تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804346714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود ۶۳۰ میلیون دلار پوشاک قاچاق به کشور


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ورود ۶۳۰ میلیون دلار پوشاک قاچاق به کشور


مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت اعلام کرد: سالانه ۶۳۰ میلیون دلار پوشاک قاچاق وارد ایران می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، گلنار نصراللهی با بیان اینکه نیاز سالانه ما به پوشاک حدود 400 تا  450 هزار تن است گفت:  طبق آمارهای جهانی، در سال  2014 سالانه بالغ  بر 700 میلیون دلار پوشاک  وارد ایران می شود که تنها 10 درصد آن از مبادی قانونی و90 درصد آن قاچاق می شود.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت افزود:‌ براساس امارهای مستند و میزان پارچه ای که در دوزندگی ها به البسه تبدیل می شود، توان تولید سالانه 300 هزارتن پوشاک را در داخل کشور داریم . بیش از 60 درصد از بازار پوشاک کشوردر اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دارد ولی پوشاک قاچاق چون تعرفه پرداخت نمی کند به تولید داخلی آسیب می رساند.

نصراللهی با بیان اینکه ریسک قاچاق پایین است، گفت: البته صنعت پوشاک ما صنعتی قوی است وعلی رغم همه این فشارها و قیمت تمام شده بالای تولید در برابر واردات مقاومت می کند و اگر پوشاک از مبادی رسمی وارد شود، تولیدات پوشاک ما قابل گسترش است و می تواند  تولیدات بهتری به لحاظ کمی به بازار عرضه کند ضمن اینکه از نظر کیفی هم من این قول را می دهم که آن چه در صنعت نساجی تولید می کنیم از نظر کیفیت و مواد اولیه بسیار خوب است.

وی افزود: پوشاک خارجی استوک و خارج از فصل دیگر کشورها با قیمت ارزان تر وارد می شود که همین به تولید داخلی و به اشتغال کشور ما اسیب می زند ، لذا وزارت صنعت ، معدن و تجارت با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا برنامه کنترل کالا در مبادی عرضه و کارهای فرهنگی مثل ارایه توانمندی های این صنعت را با هدف حمایت از صنایع نساجی به اجرا گذاشته است.

نصراللهی با اشاره تعیین تعرفه 75 درصدی پوشاک در کتاب تعرفه های امسال گفت:‌ پوشاک قبلا در گروه کالایی 10 قرار داشت که تعرفه آن دو برابر یعنی150 درصد محاسبه می شد ولی سه ماه قبل از گروه کالاهای 10 خارج شد.

وی با بیان اینکه سال آینده تعرفه پوشاک 55 درصد خواهد شد گفت: در بحث تعرفه و حقوق گمرکی دستگاه های دیگری هم دخالت دارند ولی تعرفه ها به شرط آنکه به تولید داخلی آسیب نزنند بتدریج کاهش می یابند.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت افزود : ما 200 ردیف تعرفه ای داریم که پوشاک از جمله آنها است تعرفه ترجیحی ترکیه خیلی در قاچاق پوشاک تاثیری ندارد ، تعرفه ترجیحی ترکیه 10ردیف از این ردیف ها را تشکیل می دهد ، سال گذشته 200 هزار دلار پوشاک از ترکیه وارد می شد که اکنون به یک میلیون دلار رسیده و این رقم در مقابل قاچاق 700 میلیون دلاری پوشاک معنا دار نیست.

وی گفت: اگر از سال آینده تعرفه پوشاک به  55 درصد کاهش یابد با لحاظ تخفیف40 درصدی تعرفه ترجیحی ترکیه ، تعرفه واردات پوشاک به  35 درصد موثر برسد باز هم صنعت پوشاک ما با پوشاکی که از مبادی رسمی وارد کشور می شود می تواند رقابت کند .

نصراللهی افزود : بررسی هایی که در برخی از استان ها انجام دادیم به نظر می رسد بخشی از همین 10 درصد واردات رسمی هم غیررسمی وارد می شود. در پوشاک سالانه حدود  120میلیون دلار صادرات داریم در داخل کشور نیز از سال های گذشته روی برند کارکردیم به خصوص در پوشاک مردانه برندهای مطرحی داریم ولی در بخش زنانه این برند کمتر است .

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: در حدود سه سال اخیر سرمایه گذاران را به حضور در این عرصه تشویق کردیم و خودشان متوجه شدند برای اینکه سهمی در بازار داشته باشند باید روی برند کار کنند چون برند نمادی از اطمینان برای مشتری است.


جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن