تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816895380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادای احترام به مادر بزرگ​ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - محمود جوانبخت   مرهم» همان قدر دوست داشتنی و شریف و دلنشین است که «اشرف سادات»، مادربزرگ پیر فیلم. مادر بزرگی که دریای شفقت و مهربانی است.  علیرضا داوود نژاد در آخرین سکانس با دور شدن از او در حالی که «مریم» نوه معتاد به شیشه​اش را در آغوش گرفته، شیرفهم​مان می​کند که چقدر از این پیرزن - که این جا گویی شمائلی از همه مادر بزرگ هاست - دور شده​ایم. فیلم پیش از آن که درباره اعتیاد به ماده مخدر ویرانگری مثل شیشه باشد- که البته با ظرافت و صراحت بی نظیری رواج و مصرف آن را در میان نسل جوان امروز پیش روی مخاطب قرار می​دهد- درباره آغوش بسته پدرها و مادرهایی است که  فرزندان​شان را از خانه می​رماند و به ورطه هولناکی چون اعتیاد پرتاب می​کند. صحنه​های کمربند کشیدن پدر مریم با فیلمبرداری درخشان و میزانسن سنجیده​اش و داد وهوارهای او بر سر مادر بزرگ مهربان و همسر و فرزندانش از کلیدی ترین سکانس​های فیلم است که با همه کوتاهی و ایجازش فرار مریم و پناه بردن به یک فروشنده شیشه یا به قول مادربزرگ ساقی را به خوبی باورپذیر می​کند. درباره«مرهم» بسیار بیش از این باید حرف زد و نوشت که بماند برای فرصت دیگری یا زمان اکران، اما این چند سطری که قلمی شد، علاوه بر ادای احترام به داوودنژاد عزیز- که فیلمش ادای احترامی بود به همه مادر بزرگ​ها ، به نیت تذکر این نکته هم بود که به راستی چرا این فیلم شریف که به لحاظ ساختار سینمایی نیز بی شک جزو بهترین​های امسال است، از بخش رقابتی حذف شده است؟  قصد گمانه زنی ندارم اما  نمی توانم سر خودم را کلاه بگذارم و - لااقل - از خودم نپرسم که نکند دوستان با حذف فیلم خوب و کم نقصی مثل «مرهم» از بخش مسابقه  - که قطعا در بخش​هایی چون کارگردانی، فیلمنامه، بازیگری، فیلمبرداری و حتی تدوین رقیب جدی بیشتر فیلم​ها می​توانست باشد - به دنبال تقسیم و تقدیم بی دردسرتر سیمرغ​ها به فیلم های دل خواه شان هستند؟ امیدوارم پاسخ این سوال منفی باشد!    52




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن