محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842519070
چرا برنامه «هفت» 90 نمی شود؟!+تصاویر
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: تلویزیون ایران بلاتکلیف و سردرگم است؛ در طول سه دهه گذشته مثل مشت زنی گیج و منگ از ضربات دشمن فرضی تلو تلو می خورد. تلویزیون ایران در این سال ها بیش از آن که جریان ساز باشد، عکس العمل نشان داده است.
برنامه هفت
تلویزیون ایران بلاتکلیف و سردرگم است؛ در طول سه دهه گذشته مثل مشت زنی گیج و منگ از ضربات دشمن فرضی تلو تلو می خورد. تلویزیون ایران در این سال ها بیش از آن که جریان ساز باشد، عکس العمل نشان داده است. نشانه ها و مثال های این انفعال را می توان در بنرامه های نقد سینمایی و به ویژه برنامه «هفت» دید.در سه دهه اخیر، تلویزیون ایران نتوانسته هم پای سینما پیشرفت کند و چه بسا پسرفت های آشکاری هم داشته است. همان انفعال و ناموزونی که در تمام سیاست ها و فعالیت های صداوسیما می بینیم در برخوردهای تلویزیون با سینما هم شاهدیم.تلویزیون در ساخت برنامه های نقدسینمایی، طی فرآیندی از برنامه «هنر هفتم» به برنامه هفت رسیده است! هنر هفتم در روزهای بعد از جنگ در فضایی بسیار رادیکال تر از امروز، از هر برنامه سینمایی در سال های اخیر به مراتب بهتر و با کیفیت تر بوده است. روند نقد و بررسی فیلم های نمایش داده شده در این برنامه، تنوع گرایش های تحصیلی و تخصص دعوت شدگان به آن در یک هم نشینی دلپذیر با اجرای مسلط، صدای گرم، سیمای جذاب و دانش «اکبر عالمی» چنان برنامه ای پدید آورد که نسلی از منتقدان سینمایی تربیت کرد.بعد از آن و در انفجار شبکه های تلویزیونی مختلف، با برنامه هایی مثل «سینما 4»، «سینما اقتباس»، «سینما یک» و ... تلویزیون تلاش کرد به خاطره خوش «هنر هفتم» نزدیک شود اما به غیر از مواردی معدود مثل دوره کوتاهی از برنامه «سینما 4»، شکست پشت شکست برایش به همراه داشت.اگر برنامه «90» را نقطه اوج برنامه سازی تلویزیونی بدانیم، هفت به دوران پسا 90 تعلق دارد و با همان الگو و رویکرد شکل گرفته است. آنچه می آید، دو دلیل عمده ضعف برنامه هفت در جذب تماشاگر است:
بهروز افخمی مجری برنامه هفتاز فردوسی پور بودن پشیمان بشوید! خواهش می کنم!در تمام خبرهای پیش تولید برنامه هفت ذکر می شد: «90 سینمایی به زودی به تلویزیون خواهد آمد.» همین برخورد، رویکرد و الگوی اشتباه تلویزیون در تولید یک 90 سینمایی، بنیان غلطی بنا نهاد و هفت را به گردابی افکند که رهایی از آن تا به حال و در سه دوره متفاوت این برنامه میسر نشده است.در واقع مهمترین ایراد این برنامه را بایددر استراتژی غلط و الگوبرداری اش از 90 جستجو کرد. نداشتن درک درست از تفاوت میان فضای عامه پسندانه پیرامون فوتبال و فضای کاملا هنری سینما از یک سو و سعی در نزدیک کردن این فضای هنری به هیاهوی فوتبال از سوی دیگر، نه فقط اشتباهی استراتژیک که نشانه ای است از بیگانگی مدیران تلویزیون با مدیوم سینما.تلاش برای جلب نظر عامه مردم از طریق پرداختن به موضوعات حاشیه ای، اتفاقی که به خصوص در دوره سوم و آمدن «بهروز افخمی» در حال رخ دادن است، نشان می دهد مدیران سازمان و سیاستگزاران این برنامه حتی در الگوبرداری و شناخت دلایل موفقیت و محبوبیت 90 هم دچار کژفهمی هستند. آری؛ در تمام دنیا مهمترین جذابیت سینما برای عامه مردم، حاشیه های این حرفه و ستاره های سینما است؛ ولی چطور می توان توقع داشته در سینمایی که تیشه به ریشه ستاره سازی زده و در تلویزیونی که با هر شکل نمایش ستاره ها و اخبار حاشیه ای مربوط به آنها ضدیت دارد، برنامه ای عامه پسند تولید کرد که نه هم ردیف برنامه ای مثل 90 بلکه حتی با فرسنگ ها فاصله نسبت به آن مخاطب جذب کند؟پس اصولا قدم گذاشتن در مسیر جذب مخاطب انبوه، رویکرد اشتباهی برای هفت بوده است. هفت از ابتدا باید بنیانش را بر برنامه ای جدی و انتقادی می گذاشت؛ چیزی شبیه نسخه امروزی شده «هنر هفتم». آن گاه می توانست به فراخور حال مخاطبان، هم بیننده جذب کند و هم مخاطب تربیت کند.به کسی برنخورد!هفت نه تنها به لحاظ استراتژی های بنیادین، که در شکل و نحوه اجرا هم در این چند ساله تولید و پخشش روز به روز سیر قهقرایی طی کرده است.دردوره «فریدون جیرانی»، عوامل افت برنامه هفت شامل اجرای بد او، چهره پاراسمپاتیکش و حضور یک جانبه «مسعود فراستی» در مقام منتقد بود. به عبارت بهتر، مخاطب در بدو امر با برنامه ای مواجه شد که با داعیه یک 90 سینمایی پخش می شد اما از یک مجری سمپات و مسلط به اجرا محروم بود.مخاطب وقتی جیرانی را با فردوسی پور مقایسه می کرد، از خودش می پرسید چه چیز این مرد را باید دوست داشتهب اشد؟ شاید جیرانی از لحاظ تسلط فنی در حرفه خودش در جایگاهی به مراتب رفیع تر از فردوسی پور قرار بگیرد اما از نظر ویژگی های اجرا حتما در انتهای صف می ایستد. به ویژه این که مخاطبان علاقه مند به سینما، اجراهای قدرتمند اکبر عالمی در هنر هفتم و حتی چند مصاحبه و گفتگوی «ابراهیم نبوی» با «ابراهیم حاتمی کیا» و مرحوم «رسول ملاقلی پور» را هم از خاطر نبرده بودند.از طرفی فحش ها و کنایه ها و برخورد متفرعن فراستی در برخورد با هر فیلمی این تلقی را برای بیننده ایجاد می کرد که سینمایی که این همه افتضاح است و به زعم آقای فراستی حتی یک فیلم به دردبخور در آن تولید نمی شود، چرا باید برنامه ای تلویزیونی داشته باشد که من هم تماشایش کنم؟در دوره «منوچهر گبرلو» هر چند کیفیت نقدها با وارد شدن چهره های مختلف و چند صدایی شدن بهتر شده بود اما انفعال گبرلو در برابر سازمان، اجرای همواره خنیثی و بی رمق او، محافظه کاری و ترسی که همواره از قاب بیرون می زد و به دل مخاطب راه پیدا می کرد و نداشتن تسلط فنی همچنان باعث ریزش مخاطب هفت شدند تا سرانجام در پایان، پیکر نحیف و بیمار رسید به «بهروز افخمی» تا هفت را از آی سی یوی کم مخاطبی، مستقیما به گورستان بی مخاطبی بفرستد.حالا حتی دیگر مخاطبان جدی سینما و کسانی که یک برنامه بد سینمایی را به نبودنش ترجیح می دادند در مواجهه با برنامه ای بی رمق وضبط شده که جانشین برنامه های زنده قبلی شده بود تا مثلا ریتم را برای این برنامه به ارمغان بیاورد هم خسته و دل زده از رفتارها و گفتار متناقض افخمی، عطای تماشای این برنامه را به لقایش بخشیدند.چطور می شود برنامه سینمایی با حضور منتقدان تماشا کرد در حالی که مجری / سردبیرش معتقد است منتقدان هیچ کاره اند و بودن و نبودن شان هیچ فرقی نمی کند؟ در چنین شرایطی آیا ماهیت برنامه ای که باید انتقادی و فنی باشد، مشکل دار نمی شود؟چطور می شودب رنامه ای تماشا کرد که برنامه سازش با وجود آخرین فیلم شکست خورده کارنامه اش که کاملا با بودجه ای دولتی/ وزارتخانه ای ساخته شده، به بقیه حمله کند که «با بودجه دولتی نباید فیلم ساخت و باقی فیلمسازانی که با وام های مصوب فیلم می سازند، رانت خوارند»؟ یا اصولا چرا باید برنامه ای را تماشا کرد که ضبط شده روی آنتن می رود تا مبادا در اجرای زنده کسی حرفی بزند که به جایی بربخورد؟هفت افخمی در اقدامی عجیب حتی یک بازیگر را هم آورد تا در اجرا و مصاحبه ها کمکش کند. تلاشی برای جذب مخاطب از طریق آقای بازیگر خوش تیپ؛ اتفاقی که «حمید گودرزی» به صرافت دریافت محقق نمی شود و خودش از برنامه کنار رفت.هفت در طول این چند سال بیش از آن که مورد توجه مخاطبان عام و خاص قرار گیرد، به نظر می رسد علاقه مندان سینما را سرخورده و ناامید کرده است. برنامه ای که روزی امید آن می رفت که عامل آشتی سینما و تلویزیون شود، روز به روز بر مناقشات و منازعات افزود و فضای روابط دو طرفی که می بایست دوست و همکار یکدیگر باشند را مدام تیره تر و پر سوءتفاهم تر کرد. سازمان صداوسیما با سیاستگزاری های غلط و برخوردهای سلیقه ای و یک بام و چند هوایش با سینما و سینماگران، دیواری از بی اعتمادی و عدم علاقه میان دو گروه ایجاد کرده است که برنامه هفت نها تنها نقشی موثر در تخریب این دیوار بازی نکرده بلکه خشت روی خشت این دیوار هم گذاشته است.بهروز افخمی در گفتگویی به سوال منتقدان درباره برنامه «هفت» پاسخ داده است:من پاپاراتزی نیستمسبا حیدرخانی: صریح و بی تعارف؛ هر چه را که بخواهید می توانید از او بپرسید و او هم بدون دور زدن یا حاشیه رفتن، جواب می دهد. او اهل تجربه کردن است؛ هر ژانر فیلمی بگویی در کارنامه هنری وی دیده می شود. روزی نماینده مجلس می شود و روزی برای نامزد ریاست جمهوری فیلم تبلیغاتی می سازد.
عکس بهروز افخمی مجری برنامه هفتحالا چند وقتی است که دست به کار تازه ای زده و برنامه «هفت» را برای شبکه 3 می سازد؛ برنامه ای که در زمان سردبیری «فریدون جیرانی» سروصدا کرد و با رفتن او، تبش خوابید. یکی دو سالی گذشت تا دوباره نام این برنامه سر زبان ها افتاد و آن هم به یک دلیل: آمدن نام «بهروز افخمی».خیلی ها می گویندکه برنامه «هفت» جذاب نشد، یعنی به قول معروف نگرفت.- اثبات این حرف نیاز به آمار دارد. من با توجه به واکنش ها و برخوردهایی که می بینم می توانم بگویم که اتفاقا برنامه من نسبت به قبلی ها موفق تر بوده است.یعنی نظر مخاطبان را جمع کرده اید؟- هنوز که آمارسنجی درستی در دست نداریم. لااقل از نظر کسانی که من و دوستانم دیده ایم، این را می گویمخ.شما قصد داشتید به قول خودتان «90 سینمایی» بسازید اما فرق زیادی بین جذابیت برنامه 90 و جذابیت برنامه سینمایی هست. جدای از طرفداران زیاد فوتبال، «عادل فردوسی پور» مستقیما حاشیه ها را وارد متن برنامه خود می کند ولی شما نمی توانید این کار را به خاطر سیاست های صداوسیما انجام دهید.- من وارد هر حاشیه ای که خودم بخواهم می شوم. صداوسیما برای ما محدودیتی در این زمینه ایجاد نکرده و من خودم حاشیه های مهم را برای گنجاندن در برنامه مشخص می کنم.مثلا اتفاقی که برای خانم معتمد آریا در کاشان افتاد.- هر حاشیه ای که در برنامه هفت به آن نپرداخته ام، به این معنی است که خودم نخواستهام باشد نه این که زیر فشار جایی بوده باشم. البته فکر هم نمی کنم کهب رای ایجاد جذابیت در برنامه سازی حتما باید سراغ حاشیه ها رفت؛ یعنی چیزی مثل کارهای پاپاراتزی ها. من قرار نیست پاپاراتزی باشم. می خواهم از طریق دیگری برنامه را جذاب کنم؛ یعنی پرداختن به خود سینما، چیزی که در ایران در حال فراموش شدن است و از دل آن حاشیه درمی آورند.به هر حال شعار «نود سینمایی» را خود شما مطرح کردید؛ به جز اخبار حاشیه ای، وجه دیگری از سینما در بیرون سالن سینما و به جز فیلم هست که برای مخاطب جذاب باشد؟- حاشیه ها جذاب نیستند، دیدن یک فیلم خوب برای مردم جذاب است. ما متاسفانه چون فیلم خوب در سینمای ایران کم داریم و در آینده امیدواریم که سینمای خوبی داشته باشیم، این برنامه را به خود سینمای ایران اختصاص داده ایم و می دانیمخ که به مرور جذاب تر هم خواهد شد. اصلی ترین نکته ای که می تواند باعث جذاب تر شدن برنامه «هفت» شود این است که مردم متوجه شوند که سینمای واقعی هنوز وجود دارد و می شود که در سینمای ایران هم فیلمی ساخته شود که مردم را به سالن ها برگرداند. می خواهیم این را به یاد مردم بیاوریم که اگر با سینمای ایران قهر کرده اند، محق بودهاند. نه این که حق را به فیلم سازهایی بدهیم که فیلم های بد و خسته کنندهای ساخته اند و ادعا می کنند که مردم فیلم هایشان را نفهمیده اند.بعضی منتقدان اعتقاد دارند که برنامه «هفت» شما، تخصصی شده. شما از ابتدا، کدام بخش از این برنامه را برای جذب عامه مردم در نظر گرفته بودید؟- مثلا بخش سینمای کلاسیک که به سینمای داستانگو می پردازد و جنبه هایی از سینما را یادآوری می کند که هم در سینمای ایران و هم در مجموعه های تلویزیونی هم آرام آرام باور کرده بودند که فیلم های خسته کننده ای که در سال های اخیر ساخته شده، باید حتما به زور به مردم تحمیل شود، در حالی که رویکرد برنامه ما متفاوت با این است و می خواهیم بگوییم کهاین فیلم های سینمای ایران است که ورشکسته است و این فیلمسازان هستند که برای مردم فیلم نمی سازند. ما در این برنامه داستان هایی را توصیه می کنیم و بخش هایی از آن را برای مردم می خوانیم. گفتگوی اول برنامه هم که درباره چهارنچوب ها و نظام سینمای ایران است هم می تواند برای مردم جذاب باشد به شرط آن که تدوین شده و فشرده باشد که تا امروز همینطور بوده. در طول جشنواره برنامه را زنده روی آنتن برده ایم و به طبع، گفتگوها هم به خاطر زنده بودن نمی تواند تدوین شده باشد. البته نظرهایی که به من می رسد نشان از این دارد که همین گفتگوهای اول برنامههم تا اینجا جذاب بوده است.برنامه «هفت» در طول جشنواره به صورت زنده پخش شد. حس و حال آنچه فرقی با برنامه ضبط شده داشت؟- من فکر می کنم برنامه ای که در طول جشنواره ضبط و همزمان به صورت زنده پخش کردیم، برای خود اهالی سینما و حرفه ای ها که ساعت یک شب از سالن های سینما به خانه می رسند بسیار جذاب بوده است اما این که ما بتوانیم بعدها برنامه زنده ای پخش کنیم که مردم از دیدن آن لذت ببرند، بستگی به خیلی چیزها دارد که باید درباره آن دقیق برنامه ریزی شود. الان به نظر می رسد که برنامه زنده ما بیشترین مخاطب را در برنامههای تولیدی تلویزیون دارداما می دانیم که این تماشاگرها، حرفه ای هستند. تماشاگر عام تلویزیون در طول پخش برنامه در ایام جشنواره ساعت 12 می خوابید و ما را دنبال نمی کردید.برنامه را از این به بعد زنده پخش نمی کنید؟ فکر نمی کنید جذاب تر شود؟- اتفاقا همه خوش شان آمده و من را تشویق به این کار می کنند. ترس من هم از برنامه زنده ریخته و در حال فکر کردن به همین موضوع هستم. احتمالا می توانیم بدون آن که گفتگوهای مان خسته کننده شود، برنامه را زنده روی آنتن ببریم. کم کم در حال قانع کردن خودم هستم تا بعد از جشنواره، بخش هایی از برنامه را به صورت زنده پخش کنیم. البته بخش توصیه داستان سینمای کلاسیک با هفت نما همچنان باید تولیدی باشد.با استفاده از «حمید گودرزی» سعی کردید تا مخاطب عام را جذب کنید، چرا ترک کرد؟- گودرزی از تصویر خودش در این برنامه خوشش نمی آمد، مجری بودن برایش جالب نبود. بعد از چند هفته که خیلی سعی کرد تا برای کمک به من خودش را با این کار منطبق کند، نتوانست و به من گفت که اصلا از مجری بودن خوشم نمی آید و به نوعی از من خواست تا از رفتنش ناراحت نشوم.مجله روشناخبار مرتبط :پسر گبرلو،مجری برنامه هفت+عکسجدال لفظی مسعود فراستی و دهنمکی در برنامه هفتنامه بازیگر مشهور به مجری برنامه "هفت"!
یکشنبه 23 اسفند 1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]
صفحات پیشنهادی
صحبت های بهنوش بختیاری و مهراوه شریفی نیا در برنامه سه ستاره!+تصاویر
بهنوش بختیاری بازیگر دوست داشتنی کشورمان در برنامه سه ستاره به افشای یک راز از زندگی شخصی اش پرداخت سه ستارهبرنامه سه ستاره میزبان کاندیداهای معرفی شده در بخش بهترین بازیگر زن تلویزیون در سال 94 بود احسان علیخانی مجری و تهیهکننده این برنامه به همراه آرش ظلی پور دیگر مجری آنچرا «هفت» 90 نمی شود؟
چرا هفت 90 نمی شود تلویزیون ایران بلاتکلیف و سردرگم است در طول سه دهه گذشته مثل مشت زنی گیج و منگ از ضربات دشمن فرضی تلو تلو می خورد تلویزیون ایران در این سال ها بیش از آن که جریان ساز باشد عکس العمل نشان داده است مجله روشن - علیرضا حسن خانی تلویزیون ایران بلاتکلیف و سردراز قوه قضائیه گله داریم/چرا ما در جریان پرونده بابک زنجانی قرار نمی دهند
عضو هیئت مدیره کانون سردفترا و دفتریاران با اشاره به سردفتری که گفته می شود در پرونده بابک زنجانی مرتکب جرم شده است گفت از قوه قضائیه گله داریم زیرا ما را در جریان این پرونده قرار نمی دهند و ما نمی دانیم کار این سردفتر جرم بوده است یا خیر به گزارش ذاکرنیوز احمدعلی سیروس در نشسمناظره بر سر گروه «هنر و تجربه» در برنامه «هفت»
امشب در آخرین قسمت برنامه سینمایی هفت در سال ۹۴ درخصوص سینمای هنر و تجربه علی معلم کارشناس سینما و رسانه و امیرحسین علم الهدی دبیر شورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه مناظره می کنند به گزارش خبرگزاری تسنیم آخرین قسمت برنامه سینمایی هفت در سال 94 امشب جمعه 21 اسفندماه سابرنامه جدید هفته هجدهم لیگ برتر اعلام شد
متاورزش- برنامه جدید هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال پس از حذف تیم امید در رقابتهای انتخابی المپیک اعلام شد به گزارش متاورزش و به نقل از سایت سازمان لیگ کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد با توجه به حذف تیم ملی امید از مسابقات انتخابی المپیک همانگونه که قبلا اعلام شدهباشگاه پرسپولیس: چرا با اتفاقات ورزشگاههای دیگر برخورد نمیکنید؟
باشگاه پرسپولیس چرا با اتفاقات ورزشگاههای دیگر برخورد نمیکنید روز نو باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس در ارتباط با اتفاقات بازی این تیم و تراکتورسازی و بویژه اظهارنظرهای مختلف در این ارتباط اطلاعیهای صادر کرد در این اطلاعیه آمده است متأسفانه این روزها بار دیگر شاهد واقویژه برنامه های سازمان جوانان هلال احمر در هفته منابع طبیعی
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶ ۱۳ رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اعلام ویژه برنامه های سازمان جوانان در هفته منابع طبیعی از اجرای برنامه های بشردوستانه طرح ملی نهضت سبز سازمان جوانان خبر داد به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا دکتر مسعود حبیبی ضمن بیان این خبر گفت به مناسبت هفته منابع طبیعبرنامه هفتگی مسجد مقدس جمکران اعلام شد
به گزارش تابناک قم بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران برنامه توسل به حریم کبریا سه شنبه شب هجدهم اسفندماه از ساعت 19 45 با تلاوت قرآن کریم توسط قاریان بین المللی آغاز می شود و پس از آن در ساعت 19 55 بیان احکام برای زائران و نمازگزاران برگزار خواهد شدر برنامه نود این هفته چه گذشت؟/تبلیغ بازیکن استقلال و واکنش تند فردوسی پور/ طارمی مرد سال فوتبال +گزارش تصویر
در شب انتخاب مهدی طارمی به عنوان بازیکن سال فوتبال ایران برنامه نود سورپرایز ویژه ای برای سرمربی تیم ملی رو کرد و البته عادل فردوسی پور واکنش تندی به اقدام عجیب بازیکن استقلال داشت سایت خبری تحلیلی هنگام Hengamnews com برنامه 90 این هفته ساعت 22 40 به روی آنتن شبکه سوم سیما رفتگدایی که پول و غذا قبول نمی کند!+تصاویر
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab ir جوانمرد بی خانمان به جای اینکه دست گدایی به سوی مردم دراز کند کار جالبی کرد به گزارش انتخاب فردریک کالیسون که دو سال است به خانمان شده به جای اینکه دست گدایی به سوی مردم دراز کند از رزومه خود کپی گرفته و در مقابل شرکت های خاصی می ایستد-
سرگرمی
پربازدیدترینها