تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806848174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل: نقش زنان در افغانستان محدود و سمبولیک است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سازمان ملل: نقش زنان در افغانستان محدود و سمبولیک است
سازمان ملل متحد از دولت افغانستان خواسته تا روند تطبیق تعهدات ملی خود در راستای تساوی جنسیتی را تقویت و اجرا کند.


به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ یوناما در اعلامیه‌ای می‌گوید که حضور گسترده‌تر زنان در نهادهای دولتی و غیردولتی افغانستان را تصدیق می‌کند، اما برغم آن زنان هنوزهم با چالش‌های بزرگی مواجه‌اند و این چالش‌ها باعث شده تا زنان از حضور در جریان‌های سیاسی برای تامین صلح و امنیت در کشور باز بمانند.

در این اعلامیه آمده است: «هرچند طی سال‌های گذشته حضور زنان در نقش‌های رهبری کننده افزایش یافته، اما این نقش هنوز هم ناکافی و بیشتر به شکل سمبولیک و محدود به مراکز ولایات بوده است. با تکرار شعار امسال روز جهانی زن، ملل متحد در افغانستان خواهان انجام تلاش‌های بیشتری می‌باشد تا هم روند نابرابری برعکس گردد و تعهدات انجام شده هم به فرصت‌های واقعی برای زنان افغان تبدیل شوند.»

این سازمان به اعمال خشونت‌های بیشتر علیه زنان نیز اشاره کرده افزوده که میزان قربانیان زن در خشونت‌های جاری در کشور، در سال ۲۰۱۵ سی و هفت درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ افزایش داشته است. به گفته سازمان ملل متحد، ادامه خشونت‌های گسترده علیه زنان و پیروی از سنت‌های ناپسند، هنوزهم یک نگرانی جدی به شمار می‌رود. سازمان ملل متحد می‌گوید که این سازمان در سال ۲۰۱۵ شاهد رویدادهای هدفمند، تهدید و ارعاب زنان در زندگی اجتماعی در سراسر کشور و بخصوص زنانی که در راستای ترویج حقوق زنان فعالیت داشته‌اند، بوده است.

سازمان ملل متحد از دولت افغانستان خواسته تا روند تطبیق تعهدات ملی خود در راستای تساوی جنسیتی را در مطابقت با تعهدات این کشور به شمول میثاق محو همه اشکال تبعیض علیه زنان، آجندای تازه تصویب شده جهانی تا سال ۲۰۳۰ و همچنین اهداف انکشافی پایدار تقویت و اجرا کند.

خانم الزیرا ساگینبایموا، نماینده اداره زنان ملل متحد در افغانستان می‌گوید: «حفظ دست‌آوردهای موجود و ترویج حقوق زنان یک امر ضروری برای افغانستان است تا بتواند به اهداف انکشافی پایدار و به ویژه به هدف سیاره ۵۰ – ۵۰ تا سال ۲۰۳۰ دست یابد.»

خانم ساگینبایوا افزوده که وضعیت رو به وخامت امنیتی و در نتیجه دوره شکننده‌ی بعد از انتقال باعث افزایش نگرانی ها در مورد آینده زنان و این‌که چگونه باید اطمینان حاصل کرد که دست‌آوردهای مبارزات سخت زنان در افغانستان با خطر مواجه
نخواهد شد و یا از بین نخواهد رفت، شده است.

او با تاکید بر این که دولت افغانستان باید حقوق زنان و مشارکت مهم آنها را در گفتگوهای صلح تضمین نماید، می‌گوید: «مشارکت پایدار زنان در انتخابات بعدی پارلمانی و ولسوالی‌ها برای اعتبار و فراگیر بودن این روند مهم می‌باشد.»

در همین‌حال، نیکلاس هیسم فرستاده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان نیز، به مشارکت فعال زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی تاکید کرده گفت که زنان باید قادر به مشارکت فعال در تمام فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و انکشافی در سراسر کشور از جمله روند صلح باشند.

آقای هیسم با ابراز این‌که سازمان ملل متحد به تقویت و نقش سهم‌گیری فعال زنان در تلاش‌های صلح متعهد است، افزود: «مردان و پسران افغان در کمک به توانمندسازی زنان و دست‌یابی به برابری جنسیتی در محیط خانه، جامعه و محیط کاری می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.»

فرستاده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، می‌گوید که این سازمان به خاطر رفع خلاهایی که هنوزهم در برابر تساوی جنسیتی در این کشور وجود دارد تلاش می‌کند از دولت افغانستان نیز می‌خواهد تا برای به واقعیت تبدیل کردن برابری جنسیتی در کشور اقدامات بیشتری رویدست گیرد.‌




۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن