تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806396438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موشک‌های بالستیک ایران از سیلوها بیرون زدند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: موشک‌های بالستیک ایران از سیلوها بیرون زدند
پس از جنجال‌هاي زياد غربي‌ها بر سر آزمايش موشک عماد که منجر به تحريم مجدد کشورمان توسط امريکايي‌ها شد، بار ديگر ايران بدون توجه به تهديدات غربي‌ها اقدام به نمايش توانمندي‌هاي دفاعي خود در عرصه موشکي کرد
نویسنده : جعفر تكبيري 
پس از جنجال‌هاي زياد غربي‌ها بر سر آزمايش موشک عماد که منجر به تحريم مجدد کشورمان توسط امريکايي‌ها شد، بار ديگر ايران بدون توجه به تهديدات غربي‌ها اقدام به نمايش توانمندي‌هاي دفاعي خود در عرصه موشکي کرد؛ توانمندي‌هايي که در قالب رزمايش موشکي اقتدار ولايت توسط نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به نمايش در آمد. مرحله نهايي اين رزمايش موشکي از صبح ديروز با حضور سرلشکر محمدعلي جعفري، فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار اميرعلي حاجي‌زاده، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با شعار «نمايش اقتدار و امنيت پايدار در سايه‌ وحدت، همگرايي، همدلي و همزباني» برگزار شد.
به گفته مسئولان سپاه پاسداران، اين رزمايش به منظور نشان دادن «قدرت بازدارندگي» و «آمادگي همه‌جانبه ايران اسلامي براي مقابله با هرگونه تهديد عليه انقلاب، نظام و تماميت ارضي کشور»، در چند مرحله و در نقاط مختلف جغرافيايي کشورمان برگزار مي‌شود.
در بخشي از رزمايش ديروز، موشک‌هاي بالستيک از سيلو‌هاي موشکي سپاه پاسداران شليک شد، سيلوهايي که از زمان نمايش رسمي تاکنون، همواره يکي از نمادهاي اقتدار موشکي و توانايي رزم نيروهاي مسلح کشورمان در شرايط مختلف بوده‌اند، تا اين نکته را به اثبات برسانند که حالا سيلوهاي زيرزميني پرتاب موشک‌هاي بالستيک سپاه پاسداران مکمل اصلي شهرهاي موشکي سپاه پاسداران شده‌اند.
اما رزمايش ديروز موشکي سپاه پاسداران که با تست موشک دوربرد، نقطه‌زن و بالستيک قيام همراه بود، اين واقعيت را به اثبات رساند که موشک‌هاي بالستيک نقطه‌زن هر لحظه که نياز باشد، مراحل سوخت‌گيري و عملياتي شدن آنها در اعماق زمين انجام مي‌شود و به سيلوهاي زيرزميني پرتاب منتقل مي‌شوند.
    
قابليت‌هاي قيام
گفتني است، موشک «قيام» اولين موشک بالستيک بدون بالك ساخت ايران است که در سال 1390 با موفقيت کامل آزمايش شد و به هدف از پيش تعيين شده اصابت کرد. اين موشک با سوخت مايع است که از قابليت جابه‌جايي و متحرک بودن بهره‌مند است و در واقع يکي از منحصر به فرد‌ترين موشک‌هاي بالستيک ايراني است که از سيستم جديدي براي هدايت خود استفاده مي‌كند.
همچنين ذکر اين نکته نيز لازم است که موشك بالستيك «قيام» قابليت پرتاب از انواع لانچرهاي خاص را داراست و سرعت آماده‌سازي آن به حداکثر رسيده است.
علاوه بر ويژگي‌هاي متنوع رادارگريزي در «قيام»، ويژگي‌هاي ديگري مثل جنس و مواد اين موشك را با ساير موشك‌ها متفاوت كرده است.
   
دشمنان از غرش موشک‌هاي سپاه در هراس باشند
اما در همين حال سرلشکر محمدعلي جعفري، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مرحله نهايي رزمايش اقتدار ولايت، برگزاري اين رزمايش و شليک موشک‌هاي بالستيک از نقاط مختلف جغرافياي ايران اسلامي را پاسخي قاطع به ياوه‌گويي‌هاي دشمنان در اعمال تحريم‌هاي موشکي عنوان کرد و گفت: با شليک اين موشک‌ها گوشه‌اي از عملياتي بودن سيلوهاي موشکي سپاه که در سراسر کشور گسترش يافته‌اند به نمايش درآمد.
به گزارش تسنيم، وي در ادامه افزود: با برگزاري رزمايش اقتدار ولايت دشمنان ما خواهند فهميد که اقتدار دفاعي و امنيت ملي خط قرمز ما بوده و حاضر نيستيم تحت هيچ شرايطي راجع به آن صحبت کنيم.  فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکيد بر اينکه امنيت مهم‌ترين موضوع و اولويت اول در نظام جمهوري اسلامي ايران در برابر دشمني‌هاست، گفت: خداوند متعال را شاکريم که اقتدار و آمادگي نيروهاي مسلح به‌ويژه حوزه موشکي سپاه و همت پاسداران مجاهد و غيور نيروي هوافضاي سپاه، امروز قدرتي بي‌نظير را در منطقه به وجود آورده که گوشه‌اي از آن در اين رزمايش به نمايش درمي‌آيد.
وي با اشاره به تأثير تحريم‌ها بر ارتقاي توان موشکي سپاه گفت: بحمدالله امروز تقريباً صددرصد توليدات ما بومي است و متکي به خارج نيستيم. ما در اين تحريم‌ها رشد کرده و خودکفا شده‌ايم.
سرلشکر جعفري با بيان اينکه مسئولان ارتقاي توان موشکي را خط قرمز نظام دانسته و بر آن وحدت نظر دارند، گفت: دشمنان ما نيز اين را دريافته‌اند که گسترش تحريم‌ها و فشارهاي امنيتي تأثيري بر ارتقاي توانمندي‌هاي ما نداشته است، لذا با اعمال تحريم‌هاي اقتصادي درصددند ما را در حوزه موشکي محدود کنند.
فرمانده کل سپاه پيام رزمايش اقتدار ولايت را امنيت براي ملت ايران و کشورهاي همسايه منطقه عنوان و تصريح کرد: امنيت ايران، امنيت کشورهاي منطقه است و تمام تلاش ما در راستاي برقراري امنيت کشورمان مي‌باشد.
وي با اعلام اينکه دست‌هاي سپاهيان اسلام در برابر دشمنان همواره به‌روي ماشه است، گفت: دشمنان انقلاب اسلامي و امنيت منطقه بايد از غرش موشک‌هاي سپاه در هراس باشند.
سرلشکر جعفري در پايان با بيان اينکه بيشترين تهديد متوجه جمهوري اسلامي ايران از سوي صهيونيست‌ها است، گفت: هرکس که بيشتر با ايران اسلامي دشمني دارد به‌طور طبيعي از اين آمادگي‌ها و توانمندي‌ها در هراس و وحشت است و از آنجا که برد غالب موشک‌هاي ما رژيم غاصب صهيونيستي را در بر مي‌گيرد، از اين‌رو بيشترين نگراني را آنها دارند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن