخالت نکند در نتیجه بر آتش بس و عدم نقض آن نیز عامل مؤثری نخواهد بود.
در این تحقیق آمده است تل آویو با حفظ روابط خوب خود با روسیه و هماهنگی با مسکو در زمینه تاکتیکی  مربوط به حریم هوایی سوریه با خردورزی و مهارت عمل کرد و در عین حال به روابط راهبردی با آمریکا نیز لطمه وارد نشد.
رأی الیوم نوشت در همین حال اسرائیل طی چند روز گذشته تهدیدات خود را ضد لبنان و حزب الله افزایش داده است. این تهدیدات با موضع گیری یک  افسر ارشد ارتش اسرائیل که قول داد لبنان را سیصد سال به عقب بازگرداند آغاز شده است. اسرائیل دیروز نیز حزب الله را تهدید کرد اگر به اسرائیل حمله کند به موجودیت آن پایان خواهد داد و این حزب را ریشه کن خواهد کرد. به همین سبب تزیپی لیونی وزیر خارجه سابق اسرائیل از تصمیمات اتحادیه عرب که حزب الله را سازمان تروریستی اعلام کرد استقبال کرد.  
او در نخستین واکنش اسرائیل در توییتر نوشت اتحادیه عرب به تصمیمی درست و عادلانه رسیده است. لیونی نوشت حزب الله یک سازمان تروریستی است  و هیچ پوششی یا ائتلافی این حقیقت را کتمان نخواهد کرد.
به گفته لیونی گام بعدی نیزجلوگیری از شرکت حزب الله در انتخابات در لبنان است.  رأی الیوم افزود اگرچه تهدیدات اسرائیل همانند سالهای گذشته هدفش کسب نتایجی است که با تحرکات تل آویو یا دیگران همگامی کند اما تهدیدات جدید تل آویو جدای از حمله اخیر کشورهای عربی ضد حزب الله که تل آویو آنها را میانه رو می نامد نیست.
رأی الیوم افزود فرضیه هماهنگی قبلی بین اسرائیل و نظامهای به اصطلاح میانه روی عربی بعید نیست و تل آویو این هماهنگی را پنهان نمی کند و حتی آشکارا آن را تأیید می کند. کافی است یادآوری کرد   شبکه ده تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع سیاسی بلند پایه در تل آویو فاش کرد یک هیئت بلند پایه اسرائیلی به تازگی از ریاض دیدار کرده است تا درباره مسائل مورد علاقه هماهنگی کنند.
تهدیدات اسرائیل در حالی صورت می گیرد که اقدامات جنگی در سوریه   که به گفته مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل باعث نگرانی نهادهای نظامی و اطلاعاتی اسرائیل است، متوقف شده است  زیرا امکان می دهد حزب الله نفسی تازه کند و اسرائیل را به چالش بکشد چرا که برای تل آویو ادامه حملات هوایی در سوریه علیه عملیات انتقال سلاح به لبنان دشوار می شود.
تهدیدات اسرائیل همچنانکه در اظهارات دیروز افسر ارشد اسرائیلی در فرماندهی منطقه شمال نمایان بود بر تلاش برای نشان دادن واقعیت به گونه دیگری است و این افسر گفت حزب الله شاید به اسرائیل حمله کند در صورتیکه موضع اصولی حزب الله بر تقویت توانایی های دفاعی و بازدارندگی آن در برابر حملات احتمالی اسرائیل به لبنان مبتنی است.
همین افسر اسرائیلی در گفتگو با روزنامه اسرائیلی معاریو گفته بود اگر حزب الله به اسرائیل حمله کند مانند کسی است که با تفنگ به سر خود شلیک کرده است. وی تأکید کرده بود پاسخ اسرائیل شدید خواهد بود و به حزب الله در سوریه و لبنان پاسخ داده خواهد شد.
این افسر تصریح کرد اسرائیل می داند هرگونه حادثه ای در شمال حتی اگر بسیار کوچک باشد می تواند به رویارویی شدید منجر شود. حزب الله می داند اگر نبرد را در سوریه ببازد مکان بعدی این جنگ در جنوب بیروت خواهد بود به همین سبب حزب الله توان خود را در سوریه به کار گرفته است.
بر اساس این ارزیابی ، افسر اسرائیلی معتقد است حزب الله در وضع بسیار دشواری است و در وضع مناسبی نیست که دست به حمله بزند. موجودیت حزب الله به خطر افتاده است و نمی خواهد که از طرف اسرائیل تهدید اضافی شود زیرا اگر اسرائیل به نبرد نظامی ضد حزب الله وارد شود تهدیدی برای موجودیت این حزب خواهد بود و ضربات مهلکی در سوریه و لبنان به آن وارد می شود.
باوجود این ،  افسر اسرائیلی تأکید کرد حزب الله به آماده سازی خود برای نبرد با اسرائیل ادامه خواهد داد اگرچه  می دانیم که حزب الله زیرساختهایش را در طول مرزها برای نبرد آینده آماده می کند و از اسرائیل گزارشهای اطلاعاتی جمع آوری می کند.
وی گفت سناریوی اقدام حزب الله به نقض مرزها و اشغال شهرکهای [ صهیونیست نشین ] به قوت خود باقی است و ارتش اسرائیل برای حمایت از این شهرکها بهره برداری می کند.
این افسر بلند پایه اسرائیلی که به علت حساسیت جایگاهش نخواست نامش فاش نشود گفت ارتش اسرائیل از آرامش کنونی در طول جبهه ها با لبنان برای تکمیل آمادگی جنگی خود و شناسایی دشواریها و موانع در روی زمین برای جلوگیری از نفوذ استفاده می کند.
اما مرکز مطالعات امنیت ملی در تل آویو در خلاصه تحقیق خود اعلام کرد وضع کنونی پس از آتش بس در سوریه به افزایش قدرت ائتلاف متشکل از ایران و سوریه و حزب الله منجر شده و بر نفوذ تهران در منطقه افزوده است. علاوه بر این ادامه آتش بس نمی گذارد اسرائیل به کاروانهای حامل سلاحهای برتر از سوریه به حزب الله در لبنان حمله کند زیرا اگر حمله کند به عنوان عامل به شکست کشاندن آتش بس زیر نظر روسیه و آمریکا متهم خواهد شد.


دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن