تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803572447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده‌های مرکز کارشناسان قوه قضائیه در قزوین ۴۰ درصد افزایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان قزوین:
پرونده‌های مرکز کارشناسان قوه قضائیه در قزوین ۴۰ درصد افزایش یافت

پرونده قضایی


شناسهٔ خبر: 3572470 - دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
استانها > قزوین

قزوین- رئیس مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان قزوین گفت:پرونده‌های ارجاع شده به مرکز کارشناسان قوه قضاییه در استان قزوین حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است. به گزارش خبرنگار مهر، مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه به منظور ارائه خدمات بیشتر به مردم و رعایت حقوق شهروندی راه‌اندازی شدتادستگاه قضا نیز با توجه به تخصصی‌تر و پیچیده‌تر شدن امور بتواند برای رفع نیاز جامعه از توان کارشناسان این حوزه به عنوان بازوان قدرتمند قضات در صدور آرا بهره گیرد. دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی و غیردولتی، بانک‌ها و دیگر مجموعه‌ها و افراد حقیقی و حقوقی کسانی بودند که مخاطبان این مراکز بودند این امکان را یافتند تا از توان تخصصی کارشناسان رسمی دادگستری استفاده کنند؛ کارشناسانی که از میان نخبگان و معتمدان قوه قضائیه انتخاب می‌شوند و گزینش هر یک از آنان از سوی این قوه به واسطه حساسیت فعالیتی که در آینده باید انجام دهند، چند سال به طول می‌انجامد. فضل‌علی رحیمی آتانی، رئیس مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص فعالیت مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان گفت: این مرکز در استان قزوین از حدود چهار سال پیش آغاز به کار کرده است و در حال حاضر ۱۵۹ عضو فعال دارد که سال گذشته نیز ۵۷ نفر در این مرکز پذیرش شدند و در ۴۲ رشته و ۱۱ گروه تخصصی فعالیت دارند. وی افزود: هم ‌اکنون نیز به منظور معرفی هر چه بیشتر کارشناسان و خدمات این مرکز، تفاهم‌نامه‌هایی با برخی نهادهای استان از جمله اداره ‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری‌ها و بانک‌ها منعقد شده تا در رسیدگی به امور تخصصی این حوزه از دانش و تخصص کارشناسان رسمی این مرکز استفاده شود. ارائه خدمات رایگان قضایی به نیازمندان آتانی تصریح کرد: این مرکز به خانواده‌های شاهد و ایثارگر خدمات رایگان ارائه می‌کند و در کنار آن، قشر نیازمند می‌توانند از خدمات رایگان آن بهره‌ مند شوند. وی یادآورشد: خدمات کارشناسان این مرکز از طریق کمیته‌ها و کمیسیون‌های مختلف همچون کمیسیون کشاورزی، عمران، حقوقی و رفاهی انجام می شود و از طریق واحد روابط عمومی اطلاع‌ رسانی لازم صورت می‌گیرد. آتانی در خصوص تقویت دانش تخصصی کارشناسان گفت: این کارشناسان برای رسیدگی به امور یاد شده از مراحل مختلف گزینش عبور کرده‌اند و صلاحیت لازم را دارند؛ اما با هدف به ‌روزرسانی دانش و تخصص آنان، دوره‌های مختلف آموزشی برای این کارشناسان برگزار می‌شود که آشنایی با اصطلاحات حقوقی، جعل اسناد، حقوق و تخلفات انتظامی و آیین دادرسی کیفری از جمله آن‌هاست. وی بیان کرد: علاوه بر این، با دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی(ره) و امیرکبیر برای بهره‌ گیری از استادان و آموزش بهتر کارشناسان این مرکز رایزنی‌هایی صورت گرفته است.  

آتانی اظهارداشت: کمیته آموزش این مرکز هم‌اکنون در نظر دارد دوره‌هایی مانند نقشه‌خوانی با عکس‌های هوایی (جی. آی. اس) و نرم‌افزارهای تخصصی برای کارشناسان رسمی قوه قضائیه در استان قزوین برگزار کند. وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت پرونده‌های مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه در استان قزوین گفت: تعداد پرونده‌های ارجاع شده به کارشناسان این مرکز نسبت به دوره سه ساله گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش داشته و کارشناسان مرکز که عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه‌ها یا دیگر چهره‌های برجسته و علمی هستند، به پرونده‌های یاد شده رسیدگی می کنند. رئیس مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان قزوین بیان کرد: استفاده از نظر کارشناسان رسمی دادگستری در قراردادهای اقتصادی و غیر اقتصادی موجب جلوگیری از ایجاد اختلاف و تشکیل پرونده در محاکم قضایی و بهره‌وری بیشتر در اجرای قراردادها می‌شود. وی اضافه کرد: از سوی دیگر کارشناسان رسمی بسیاری از مشکلات حوزه قضایی را حل می‌کنند و به طور قطع وجود آنان می‌تواند در اجرای صحیح قانون نقش بسزایی ایفا کند.

آتانی تصریح کرد: احیای حقوق عامه و گسترش عدالت از جمله وظایف قوه قضائیه است و در شرایطی که ناآشنا بودن مردم با وظایف قانونی خود، از محدودیت‌های موجود در مسیر تحقق این وظیفه قوه قضائیه محسوب می‌شود، باید برای رفع این مانع تلاش و برنامه ‌ریزی کرد. وی بیان کرد: کارشناسان قضایی از جمله کسانی هستند که در دسترس مردم قرار دارند و می‌توانند با رفتار کارشناسانه و اعتماد سازی و رعایت اخلاق حرفه‌ای، دیدگاه جامعه را نسبت به امور قضایی در جهت مثبت سوق دهند تا بتوان گام‌های اساسی‌تری در زمینه عدالت‌گستری برداشت. آتانی اظهارداشت: دستگاه قضا از این مرکز انتظار دارد تمام کارشناسان آن، امور محوله را  با رعایت عدالت انجام دهند و در این راستا برنامه‌هایی نظیر فعالیت‌های پژوهشی به منظور ارتقای سطح آگاهی و تخصص کارشناسان صورت می‌گیرد. به گفته آتانی فعالیت افراد کارشناس در مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه موجب کاهش اطاله دادرسی می‌شود و آنان می‌توانند به عنوان امین مردم و قوه قضائیه در راستای رفاه حال مردم، قضات را در تصمیم‌ گیری یاری کنند و از بار مسئولیت آنان بکاهند.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن