تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819845693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد کاخ سفید از نتانیاهو به دلیل رد دعوت اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: کاخ سفید : پسندیده بود اسرائیل اعلام رد دیدار با اوباما را مستقیماً به اطلاع واشنگتن می رساند.

به گزارش تراز ،کاخ سفید دوشنبه اعلام کرده بود بنیامین نتانیاهو پیشنهاد باراک اوباما را برای دیدار در کاخ سفید رد و برنامه سفر به واشنگتن را لغو کرده است.

دو هفته پیش به نتانیاهو  پیشنهاد شد دیدار با اوباما روز 18 مارس یعنی قبل از سفر رئیس جمهور آمریکا به کوبا در روزهای 21 و 22 مارس صورت گیرد.

کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد پسندیده بود اگر اسرائیل به جای مطرح کردن امتناع نتانیاهو از دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور امریکا از طریق رسانه ها، این تصمیم را‌ مستقیما به اطلاع واشنگتن می رساند.

به گزارش رویترز از واشنگتن،‌ ند پرایس، سخنگوی کاخ سفید گفته بود کاخ سفید ابتدا از طریق رسانه‌ها متوجه این مسئله شده است.

جاش ارنست سخنگوی دیگر کاخ سفید نیز گفت تصمیم نخست وزیر اسرائیل برای اینکه خود را از مبارزه انتخابات ریاست جمهوری امریکا دور نگه دارد توهین تلقی نمی شود.

تصمیم نتانیاهو برای رد دعوت اوباما بخش دیگری از روابط پر از اختلاف آنها بر سر توافق هسته‌ای با ایران است که سال گذشته میلادی با هدایت آمریکا به دست آمد.

در عین حال طرفین بر سر رقم بسته کمک دفاعی جدید ده‌ساله آمریکا به اسراییل اختلاف دارند.

سخنگوی پلیس اسرائیل نیز اعلام کرد در حمله یک فلسطینی با سلاح سرد در تل آویو یک گردشگر آمریکایی کشته شد که این نشان می دهد مذاکرات صلح بین فلسطینیها و اسرائیل بسیار شکننده شده است. مذاکراتی که اوباما در دوره ریاست جمهوری خود سعی در احیای آن داشت.نتانیاهو قرار بود در ماه جاری میلادی برای شرکت در نشست لابی اسراییلی موسوم به ایپک به واشنگتن سفر کند.

جو بایدن، معاون اوباما دیروز در سفری پنج‌روزه به خاورمیانه (غرب آسیا) وارد فلسطین اشغالی شد و قرار است با نتانیاهو و همچنین با محمود عباس در کرانه باختری دیدار کند.

زئیف الکین از اعضای کابینه اسرائیل و فرد نزدیک به نتانیاهو این مسئله را که دفتر اوباما از اینکه خبر خودداری نخست وزیر از دیدار با اوباما در رسانه های اسرائیلی اعلام شده است یکه خورده است رد کرد. وی گفت ران درمر سفیر اسرائیل نیز پیشتر به کاخ سفید درباره احتمال صورت نگرفتن این دیدار اطلاع رسانی کرده بود.

دفتر نتانیاهو روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد علت لغو دیدار وی از امریکا برای حضور در نشست ایپک در واقع مبارزه انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا است .در سال 2012 نتانیاهو با میت رامنی نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا در اسرائیل دیدار کرد امری که دمکراتها آنرا تلاش برای تضعیف نامزدی اوباما برای دور دوم ریاست جمهوری وی تلقی کردند ولی اسرائیل مداخله در این مسئله را رد کرده بود


منبع: صدا وسیما







زمانبندی انتشار: 19 اسفند 1394 - 10:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن