تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804072122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگی تشکیل بانک بد برای پاکسازی نظام بانکی از وام های سمی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



آمادگی تشکیل "بانک بد" برای پاکسازی نظام بانکی از وام های سمی
روز نو : بانک مرکزی ایران در حال آماده سازی برای راه اندازی یک "بانک بد" با هدف پاکسازی سیتسم مالی کشور از وام های زیاد سمی ارائه شده از سوی بانک ها و نهادهای مالی و اعتباری است. بانک مرکزی ایران پس از مطالعه مدل های مورد استفاده موفق در سایر کشورها از جمله سوئد، ژاپن و کره جنوبی این اقدام را در دستور کار خود قرار داده است. 


به گزارش خرداد، این برنامه بخشی از اقدامات اصلاحی با هدف تقویت اقتصاد کشور است که از سوی یکی از مقام ارشد بانک مرکزی ایران در اجلاسی  که به میزبانی "فایننشال تایمز" در لندن در روز چهارشنبه برگزار شده بود اعلام گردید.


این نشریه می نویسد:"پیمان قربانی عقیل آبادی" معاون رییس امور اقتصادی بانک مرکزی ایران در این باره گفته است:"ما متعهد به کاهش ارائه وام های غیر قابل انجام و غیر ضروری هستیم. ما درصدد ایجاد یک شرکت مدیریت دارایی برای ساماندهی وام های ارائه شده هستیم". او می گوید که بانک مرکزی سعی در ایجاد انسجام و یکپارچگی در در نرخ های مبادلات بازار و نرخ رسمی دارد تا از این طریق بتواند سرمایه گذاران خارجی بیش تری را به سوی خود جذب کند و اقدامات لازم بیش تری را برای انباشت سرمایه در سیستم بانکی انجام دهد". 


این مقام بانک مرکزی اظهار کرده که کاهش نرخ بهره بانکی از 25 درصد به 17 درصد اقدام مهمی بوده است و در این باره گفته است:"با کاهش تورم از 40 درصد به 12 درصد ما تصمیم داریم تا بیش از پیش از نرخ بهره های بانکی بکاهیم". 


فایننشال تایمز اشاره می کند که اقدامات صورت گرفته اخیر این امید را افزایش داده تا ایران در دوران پسا برجام و پس از سال ها انزوا از جامعه بین المللی به نظام بانکی و مالی جهانی بپیوندد. با این حال، این روزنامه اشاره می کند که یکی از مشکلات ایران وام هایی است که از آن ها تحت عنوان "وام های بد" یاد می شود و بیش از 15 درصد از ترارنامه بطبق آمار رسمی ایران را تشکیل می دهد که میزانی بالاتر از میانگین بین المللی استاندارد 4 درصد است. این نشریه می نویسد:"اولین گام باید مقابله با این مشکل باشد. "مجید زمانی" مدیر اجرایی بانک سرمایه گذاری "کاردان" در این باره می گوید:"در برخی از بانک ها روند کندی در پیدا کردن وام دهندگان غربی که مسئولیت رسیئگی به پرداخت های بین المللی را برعهده داشتند وجود داشت. برخی از بانک های امریکایی به بانک های اروپایی و آسیایی و خاورمیانه ای هشدار می دادند که در صورت کسب و کار با ایران حساب های آنان در این بانک ها با خطر مواجه خواهند شد و تکرار این هشدار توسط مقام های وزارت خزانه داری امریکا سبب شده تا این بانک ها از آغاز دوباره روابط با علیرغم لغو تحریم ها سرباز زنند". 




تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن