تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804494666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ بانک بارکلیز به نامه کامرون درباره ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پاسخ بانک بارکلیز به نامه کامرون درباره ایران


اگرچه تحریم ها علیه ایران برداشته شده است، اما بانک های انگلیسی همچنان نگران اقدامات تلافی جویانه وزارت دارایی آمریکا هستند که هنوز تمام تحریم ها علیه ایران را کاملا برنداشته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بانک بارکلیز خطاب به نخست وزیر انگلیس نوشت: به رغم لغو تحریم های سازمان ملل و اتحادیه اروپا ، به علت فعالیت های این بانک در آمریکا، ناچار است محدودیت های تعامل با جمهوری اسلامی ایران را اعمال کند.
مسئول رسانه ها در بانک بارکلیز در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در لندن گفت: پاسخ این بانک به دیوید کامرون که در روزنامه تایمز منتشر شده است، جامع است و بانک امیدوار است قانع کننده باشد.
روزنامه تایمز دیروز نوشت دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، در نامه ای تند به جس استیلی (Jes Staley)،  مدیر اجرایی بانک بارکلیز (Barclays) به وی هشدار داد که این بانک برخلاف سیاست های دولت انگلیس عمل می کند و باید موضعش را مشخص کند.
به نوشته تایمز، در نامه نخست وزیر انگلیس آمده است : به نظر می رسد که سیاست بانک بارکلیز مستقیما با سیاست اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و سیاست دولت انگلیس در تضاد است زیرا اداره تجارت و سرمایه گذاری انگلیس به شرکت های این کشور توصیه می کند تا از فرصت تعامل با یکی از بزرگ ترین بازارهای تجاری قرن (ایران) نهایت استفاده را کند اما این بانک در این مسیر حرکت نمی کند .
 به نوشته روزنامه تایمز، جس استیلی در پاسخ به نامه کامرون نوشت: در حال حاضر شرکت های اروپایی تحریم های اولیه آمریکا را که تعامل مستقیم میان شرکت ها و افراد حقیقی با ایران را محدود کرد مد نظر و در تعامل با ایران ، تردید بزرگی دارند.
وی ادامه داده است: همچنین از آنجا که عرضه  خدمات مالی مان با فرایندهای مالی آمریکا گره خورده است، مجبوریم در این باره محدودیت های تجاری با ایران را رعایت کنیم.
مسئول رسانه ها در بانک بارکلیز همچنین  گفت : مشروح پاسخ جس استیلی به نخست وزیر، محرمانه است اما موضع کلی ما در این باره در پاسخ مدیر اجرایی بانک آمده که  روزنامه تایمز نیز آن را درج کرده است .
به نوشته روزنامه تایمز، بانک بارکلیز تراکنش های مالی با ایران را عمل نمی کند و پولی را که از این کشور دریافت و یا احساس کند که مبدا آن ایران باشد، پس می دهد.
تایمز نوشت: به رغم لغو تحریم های بین المللی اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه تهران،بانک های انگلیسی همچنان از انجام تراکنش های بانکی با موسسات ایرانی امتناع می کنند.
تایمز افزود: اداره ضمانت مالی و صادرات انگلیس نیز تدابیر ویژه ای را صورت داده است تا از صادرکنندگان انگلیسی حمایت کند.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، اگرچه تحریم ها علیه ایران برداشته شده است، بانک های انگلیسی همچنان نگران اقدامات تلافی جویانه وزارت دارایی آمریکا هستند که هنوز تمام تحریم ها علیه ایران را کاملا برنداشته است.
 به نوشته تایمز، بسیاری از بانک های انگلیسی در آمریکا شعبه دارند و نگرانند که در پی همکاری با ایران مجوزشان را از دست بدهند یا جریمه شوند و به همین علت، انجمن بانکداران انگلیس می گوید که بانک های انگلیسی نیازمند شفافیت بیش تر نظر مقامات آمریکایی درباره تعامل بانکی با ایران هستند .
در پی تحریم های بین المللی علیه ایران، بانک بارکلیز برخلاف دیگر بانک های انگلیسی، با دسترسی به ملیت صاحبان حساب، حساب های شخصی ایرانیان را نیز در شعباتش در انگلیس مسدود و فراتر از تحریم ها عمل کرد. ساجد جاوید، وزیر بازرگانی انگلیس، روز چهارشنبه در همایش بررسی فرصت ها و چالش های سرمایه گذاری در ایران که در لندن برگزار شد، از تمایل کشورش به منظور اعزام هیات بزرگ تجاری به ایران سخن گفت.
وی ابراز امیدواری کرد بهار سال نو به منظور بهره بردن از رفع تحریم‌های ایران، به تهران سفر کند. وزیر بازرگانی انگلیس در سخنانش در همایش بررسی فرصت ها و چالش های سرمایه گذاری در ایران گفت: کشورش به برقراری روابط اقتصادی مستحکم با ایران علاقه مند است .
وی افزود:  گذشته‌ها گذشته است و اکنون باید به فکر روابط اقتصادی مستحکم با ایران بود.
ساجد جاوید همچنین ایران را بزرگ ترین فرصت ربع قرن اخیر در بازارهای نو ظهوردانست و گفت: انگلیس قصد دارد رابطه خود را با ایران بر اساس رابطه‌ای صریح و آشکار پایه‌گذاری کند.
موضوع برقرار نشدن رابطه کارگزاری بانکهای انگلیسی با بانکها و موسسات اعتباری ایران برغم انجام تعهدات ایران بر اساس برجام از جمله محورهای مذاکرات رئیس دفتر رئیس جمهور با مقامات سیاسی و اقتصادی انگلیس درمدت اقامت در لندن بود .
بانک بارکلیز که در 325 سال پیش در انگلیس راه اندازی شد، در دوران خرید و فروش برده در جهان، قلب مالی این تجارت ننگین به شمار می رفت و از ارکان نقل و انتقال و تجارت برده در آن دوران سیاه بود.
روزنامه گاردین در سال 2007 میلادی نوشت این بانک به نقش داشتن در رونق و گسترش برده داری اعتراف کرده است و انتظار می رود ناچار شود میلیون ها پوند خسارت با بازماندگان دوران برده داری بپردازد اما این بانک با استخدام وکلای مجرب، تاکنون از پرداخت غرامت به خانواده های میلیون ها برده دوران استعمارگری امپراتوری بریتانیا سر باز زده است.


جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن