تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804525647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل پرونده ۹ بانک متخلف


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تشکیل پرونده ۹ بانک متخلف
معاون بانک مرکزی از تشکیل پرونده برای ۹ بانک متخلف در هیات انتظامی بانک مرکزی خبر داد.
مهر: حمید تهرانفر امروز در جمع خبرنگاران درباره برنامه بانک مرکزی برای موسسه های مالی غیرمجاز در سال ۹۵ گفت: اکنون مفهومی که در گذشته از این موسسه ها داشتیم، وجود ندارد، زیرا این موسسه ها پیش از این در اقتصاد ما اثرگذاری داشتند اما با اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی، این اثرگذاری از بین رفته است.

معاون نظارتی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه پرونده ۹ بانک متخلف در هیات انتظامی بانک مرکزی تشکیل شده است، افزود: از اول اسفند تاکنون تخلفی در زمینه اجرای نرخ جدید سود بانکی نداشته ایم، زیرا بانک‌ها مصمم هستند این نرخ‌ها را اجرا کنند اما پیش از آن، پرونده ۹ بانک در هیات انتظامی بانک مرکزی همچنان باز است و در حال تصمیم گیری درباره آنها هستیم.

وی با یادآوری هماهنگی های مناسب در حاکمیت برای برخورد با موسسه های مالی غیرمجاز، گفت: هم اکنون تسلط خوبی بر این موسسه‌های داریم، بنابراین موسسه های غیرمجاز با فشار حاکمیت برای بهبود رفتارها اقدام کرده اند.

تهرانفر تصریح کرد: چند موسسه غیرمجاز در حال اخذ مجوز هستند و بانک مرکزی درصدد است آنها را از فیلترهای مناسبی عبور دهد تا اگر بعدها مجوز دریافت کردند، به طور سالم خدمات ارائه دهند، ضمن آنکه سایر موسسه ها مانند گذشته اقدامات مشکل زا انجام ندهند.

وی با بیان اینکه اقدامات بانک مرکزی سبب نگرانی موسسه های مالی غیرمجاز شده است، افزود: آنها می دانند که باید خود را با قوانین تطبیق دهند و نیروی انتظامی در این زمینه با جدیت کار را دنبال می کند، همچنین قوه قضائیه هماهنگی منسجم و مناسبی را با بانک مرکزی داشته و این نخستین باری بود که این اقدام منسجم انجام شده است.

معاون بانک مرکزی از موسسه های مالی غیرمجازی که هنوز به بانک مرکزی مراجعه نکرده اند، خواست سریع‌تر به این بانک مراجعه کنند و پول مردم را به خطر نیندازند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد بانک مرکزی درباره این موسسه های غیرمجاز صفر و یکی است، ادامه داد: موسسه ای از بانک مرکزی مجوز دارد در صورت تخلف نظارت خاصی بر آن انجام می شود و موسسه بدون مجوز، در صورت تخلف، نظارتی دیگر برای آن در نظر خواهیم گرفت به گونه ای که ورود بازرسان بانک مرکزی برای بررسی تخلف معنا ندارد زیرا آن موسسه غیرمجاز است.

تهرانفر در پاسخ به پرسشی درباره ادامه فعالیت خود در معاونت نظارتی بانک مرکزی اظهارداشت: واقعیت این است که فعالیت در این سمت سخت و بسیار پرمشغله است؛ همانطور که نفرات قبلی فعالیت کردند من نیز در این سمت فعال بودم و نفرات بعدی نیز خواهند آمد؛ بنابراین این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد.

معاون بانک مرکزی گفت: با چند نفر در این زمینه مذاکراتی انجام شده که با ورود این فرد، تغییرات اتفاق خواهد افتاد. تهرانفر درباره چگونگی نظارت بانک مرکزی بر اجرای نرخ سود جدید در بانک‌ها گفت: دستور اول بازرسان بانک مرکزی بررسی اجرای نرخ سود جدید در بانک‌هاست و به طور جدی در سراسر کشور روی این موضوع متمرکز شده ایم.

تهرانفر ادامه داد: به نظر می رسد این نرخ در نظام بانکی کشور در حال اجرایی شدن است اما به دلیل گسترده بودن نظام بانکی کشور، در برخی موارد حتی مدیران عامل بانک‌ها نیز نمی توانند همه شعب را بررسی کنند؛ بنابراین ممکن است یک شعبه ای برخلاف ضوابط، سپرده جذب کرده و نرخ‌های دیگری را عمل کند.

به گفته وی، از اول اسفندماه امسال تاکنون نرخ سود جدید اجرایی شده اما اشکالاتی در سپرده‌های کوتاه مدت و عدم تعدیل آن وجود دارد که در حال رفع آن هستیم.




تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن