تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804679348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اراضی ملی گرمسار تا پایان سال 96 دارای سند می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: اراضی ملی گرمسار تا پایان سال 96 دارای سند می شوند استان‌ها > سمنان - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار اسماعیل عرب معصومی افزود: تاکنون بیش از 98 درصد اراضی ملی این شهرستان سنددار شدند که در کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داده است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین وی اظهار داشت در مراتع این شهرستان بیش از 83 هزار واحد دامی در مراتع این شهرستان وجود دارند و در سال جاری بیش از 100 هکتار از مراتع گرمسار در این حوزه حفاظت و قرق شده است.
وی به تأمین و انتقال آب شرب برای دام ها در بیش از 2 کیلومتر در 2 پروژه در سال جاری اشاره کرد و گفت: بیش از 50 هزار هکتار از مراتع این شهرستان نظارت شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار با اشاره به اجرای طرح های نظیر افزایش پوشش گیاهی و کاهش نقاط بیابانی و خشک در این شهرستان افزود: مساحت کل این شهرستان حدود 524 هزار هکتار می باشد که حدود 50 درصد آن بالغ بر 296 هزار هکتار بیابان تشکیل شده است.
عرب معصومی ادامه داد : بیش یکهزار و 128 هکتار این شهرستان در قسمت کانون های بحرانی و فرسایش هستند که با اجرای طرح های نهال کاری و مدیریت هرز آب و افزایش پوشش گیاهی به دنبال کاهش تلفات زیست محیطی در این بخش ها هستیم.
وی تصریح کرد: بیش از 251 هزار و 216 از اراضی توسط منابع طبیعی و همکاری قوه قضاییه خلع ید شد و با 73 فقره نیز در زمینه قاچاق تاغ برخورد قضایی شده است.
عرب معصومی از کشت بیش از چهار هکتار از گیاهان دارویی ازجمله باریجه و گون در این عرصه ها خبر داد و تصریح کرد: حوزه ترویج و آموزش منابع طبیعی در نظر دارد در این قسمت این مقدار کشت گیاهان دارویی را به 40 هکتار برساند و در سال آینده نیز کلاس های آموزشی برای بهره برداران را افزایش دهد.
وی با اشاره به اجرای 110 هکتار بذرکاری و کپه کاری در مراتع شهرستان خاطرنشان کرد: درزمینه توسعه شهرک های صنعتی نیز بیش از شش هزار و 900 هکتار از اراضی به شهرک های صنعتی واگذارشده است.
اسماعیل عرب معصومی به نقش تأثیرگذار و تجدید ناپذیر منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: حوزه آبخیز به دلیل تغییر شرایط اقلیمی و کاهش نزولات آسمانی نقش تعیین کننده در کنترل بیابان ها دارد و در همین زمینه نیز در سال جاری پروژه بذرکاری و کنترل هرز آب در 40 هکتار از اراضی اجراشده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار اعتبار سال جاری این نهاد را سه میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام و اضافه کرد : با توجه به اهمیت این حوزه این اداره از طریق ماده 180 از طریق نماینده شهرستان های گرمسار و آرادان در سال 94 بیش از هفت میلیارد ریال اعتبار در بخش های بیابان و آبخیزداری بودجه دریافت کرده است.
عرب معصومی با اشاره به حوزه بیابان و طرح های انجام شده در این زمینه بیان داشت : در راستای تثبیت شن در بیابان های این شهرستان حدود 300 هکتار تاغ کشت می شود.
وی تصریح کرد: در راستای کاهش بیابان ها و ضررهای آن بیش از 10 کیلومتر در بعضی از روستاهای این شهرستان بادشکن ایجادشده است و بالغ بر 130 هکتار نیز طرح های مدیریت هرز آب اجراشده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از توزیع بیش از 60 هزار اصله نهال در سال جاری خبر داد و گفت: نهال ها توزیع شده از جنس های کاج، سرو، زبان گنجشک، بید مجنون، سنجد و خر زره می باشد

کلید واژه ها: استان سمنان -




شنبه 22 اسفند 1394 - 14:21:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن