تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803735341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توضیح وزارت‌بهداشت درباره برنج‌های تاریخ گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: توضیح وزارت‌بهداشت درباره برنج‌های تاریخ گذشته
درباره برخی مواد غذایی مثل غلات، تاریخ تولید و انقضا مطرح نیست، بلکه تاریخ بهینه مصرف را لحاظ می‌کنیم.
کد خبر: ۵۷۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲ - 07 March 2016


مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ارائه توضیحاتی درباره 130 هزار تن برنج تاریخ مصرف گذشته که قسمتی از آنها به چرخه مصرف بازگشتند، گفت: درباره برخی مواد غذایی مثل غلات، تاریخ تولید و انقضا مطرح نیست، بلکه تاریخ بهینه مصرف را لحاظ می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر بهروز جنت درباره اخباری مبنی بر توزیع مجدد برنج‌های تاریخ مصرف گذشته در ادارات که اخیرا در برخی رسانه‌ها منتشر شده، با بیان اینکه ما درباره برخی مواد غذایی مثل غلات، تاریخ تولید و انقضاء نداریم، بلکه تاریخ بهینه مصرف را لحاظ می‌کنیم، گفت: مثلا در مورد برنج، بعد از اینکه این محصول شالیکوبی می‌شود، می‌گوییم تاریخ بهترین زمان مصرف آن دو سال بعد از شالیکوبی است.

وی با بیان اینکه این در حالی‌است که برنج‌های سنتی را چندین سال در خانه نگهداری می‌کنیم، افزود: بنابراین آنچه عنوان می‌شود، تاریخ بهینه مصرف است. حال در این تاریخ بهینه مصرف قراردادهایی هم وجود دارد که برخی از این قراردادها جنبه بین‌المللی دارد. برای مثال گفته می‌شود؛ درست است که می‌توان برنج را دو تا سه سال نگهداری کرد، اما قرارداد می‌کنیم که تاریخ تولید و انقضاء را بیشتر از دو سال، آن هم در شرایط خاص نگهداری، برای برنج لحاظ نکنیم.

جنت با طرح پرسشی مبنی بر اینکه اگر تاریخ مصرف بهینه برنج گذشت، باید با آن چه کنیم؟ ادامه داد: آیا باید برنج را دور بریزیم؟ به عنوان غذای دام استفاده کنیم؟ حال برای مشخص کردن این موضوع باید آن را تست کنیم. اگر بعد از انجام تست، ویژگی‌های اولیه را داشت، تاریخ مصرف آن را تمدید می‌کنیم.

مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو همچنین درباره برنج‌هایی که متعلق به شرکت بازرگانی دولتی بود و گفته می‌شد که تاریخ مصرف آن گذشته است، گفت: این شرکت بعد از اینکه تاریخ مصرف بهینه برنج‌ها گذشت، از ما درباره این موضوع سوال کردند و ما نیز از آنها نمونه‌گیری کرده و تست‌های لازم را در دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف انجام دادیم. بعد از انجام تست‌ها مشخص شد که برخی از آنها قابل تایید است و برخی هم رد شدند.

جنت تصریح کرد: برنج‌های مورد تایید، مجوز فروش و مصرف را تا مدتی مشخص دریافت کردند؛ یعنی تایید شد که این برنج‌ها تا مدت زمانی مشخص می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و نمی‌توانند به فروش برسند.

وی با اشاره به بالا بودن مصرف برنج در ایران، گفت: مصرف برنج در کشور ما روزانه نزدیک به 8000 تن بوده و و سالیانه هم دو میلیون تن برنج مصرف می‌کنیم. این درحالی است که کل برنج‌هایی که به ما اعلام شد و تاریخ بهینه مصرفشان تمام شده بود، 130 هزار تن بوده است. بنابراین می‌توان آنها را در یک فاصله شش ماهه و با تایید سازمان غذا و دارو مصرف کرد.

جنت با بیان اینکه البته یک‌سری از این برنج‌ها عدم انطباق خوردند و با معیارهای وزارت بهداشت انطباق نداشتند، اظهار کرد: بنابراین، این برنج‌ها به محض اینکه عدم انطباق می‌خورند، مجددا تست تاییدی روی آنها انجام شده و کنترل و نمونه‌برداری مجدد برای آنها صورت می‌گیرد. بعد از آن، بسته به نوع آلودگی و سطح آلودگی تصمیم‌گیری می‌شود که آیا این برنج می‌تواند خوراک دام شود، مورد مصرف صنعتی قرار گیرد یا اینکه به طور کل باید معدوم و به کود زیستی تبدیل شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن