تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803716745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بورس کالای ایران مرجع قیمت‌گذاری در منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بورس کالای ایران مرجع قیمت‌گذاری در منطقه است
مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران گفت: بورس کالای ایران مرجع قیمت‌گذاری کالاهای اساسی در منطقه و یکی از گزینه‌های اولویت‌دار تولیدکنندگان برای تأمین مالی است

آرام********بورس کالای ایران مرجع قیمت‌گذاری در منطقه است
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد سلطانی‌نژاد در نشست خبری صبح امروز که در ساختمان کالای بورس برگزار شد افزود: بورس کالا یک پدیده جدید در اقتصاد است که در کشورهای پیشرفته بسیار مورد توجه قرار گرفته است.


وی در ادامه از فضای کسب و کار، شاخص‌های بازار اهم اقدامات و برنامه‌های آتی که نمونه‌ای از عملکرد در سال 94 است خبر داد و عنوان کرد: در فضای کسب و کار تداوم ثبات نسبی در بازار ارز، کاهش نرخ تورم 16.3 درصد در 12 ماه مبتنی بر دی ماه سال 93 به 13.2 درصد در دوره مشابه سال 94 کاهش شدید درآمدهای نفتی کشور و کاهش سرمایه‌گذاری عمرانی است.


وی در ادامه از فعالیت‌ها در حوزه بازار فیزیکی خبر داد و عنوان کرد: انجام معاملات  گواهی سپرده کالایی ذرت با حجم تقریبی 190 هزار تن و ارزشی با 132 میلیارد ریال، شناسایی و پذیرش 19 انبار در استان کرمان، برای محصول جو و 26 انبار در استان خوزستان برای محصولات ذرت دانه‌ای، راه‌اندازی سامانه الکترونیکی صدورگواهی سپرده کالای شناسایی و دریافت کد بورسی برای بیش از 7 هزار کشاورز نمونه‌ای از فعالیت های بازار فیزیکی است.


وی در ادامه از پذیرش 100 مجوز جدید فعالیت‌های کارگزاری در حوزه عملکرد و نظارت خبر داد و تصریح کرد: پذیرش چهار کالای جدید، پذیرش 64 کالای مشابه در بازار اصلی و 29 کالا در شرکت در بازار فرعی، تدوین استاندارد ملی سیستم‌های انبارداری ویژگی‌های تجهیزات انبار نمونه‌ای از آنهاست.


سلطانی نژاد از تقویت رینگ صادراتی با همکاری بانک های خارجی و داخلی خبر داد و با بیان اینکه با تقویت این بازار تسویه معاملات بورس کال با ارزهای خارجی انجام خواهد شد افزود: پیش بینی می شود که با این کار حجم خریداران خارجی با رینگ صادراتی افزایش یابد.

مدیرعامل بورس کالای ایران یکی از برنامه های بورس کالا را انجام آنلاین معاملات قرارداد آتی سکه اعلام کرد و افزود: تاکنون دو شرکت مجوز انجام این کار را از سازمان بورس دریافت کردند و دو تا سه شرکت دیگر باقی مانده اند و به سمت ۲۴ در هفت کردن معاملات قرارداد آتی سکه پیش خواهیم رفت. همچنین در بازار مشتقه ارز نیز همین برنامه پیاده سازی خواهد شد.

وی گفت: در صدد هستیم که بورس کالا را به عنوان یک مرجع قیمت گذاری کالاهای اساسی بشناسیم تا با این کار بسیاری از تجار برای قیمت گذاری و تامین نیازها از بورس کالا استفاده کنند. کشف نرخ کالاهای اساسی را براساس مکانیزم عرضه و تقاضا اجرایی خواهیم کرد.

سلطانی نژاد درباره پرونده خروج پتروشیمی ها از بورس گفت: با جمع بندی که با بورس و مجلس به آن رسیده ایم، سیاست، تضعیف بورس کالا نیست بلکه تقویت آن است. همه بورس های کالایی سیر تکاملی شان از بازار فیزیکی به سمت بازار مالی بوده است. از مبانی تشکیل بازار مالی قوی داشتن بازار نقدی قوی است و به نظر نمی رسد که کسی بخواهد بورس کالا را تضعیف کند.

مدیرعامل بورس کالای ایران از برنامه تشکیل صندوق های طلا و محصولات کشاورزی برای رفع دغدغه های صنایع پایین دستی خبر داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بورس کالا برنامه ای برای فعالیت در حوزه مسکن دارد یا خیر افزود: اینگونه نیست که بورس کالا بخواهد معاملاتی در زمینه آپارتمان انجام دهد و هیچ برنامه ای برای ورود به این موضوع نداریم اما بورس کالایی محمل خوبی برای اوراقی که پشتوانه آن به بخش مسکن اهدا شده یا اوراق مبتنی بر دین برای فروش محصولات می تواند باشد و قصد داریم که این موضوع را نهایی کنیم.

سلطانی نژاد ادامه داد: در حوزه مسکن وام هایی که باقی مانده و راکد شده می تواند به اوراق دین مبتنی بر مسکن در بورس کالا تبدیل شود.

مدیرعامل بورس کالای ایران درباره برنامه بورس کالا به منظور فروش اموال مازاد بانک ها در این بورس گفت: مشغول بازاریابی برای املاک و مستغلات مازاد بانک ها هستیم. اگر تا پایان سال برنامه فروش اموال مازاد بانک ها اجرایی نشود قطعا در سال ۹۵ عملیاتی خواهد شد.





۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن