تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820943020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای 80 سالگی «پدر عود ایران»


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: اگر «پدر عود ایران» 24 تیرماه امسال این دنیا را ترک نکرده بود، فردا با شاگردانش تولد 80 سالگی اش را جشن می گرفت. 20 اسفندماه تولد «منصور نریمان» است؛ مردی که سال ها تلاش کرد تا صدای این ساز ایرانی را در قالب تک نوازی به گوش جهانیان برساند.
به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی ایسنا، اسکندر ابراهیمی زنجانی که بعدها نام هنری خود را به «منصور نریمان» تغییر داد، 20 اسفندماه سال 1314 در مشهد متولد شد. او از همان کودکی زیر نظر پدرش با ردیف ها و گوشه های موسیقی ایرانی آشنا شد و از 18 سالگی به نواختن ساز عود پرداخت. او از طرف اداره ی انتشارات و رادیو مشهد برای همکاری دعوت شد و حدود 16 سال با این رادیو همکاری کرد و آخرین سمتش در آنجا مسؤول شورای موسیقی استان بود. سپس به شیراز منتقل و مسؤول شورای موسیقی رادیو شیراز شد و پس از چهار سال همکاری با این رادیو، به تهران آمد.
نریمان در «رادیو ایران» به عنوان تک نواز عود شروع به اجرای برنامه کرد. خودش در این باره گفته بود: «در عود استادی نداشتم، فقط از راه گوش دادن به رادیو های کشور همسایه آموزش دیدم و به محمد عبدالوهاب، خواننده و نوازنده ی بزرگ مصری، به رادیو قاهره نامه نوشتم و درباره ی کوک و بعضی مسائل این ساز از او سوالاتی پرسیدم. سپس عبدالوهاب در جواب نامه من نوشت، کوک عود همانی است که خودِ شما انجام دادید و خلاصه همه ی نظریات من را تأیید کرد».
نواختن عود نریمان در کشورهای همسایه ...
[ مشاهده متن کامل خبر برای 80 سالگی «پدر عود ایران» در خبرگزاری دانشجویان ایران ]

چهارشنبه ، ۱۹اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن